[hosting] Website URL reserveren

Pagina: 1
Acties:

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Uitzoek vraagje voor mijn vriendin zei wil binnenkort een aantal links hebben, haarnaam.nl/haarnaam.com/haarnaam.net en dergelijk. nNu lees ik over deze bij een provider onderbrengen of ik lees over het "voor jezelf" registreren en laten de data onderbrengen bij een hostingprovider. Zodat je altijd gegarandeerd je adressen houd?

Ik kan hier persoonlijk geen duidelijk info over vinden.

Nu heb ik al bij een aantal hosting providers gekeken;
http://www.alphamegahosting.com/
http://www.strato.nl/

Maar ik snap de organisatorische aspecten niet helemaal kan iemand mij hier duidelijkheid over verschaffen. Ik wil dus ervoor zorgen dat ik de url kan behouden ook als ik wil overstappen naar een andere hostingprovider.

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Neem bijvoorbeeld transip om de domeinen te registreren; is een goedkope provider. Voordeel is dat je daar eigen DNS-instellingen in beheer krijgt, en je kan gewoon doorlinken naar andere plaatsen/hosting providers. Op die manier ben je onafhankelijk van je hostingprovider, en heb je de domeinen altijd in bezit. Je kan dan gewoon andere hostingprovider nemen, en je DNS-gegevens wijzigen. Binnen kleine tijd heb je hem doorgelinkt, en kan je naar nieuwe host. Je bent niet gebonden, en alles blijft sowieso bij jou.
Nooit verhuisproblemen. En je domein staat sowieso compleet op jouw naam. Je hebt volledige mogelijkheden, d.m.v. zelf alle DNS-gegevens te kunnen aanpassen.

Als je hosting neemt, moet je altijd weer verhuizen, en dit heeft tijd/werk bij zich.

[ Voor 31% gewijzigd door vmsw op 16-06-2008 21:09 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je moet vragen of de domeinnaam op jouw naam wordt geregistreerd of niet :)

Is hij op jouw naam dan ben jij eigenaar en kan je verhuizen wat je wilt (voor je hosting c.q. data opslag)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hou er ook rekening mee dat wanneer je zelf een domein registreert je naam, huisadres en emailadres waarmee je het dat doet publiekelijk toegankelijk zijn via de whois informatie.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:05

DukeBox

loves wheat smoothies

^ dat is niet zo, je kunt aangeven dat deze privé zijn en zo deze laten afschermen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 23:58
DukeBox schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:24:
^ dat is niet zo, je kunt aangeven dat deze privé zijn en zo deze laten afschermen.
Niet voor .nl domeinen wanneer je deze op eigen naam wilt.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ken je ook iemand waarbij dat gelukt is, dat afschermen van de .nl-whois-gegevens?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
hallo...hier " de vriendin van" die er nog steeds niet zo veel van snapt.
de situatie is als volgt: ik wil deze week al een webadres hebben (nodig om op visitekaartje te zetten). ik heb echter geen tijd om nu al een heuze website te maken, dus voor nu komt er alleen zoiets als "under construction" op te staan. over een maand of 2 heb ik tijd om de website echt te gaan bouwen. weet niet of dit overbodige info is, maar de website is bedoeld als portfolio (ben illustrator) en moet genoeg ruimte bieden voor videobestanden. dus...het liefst wil ik nu iets goedkoops en dan later pas iets duurders maar wel dat de websitenaam die ik nu kies en op mijn visitekaartje zet blijvend en mee te verhuizen is, zonder al te veel sores.
dus..wat te doen? en sorry als het antwoord al gegeven is, maar ik snap niet alles wat jullie zeggen (maar andersom misshien ook niet)

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Je kunt 2 dingen doen, domein vastleggen of domein vastleggen en er een hosting pakket bij nemen. Zolang je ervoor zorgt dat je het op je eigen naam hebt (makkelijker bij verhuizen e.d.) en de hosting paketten naast elkaar zet tegen de wensen die je hebt..
Voor een paar euro per maand heb je al een redelijk basis pakket.

@pedorus, Zeker, mits je maar een goede registerer hebt. Je kunt je gewoon altijd beroepen op WBP als particulier dat direct wordt toegekent.

[ Voor 56% gewijzigd door DukeBox op 16-06-2008 21:46 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

DukeBox schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:24:
Het is wel zo, als je het niet wil moet je het expliciet aanvragen en onderbouwen. Omdat veel mensen het niet weten vermeld ik het.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Als ik het goed begrijp kan ik dus bij TRANSIP mijn url's reserveren en dan kan ik momenteel met een "under constuction" index.html bij "members.home.nl" gewoon mijn website "hosten"?

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@TS: Zie https://www.transip.nl/products/forward/ voor je huidige vraag, maar ik denk dat die iets te simpel is voor tweakers.net.

@DukeBox: dat lijkt me geen "extreem geval". Eind 2004 waren er slechts 10. Zijn de regels veranderd, en kan het nu wel? (Natuurlijk kun je een .nl-domein ook op naam van de hoster laten zetten, maar dan is het niet 100% van jou.)

[ Voor 36% gewijzigd door pedorus op 16-06-2008 22:30 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoeft geen dagen te kosten als je met iDeal/PayPal betaalt bij een registrar die een volledig electronisch proces heeft (wat tegenwoordig kan).

Je kunt alleen een domein registreren, veel aanbieders bieden daarbij een 'parkeerpagina' aan, maar je kunt inderdaad ook naar een bestaande pagina bij je internet provider verwijzen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

EgoPro schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:22:
Als ik het goed begrijp kan ik dus bij TRANSIP mijn url's reserveren
B.t.w. het zijn domeinen, geen url's. Maar om op je vraag een antwoord te geven, ja. Bij transip kan dat.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Ik heb nu bij TransIP een aantal domeinen besteld. En gekozen voor de https://www.transip.nl/products/forward/ zodat ik zonder meite al een info@mijndomein.nl heb. Goed sorry voor deze vragen mss waren ze een beetje noob maar op dit gebied ben ik dat ook en kwam ik er niet helemaal uit.
Wat ik nog niet helemaal snap is dat "zelf je DNS settings beheren" of dat door TransIP te laten regelen. Is dat dan de kopppeling van het IP adress van je site aan je nieuwe domein?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit topic staat trouwens niet op de goede plek. Bij deze een kleine schop naar de juiste locatie!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

EgoPro schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:36:
Wat ik nog niet helemaal snap is dat "zelf je DNS settings beheren" of dat door TransIP te laten regelen. Is dat dan de kopppeling van het IP adress van je site aan je nieuwe domein?
Ja, maar eigelijk andersom ;)
Via DNS wordt een domeinnaam omgezet naar IP adres, de server op dat IP adres doet verder het werk om de website te showen. Veelal zitten er 10-tallen 'websites' op 1 IP adres.

Het voordeel van eigen DNS, je kan eigen Arecords, MX records etc aanpassen, echter hostingbedrijven zijn niet altijd zo happig op zulke constructies. Sommige bedrijven vragen bv geld voor mutaties in DNS, andere hebben enkel redirect subdomeinen (geen IP based), eigen DNS heeft daar voordelen.

(ik gebruik zelf Godaddy icm Zoneedit, waar je volledig beheer blijf houden over alle aspecten van je domein en DNS - kleine nadeel, niet elke hostingprovider bied zulke constructies aan, gelukkig in mijn geval XS4all wel).

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2008 12:00 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

pedorus schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:25:
@DukeBox: dat lijkt me geen "extreem geval". Eind 2004 waren er slechts 10. Zijn de regels veranderd, en kan het nu wel? (Natuurlijk kun je een .nl-domein ook op naam van de hoster laten zetten, maar dan is het niet 100% van jou.)
Opt-out voor .NL kun je idd gewoon simpelweg vergeten. Begin vorig jaar waren het er 16 als ik me goed herinner. De regels zijn iig niet veranderd (of ik moet zaken gemist hebben :P) dus daar zou ik niet op gokken. Als je wel een .NL wilt maar niet op je eigen naam kun je bij 99% van de hosters gewoon vragen of het domein op hun naam mag.

Ik kan het je niet aanraden maar als je ziet dat er enkele honderdduizende .NL domeinen zijn met "Mickey Mouse" NAW gegevens dan uhm, zie je iig hoe sommige het oplossen ;)
Pagina: 1