Beste Mensen ik loop tegen een eigenaardig probleem aan. Ik moet een pc repareren die BSOD geeft zogauw de usb wifi antenne wordt aangesloten. Het logboek gaf wel de melding BSOD met een cryptische (sorry vergeten op te schrijven) omschrijving. Echter een zoektocht op internet gaf geen oplossing voor de melding. Daarna een test gedraaid van een week met een vaste verbinding met als resultaat geen BSOD meer. In het logboek kwamen wel wat Creative gerelateerde fouten maar die zijn na een driver update verholpen. De usb drivers kon ik niet updaten omdat ik van VIA de windows drivers moet gebruiken. Probleem opgelost zul je denken.
Ik heb er een Linksys wifi kaart ingestopt met als resultaat dat windows niet wil opstarten
Het bios start windows begint te laden en daarna herstart.... De linksyskaart vervolgens in een ander pci-slot gezet met hetzelfde resultaat. Ik heb daarna de geluidskaart verwijderd en verdomd windows start door en de installatie van de Linksys kaart wordt voorgezet!
Ik had geen andere wifi adapter om te testen dus ik kan nu niet verder. Mijn vraag:
Creativekaart+Linksyskaart geeft problemen dus conflict zit hem in het moederbord? Los van elkaar doen ze het zonder problemen. Of is deze conclusie te simpel? Ik heb nog een Sweex kaart liggen maar ik ben bang dat er hetzelfde gebeurt. Iemand een idee om verder te zoeken. Ik blijf het weird vinden BSOD met een usb wifi adapter en crashes met een wifi pci kaart.
Configuratie
Creative Audigy 2 geluidskaart
Asus A7v400mx mobo
Linksys wmp54G wifikaart
WindowsXP Pro sp2
Ik heb er een Linksys wifi kaart ingestopt met als resultaat dat windows niet wil opstarten
Ik had geen andere wifi adapter om te testen dus ik kan nu niet verder. Mijn vraag:
Creativekaart+Linksyskaart geeft problemen dus conflict zit hem in het moederbord? Los van elkaar doen ze het zonder problemen. Of is deze conclusie te simpel? Ik heb nog een Sweex kaart liggen maar ik ben bang dat er hetzelfde gebeurt. Iemand een idee om verder te zoeken. Ik blijf het weird vinden BSOD met een usb wifi adapter en crashes met een wifi pci kaart.
Configuratie
Creative Audigy 2 geluidskaart
Asus A7v400mx mobo
Linksys wmp54G wifikaart
WindowsXP Pro sp2