Toon posts:

Computer loopt vast op draadloosnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen ik loop tegen een eigenaardig probleem aan. Ik moet een pc repareren die BSOD geeft zogauw de usb wifi antenne wordt aangesloten. Het logboek gaf wel de melding BSOD met een cryptische (sorry vergeten op te schrijven) omschrijving. Echter een zoektocht op internet gaf geen oplossing voor de melding. Daarna een test gedraaid van een week met een vaste verbinding met als resultaat geen BSOD meer. In het logboek kwamen wel wat Creative gerelateerde fouten maar die zijn na een driver update verholpen. De usb drivers kon ik niet updaten omdat ik van VIA de windows drivers moet gebruiken. Probleem opgelost zul je denken.

Ik heb er een Linksys wifi kaart ingestopt met als resultaat dat windows niet wil opstarten :S Het bios start windows begint te laden en daarna herstart.... De linksyskaart vervolgens in een ander pci-slot gezet met hetzelfde resultaat. Ik heb daarna de geluidskaart verwijderd en verdomd windows start door en de installatie van de Linksys kaart wordt voorgezet!

Ik had geen andere wifi adapter om te testen dus ik kan nu niet verder. Mijn vraag:

Creativekaart+Linksyskaart geeft problemen dus conflict zit hem in het moederbord? Los van elkaar doen ze het zonder problemen. Of is deze conclusie te simpel? Ik heb nog een Sweex kaart liggen maar ik ben bang dat er hetzelfde gebeurt. Iemand een idee om verder te zoeken. Ik blijf het weird vinden BSOD met een usb wifi adapter en crashes met een wifi pci kaart.

Configuratie
Creative Audigy 2 geluidskaart
Asus A7v400mx mobo
Linksys wmp54G wifikaart
WindowsXP Pro sp2

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
hoeveel pci poorten heb je? Als je er meerdere hebt, moet je andere combinaties proberen. Meerdere pci poorten hebben namelijk vaak gezamelijk 1 'datakabel' naar de rest van de pc, en dit geeft soms conflicten (ook wel irq conflicten genoemd). In het boekje van je moederbord moet als het goed is ook ergens staan welke pci poorten met elkaar verbonden zijn. Zorg dat deze 2 apparaten niet op dezelfde irq zitten.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag maar zit er een AGP-videokaart in je PC? In een aantal gevallen (ik had heb op mijn Asus A7N8X-Deluxe), kan je dan het PCI-slot naast het AGP-slot niet netjes gebruiken. Misschien dat dat met een BIOS-update alweer is opgelost maar ik kreeg ook de meest wazige errors.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten 3 pci sloten in. De onderste wordt gebruikt voor de Creative kaart. Slot 2+3 heb ik gebruikt voor de wifikaart. Er zit geen agpkaart in onboard video wordt gebruikt.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
kijk eens in apparaatbeheer, en dan beeld op 'bronnen op type'. Daar kan je zien met welk apparaat de wifi zijn bronnen deelt (irq nummer staat er bij). Je kan ook nog even dubbelklikken op de wifi en dan bij bronnen kijken of er conflicten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks heb ik idd nog niet gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Let op:

De wifi kaart was er een tijdje uit. Ik dnek ik ga nu eens even het varkentje wassen. Ik stop de kaart erin, zet de computer aan en hij start keurig door!!!? Geen enkel conflict geen bsod niks... Nu vraag je je toch af?

iig iedereen bedankt voor het meedenken. En als iemand een verklaring heeft?
Pagina: 1