PC Boot, alle lampjes zijn te zien, maar niks op het scherm.

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:57
Ik heb dus pas geleden mijn PC in elkaar gezet. Ik kreeg kapot ram geleverd ( van het ene kwam de heatsink los ) en de andere werkte geloof ik sowieso niet. Nu omgewisseld voor nieuw ram. Dit keer bootte mijn pc ook, en dit maal werkte zelfs de lampjes op het toetsenbord en de muis.

Helaas laat mijn PC nog steeds niets op het scherm zien. De lampjes op het mobo, grafische kaart, etc, werken allemaal. De fans gaan ook draaien en lichten op. Ik heb echt geen flauw idee wat het probleem is. Het scherm werkt wel want hij laat een menuutje zien als je de self-test draait.

Mijn specs:

Asus P5K SE/EPU
Intel Core 2 Duo E8400
Corsair TwinX Dominator CL4 Ram, 2x 1GB. Timing zijn standaard 4-4-4-12 en het geheugen draait op 2,1v.
Club3D 9800GTX.

Er is echt niks mis mee voor zo ver ik weet, het moederbord piept ook niet.

Als iemand me kan helpen, zou dat heel erg fijn zijn want ik wil m'n nieuwe PC onderhand wel eens gebruiken.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Probeer het eens met 1 latje geheugen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
De 9800GTX heeft 2 power aansluitingen en die moeten ook alle twee aangesloten zijn. Controlleer dat eens. Anders een andere kaart erin steken en kijken of je dan wel beeld krijgt. Bekijk verder ook even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Denzo
Speedy-J, het geheugen is net vervangen, lijkt me stug als 1 reepje alweer kapot is.

2 PCI-e kabels zijn aangesloten, heb geen andere kaart om te testen.

• Denzo
Voeding is trouwens een Antec NeoHE 500 watt, geen goedkoop spul dus.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Denzo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:27:
Speedy-J, het geheugen is net vervangen, lijkt me stug als 1 reepje alweer kapot is.
Geen beeld duid wel erg vaak op een geheugen probleem ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geen piepjes is foute boel.

Val als eerste terug naar een basisopstelling met enkel mobo, cpu, ram, voeding.
Als het dan nog niet piept zit het probleem waarschijnlijk bij één of meer van die onderdelen.
Verwissel vervolgens de onderdelen die je gemakkelijk kunt verwisselen, zo kun je één voor één mogelijke oorzaken uitsluiten.
Als hij dan ineens wel gaat piepen moet je maar eens goed opletten hoeveel piepjes het zijn en of deze kort of lang zijn, daar kun je meestal wat nuttige info vandaan halen.

En ook al is je geheugen net vervangen, waarom zou je in hemelsnaam niet met 1 reepje testen? Doe het, al is het maar om uitgesloten te hebben dat dat het is.

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 16-06-2008 19:37 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

- het is niet voor niets in het beleid van dit subforum genoemd :o

Wij hebben geen glazen bol, enige manier om hier met zekerheid achter te komen is om zelf een voor een dingen uit te sluiten en als je een onderdeel niet hebt, zorg dat je er wel eentje kunt lenen, niemand kan je kaart uitsluiten als jij dat niet doet. Ook al is het "geen goedkoop spul", zelfs de beste onderdelen kunnen defect zijn. Daarnaast is het belangrijk om in een topic als deze exacte specs te geven, zoals ook exact welke DIMM je waarmee vervangen hebt, of beide op de QVL voorkomen etc.

Kortom, er ontbreekt hier nogal wat info en inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.