Toon posts:

Vista MCE ondertitel te klein bij tvout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Internet afgezocht maar niet kunnen vinden:
Sinds kort heb ik een windows Vista machine waar ik MCE op draai.
Als ik een dvd afspeel via mijn monitor (acer tft 16 inch breedbeeld) kan ik de ondertiteling van een afstand goed lezen. Speel ik de dvd af via de tvout op mijn beeldbuis tv dan is de ondertiteling een stuk kleiner en moeilijk leesbaar. De letters zijn ten opzichte van de monitorversie wel scherper, maar dus kleiner. Op de monitor zijn ze groter maar wat blokkeriger.

Nu is mijn vraag, hoe krijg ik de tvout zo ingesteld dat ook daar de ondertiteling groter is?
Ik verwacht dat het geen probleem is van een decoder maar meer van de videokaart instellingen, daar die op mijn primaire scherm (de monitor) wel 'goed' is.

Ik heb een geforce 8400GS videokaart. De acer monitor is primair aangesloten (vga) de tv secundair via svhs. Windows is Vista Ultimate, nld's.

In de eigenschappen via (rechtermuisknop op achtergrond, nvidia controlpanel) heb ik het niet kunnen vinden. Het lijkt er trouwens op dat alles op de tv kleiner is (secundaire scherm).

De resolutie van de tvout staat op 800x600, heeft ook op die van 7xxXxx gestaan en op 1024x768 maar daar zie ik geen verschil tussen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Welke mediaplayer gebruik je?

Als je GOMPlayer (even zoeken in de Meuktracker) gebruikt kan je de ondertiteling laten weergeven op de TV-out en is hij ongeacht de resolutie van je scherm in verhouding goed met het beeld en de film.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik mediaplayer en wil het liefst de MCE gebruiken in Vista.

(ga de gomplayer effe proberen)

Verwijderd

Topicstarter
GOMplayer maakt geen verschil.
Misschien iemand anders hier die dezelfde kaart heeft en deze op de tv heeft aangesloten?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

heb je gomplayer wel goed ingesteld?
bij preferences, dan subtitle, en dan 'Display on video (TV-out)'

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, GOMplayer werkt niet goed bij mij. Het beeld is heel schokkerig, de ondertiteling werkt overigens ook niet. Computer is niet druk (dual core 2,5 ghz met 4 mb geheugen + 2 gig intern geheugen)

Diverse instellingen geprobeerd.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

wat voor video bestand probeer je af te spelen?
Zijn al je codecs up to date, zijn je grafische drivers up to date.

en weet ook dat de 8-serie van nvidia geen 'video-overlay' meer ondersteund. Dit is dus het full screen afspelen van de video op het andere scherm zonder dat je daar moeilijk voor hoeft te doen (behalve dat instellen in je config panel).

Wat als je handmatig het scherm waarin de video afgespeeld wordt naar het tweede scherm sleept en daar op full screen klikt. Als het goed is moet hij het dan wel doen.

Verwijderd

Topicstarter
Instellingen en pogingen hebben geen positief resultaat. Ik vermoed dat het in de svideo omschakeling zit. De oplossing die ik ga benutten is het kopen van een lcd tv. Ben ik van het gezeur af en gelijk leuk tvtje om naar te kijken :)

Ik wilde overigens gewoon dvdbestanden (ifo/vob) afspelen vanaf de HD. Drivers zijn de laatste en de codecs zijn van Vista en powerdvd.
Pagina: 1