Toon posts:

TV-out probleem (2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn vorige probleem opgelost te hebben gelijk weer een nieuw probleem.

Eerst even de gegevens:
  • Nvidia Gforce 6200 (256mb) Club 3D
  • S-video kabel (Video kaart) en S-video-Scart (TV)
  • Nieuwste drivers geïnstalleerd
Het probleem:

De software van Nvidia (Nvidia control panel) detecteert mijn TV wel maar zendt (denk ik) geen beelden.
Op onderstaande screenshot is te zien dat ik ook alleen de "single display"optie kan selecteren.
Misschien ben ik echt een leek maar ik kan nergens een optie vinden om het beeld te klonen oid.

Ik heb de television setup wizzard al 10 keer gedaan, ik kies voor PAL-B maar tijdens de preview krijg ik niets te zien. Ook al PAL-G geprobeerd maar helpt niet.

Wie kan mij helpen??
Alvast bedankt.

PS: De documentatie van Nvidia zelf kom ik ook niet verder mee.
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2118l83_th.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt dat de Nvidia Gforce 6200 enkel kan clonen wanneer er gebruik gemaakt wordt van de DVI uitgang.

DVI+S-video = Werkt
Dsub+S-video = Werkt niet

Heel vreemd.

Volgende probleem is dat mijn TV geen goed beeld ontvangt, Het is sowieso grijs en vol met bewegende strepen.

Als ik de TV-out resolutie op 480x640 zet dan krijg ik wel beeld (zwart-wit) waarbij mijn TV het beeld 2 keer weergeeft. Ik zie mijn desktop dus 2 maal heel smal.

Weet iemand de oplossing ik zoek zelf ook weer verder. Alvast bedankt.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Bij de nieuwste drivers van nvidia wordt de video-overlay modus er uit gesloopt. In 69.18 zat iig nog ondersteuning voor de 6 en 7 serie om video-overlay te gebruiken (full screen mirroren van de afgespeelde video op het tweede scherm)

In de nieuwste releasenotes van nvidia stond dat de video-overlaymodus vanaf 177.xx er uit gehaald wordt voor de 7-serie, die van de 6 serie lijkt me dan al eerder er uitgehaald.

Installeer eens een oudere driver, sluit je monitor aan via DVI en je TV op s-video.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:19:
Bij de nieuwste drivers van nvidia wordt de video-overlay modus er uit gesloopt. In 69.18 zat iig nog ondersteuning voor de 6 en 7 serie om video-overlay te gebruiken (full screen mirroren van de afgespeelde video op het tweede scherm)

In de nieuwste releasenotes van nvidia stond dat de video-overlaymodus vanaf 177.xx er uit gehaald wordt voor de 7-serie, die van de 6 serie lijkt me dan al eerder er uitgehaald.

Installeer eens een oudere driver, sluit je monitor aan via DVI en je TV op s-video.
Ik zal het vanavond thuis ff proberen.

De release notes zeggen dit:
Full‐screen video mirroring is not supported on graphics cards based on the GeForce 8 series and later GPUs.