Toon posts:

2 Webcam's via USB Hub werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb de volgende setup,
een kabel van mijn pc naar ergens anders in de woonkamer, daar staat een usb hub (ICIDU USB2.0 Hub 4 poorts) en daar hangen 2 el cheapo webcams achter, het zijn 2 verschillende camera's. 1 is een Logitech en de ander een Genius. Nu kan ik, als ze achter de hub hangen, ze niet tegelijk gebruiken. Maar als ik 1 van de cams rechtstreeks op de pc aansluit, kan ik ze wel allebei tegelijk gebruiken. Wat is hier mijn probleem, een stroom tekort of een driver probleem ivm het gebruiken op 1 usb poort?

Als ik de verlengkabel er tussenuit haal, dus pc -> hub -> 2 cam's werkt het ook niet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 17:41 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik gok zo een stroomtekort :)
Sluit de webcam maar eens rechtstreeks op je PC aan en kijk eens hoeveel stroom dat ding trekt. Beetje webcam trekt al gauw 400mA. Dat er twee wel werken als je ze tegelijk op je PC ansluit is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat je ze per ongeluk op twee verschillende interne USB's hebt zitten. Die zitten namelijk ook meestal per twee.
Alternatief: Powered USB hub gebruiken ipv een powerless.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik zien hoeveel stroom hij trekt ?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
ja dat kan je in windows zien (apparaatbeheer, bij de usb hubs), maar is niet exht helemaal betrouwbaar.
feit is dat normaal gezien een USb poort niet genoeg stroom levert voor 2 "powered" devices (die dus geen aparte stekker hbben voor de prik).
Je hebt dus geen keuze: of 2 aparte poorten gebruiken, of een usb-hub gebruiken die zelf een part stopcontact gebruikt

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Denk inderdaad stroomtekort, nog maar een verlengkabel kopen helaas...