Toon posts:

3 beeldschermen aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.162 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer M3640 waar ik drie schermen aan zou willen sluiten.

In die acer zit standaard een 512 MB nVidia GeForce 8600GS. Ook zit er een Onboard nvidia videokaartje op maar hier zit een dopje over. Deze er bij aparaatbeheer ook niet bij.

Wanneer ik die GeForce 8600GS eruit haal, komt de onboard kaart wel in actie en kan ik ook de drivers hiervoor installeren. Maar als deze geïnstalleerd is en ik plaats de andere weer terug wordt de onboard kaart automatisch geblokt.

Nu heb ik ook geprobeerd er een nvidia PCI kaartje bij te plaatsen maar met deze krijg ik halverwege het opstarten blauwe schermen.

Het liefste zou ik een beeldscherm op m'n onboard VGA plaatsen, een op die andere VGA en een op de DVI aansluiting. Zou dit mogelijk zijn? En hoe kan ik er voor zorgen dat de GeForce 8600GS de Onboard kaart niet direct blokt?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je voor de grap al eens in de BIOS settings gekeken? Ik gok dat daar wel een optie staat al dan niet voor het inschakelen of het uitschakelen van de onboard

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Nee dit is waarschijnlijk niet mogelijk. Misschien met een BIOS mod maar als er een videokaart inzit gaat de onboard (bijna) altijd vanzelf uit.

Kun je niet toevallig 2 kaarten in Sli draaien en er dan 3 beeldschermen op aansluiten?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 17:03 . Reden: Sli ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Die onbard kaart zal je waarschijnlijk niet aan de praat krijgen tesamen met een extra kaart.
Die extra PCI-kaart zou daarentegen wel moeten werken, maar ik vermoed dat er een driverconflict is (->BSODS). Ik weet überhaupt niet hoe moeilijk of eenvoudig het is verschillende nvidia kaarten in hetzelfde systeem aan de praat te krijgen, maar ikz ou je adviseren om eens te proberen de nvidia driver te uninstallen, de kaart erbij te steken en achteraf opnieuw (de nieuwste) nvdiadrivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:55:
Heb je voor de grap al eens in de BIOS settings gekeken? Ik gok dat daar wel een optie staat al dan niet voor het inschakelen of het uitschakelen van de onboard
In de bios is helemaal niks over deze kaart te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:57:
Nee dit is waarschijnlijk niet mogelijk. Misschien met een BIOS mod maar als er een videokaart inzit gaat de onboard (bijna) altijd vanzelf uit.

Kun je niet toevallig 2 kaarten in Sli draaien en er dan 3 beeldschermen op aansluiten?
Er zit helaas geen SLI moederbord in de pc.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-03 15:55
Misschien een DVI split kabel gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
the_stickie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:01:
Die onbard kaart zal je waarschijnlijk niet aan de praat krijgen tesamen met een extra kaart.
Die extra PCI-kaart zou daarentegen wel moeten werken, maar ik vermoed dat er een driverconflict is (->BSODS). Ik weet überhaupt niet hoe moeilijk of eenvoudig het is verschillende nvidia kaarten in hetzelfde systeem aan de praat te krijgen, maar ikz ou je adviseren om eens te proberen de nvidia driver te uninstallen, de kaart erbij te steken en achteraf opnieuw (de nieuwste) nvdiadrivers installeren.
Ik mij oude pctje heb ik naast mijn agp nvidia kaart gewoon een standaard pci nvidia kaartje bijgeplaatst. Levert 0 problemen op.

Ik heb wel eens gehoord dat er USB to VGA connectors zijn. Iemand hier ervaring mee? kan ze alleen op rare .eu websites vinden maar nergens bij normale nederlandse websites

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:43

ResuCigam

BOFH

Ik zou voor de pci kaart geen nvidia gebruiken want de kans is groot dat de driver voor de pci-e kaart de weg kwijtraakt. Met een 2e kaart van een ander merk heb je dat probleem niet.

We do what we must because we can.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:07:
[...]

Ik mij oude pctje heb ik naast mijn agp nvidia kaart gewoon een standaard pci nvidia kaartje bijgeplaatst. Levert 0 problemen op.

Ik heb wel eens gehoord dat er USB to VGA connectors zijn. Iemand hier ervaring mee? kan ze alleen op rare .eu websites vinden maar nergens bij normale nederlandse websites
die usb dingen werken prima, zolang je geen al te hoe resoluties wil, en 3d kan je al helemaal vergeten

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/829828/640/829828.jpg
Is dit geen optie ? Wat Fonta ook zei.:P

[ Voor 161% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
the_stickie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:10:
[...]

die usb dingen werken prima, zolang je geen al te hoe resoluties wil, en 3d kan je al helemaal vergeten
Heb je enig idee of er winkels zijn waar je zoiets kunt kopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:13:
[...]

Heb je enig idee of er winkels zijn waar je zoiets kunt kopen?
http://www.virtuavia.eu/s...ts&product_id=29871&sl=EN

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:12:
[afbeelding]
Is dit geen optie ? Wat Fonta ook zei.:P
Is dus een VGA splitter ofzo?

Kan op die mnm website dit apparaat niet vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 17:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:15:
[...]

Is dus een VGA splitter ofzo? En waar is zoiets verkrijgbaar?
Met een klein beetje zoeken vind je alles:

http://www.allekabels.nl/...82/7524/VGA-Splitter.html

Voor 8 euro.

Verwijderd

Er zijn van die kastjes te koop waar je één hoge resolutie in stopt (bijv. 3840x800) en die dan 1280x800 over 3 schermen verdeelt. Kijk bijvoorbeeld eens of dit is wat je bedoelt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:19:
Er zijn van die kastjes te koop waar je één hoge resolutie in stopt (bijv. 3840x800) en die dan 1280x800 over 3 schermen verdeelt. Kijk bijvoorbeeld eens of dit is wat je bedoelt.
Volgens mij is dat verschrikkelijk duur aangezien er ook een aparte processor in moet zitten om al die beelden te delen. Of heb ik het verkeerd?

Verwijderd

Ik had vandeweek precies hetzelfde probleem als dat de ts heeft. Het is heel simpel.

Had op pci e 8500 GT zitten,. nvidia drivers alles. een PCI fx5200 besteld op internet. Erbij geplaatst en werkte meteen! Zonder extra drivers of wat. Hij werd meteen herkend in windows xp en kon meteen 2 extra schermen eraan hangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:21:
[...]

Volgens mij is dat verschrikkelijk duur aangezien er ook een aparte processor in moet zitten om al die beelden te delen. Of heb ik het verkeerd?
Geen idee. Ik dacht dat dat de bedoeling was van TS. Anders heb je gewoon genoeg aan een VGA-splitter voor een paar euro.

• WVSint
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-05 16:29
Betreft een off-topic vraag. Kan echter geen reviews vinden van deze PC.

Vraag: Is deze PC redelijk stil ? Ik ben namelijk op zoek naar een standaard PC voor mijn zoon en wil zelf geen PC in elkaar gaan zetten. (Sorry Tweakers).

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ook een vraagje van mijn kant, een VGA splitter in de volgende situatie:

Macbook Pro
Dual-link DVI, verloop van DVI-->VGA-->Splitter-->2 schermen d.m.v. VGA?

"Let op:
Het splitsen van signalen kan soms storingen geven omdat de aangesloten apparaten elkaar beinvloeden."

Gaat dat goed? Ik heb zo mijn twijfels....

EDIT: krijg ik dan niet op beide schermen exact hetzelfde beeld?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 19:49 ]

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05-2025
WVSint schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:47:
Betreft een off-topic vraag. Kan echter geen reviews vinden van deze PC.

Vraag: Is deze PC redelijk stil ? Ik ben namelijk op zoek naar een standaard PC voor mijn zoon en wil zelf geen PC in elkaar gaan zetten. (Sorry Tweakers).

Alvast bedankt.
Inderdaad wel heel erg off-topic. Evengoed, stap dan gewoon de mycom/computerland/paradigit binnen en laat je adviseren door een verkoper. Kun je meteen een extra stil systeem laten maken als je dat wil. Als je een diepere discussie wilt, die is hier niet op zijn plaats ben ik bang. Succes!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05-2025
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:45:
Ook een vraagje van mijn kant, een VGA splitter in de volgende situatie:

Macbook Pro
Dual-link DVI, verloop van DVI-->VGA-->Splitter-->2 schermen d.m.v. VGA?

"Let op:
Het splitsen van signalen kan soms storingen geven omdat de aangesloten apparaten elkaar beinvloeden."

Gaat dat goed? Ik heb zo mijn twijfels....

EDIT: krijg ik dan niet op beide schermen exact hetzelfde beeld?
Je hebt het bij het juiste eind, je krijgt 2x het zelfde beeld.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
Goodfellas schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:58:
[...]

Je hebt het bij het juiste eind, je krijgt 2x het zelfde beeld.
Tenzij je de resolutie zo instelt dat het twee schermen in beslag neemt...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
WVSint in "3 beeldschermen aansluiten"
Verwijderd in "3 beeldschermen aansluiten"

Jullie kunnen beter even elk een nieuw topic openen. Lees wel eerst * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * even door om te zien wat we van een goede topicstart verwachten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.