Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

windows formateren

Pagina: 1
Acties:
  • 955 views

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik wil graag een nieuwe windows op mijn harde schijf zetten. op deze harde schijf zit al een windows, maar die wil ik niet meer. ik heb hier geen ( bijzondere ) gegevens/ bestanden op staan, die ik wil houden (dus geen back up nodig).
ik wil met de nieuwe windows ook gelijk partities maken.
kunnen jullie mij een envoudige stappenplan geven voor het formateren of verwijderen van mijn oude windows en het maken van partities. en hoe groot moeten deze ongeveer zijn? ik heb iets gelezen, dat je c partitie 1/3 en je d partitie 2/3 moet zijn...klopt dat? ik heb een harde schijf van 320 gb.
en waar moet ik zoal op letten?
groetjes sabrina

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39
Booten van windows cd, format, nieuwe partities aanmaken.
Waar gebruik je hem voornamelijk voor en komt er XP of Vista op?

Ik heb zelf een C schijf van 35GB. Is voor mij voldoende. De rest is D:.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:13

racoon

mooowwww

Je kan tijdens de installatie van windows aangeven dat je de hd wilt formateren, dat is de makkelijkste optie, via schijfbeheer kan je dan later partities aanmaken.

Dat doe je door op deze computer rechtermuisknop manage of beheer te kiezen en dan naar je vaste schijven te gaan.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 12:36
MADG0BLIN schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:52:
Booten van windows cd, format, nieuwe partities aanmaken.
Waar gebruik je hem voornamelijk voor en komt er XP of Vista op?

Ik heb zelf een C schijf van 35GB. Is voor mij voldoende. De rest is D:.
35GB kan weinig zijn voor een volle installatie. Zelf zou ik voor 70GB gaan. Zeker als je alles in c:\program files dumpt

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Gewoon de windows CD gebruiken en via cd laten starten. Aan het begin kan je partities aanpassen/verwijderen/maken. Als je de partitie waar nu windows opstaat gewoon weggooit is dit al opgelost. Daarna kan je gewoon partities aanmaken hoe je het zelf wilt.

1/3 en 2/3 heb ik nog nooit van gehoord. Het enige wat van belang is dat je genoeg ruimte houdt voor Windows zelf.

☻/
/▌
/ \

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:39
barfieldmv schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:53:
[...]

35GB kan weinig zijn voor een volle installatie. Zelf zou ik voor 70GB gaan. Zeker als je alles in c:\program files dumpt
Ik weet niet wat jij allemaal met je pc doet en erop installeert? Maar als je al je data op d zet en je windows + program files op c valt het hier reuze mee.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik probeer het formateren van mijn hd en later pas de partities via schijfbeheer in te delen.
het wijzigd zich allemaal van zelf als ik de cd erin doe of moet ik nog op bepaalde dingen letten?

• racoon

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:20:
ok, ik probeer het formateren van mijn hd en later pas de partities via schijfbeheer in te delen.
het wijzigd zich allemaal van zelf als ik de cd erin doe of moet ik nog op bepaalde dingen letten?
wijst zich vanzelf, kies wel voor volledig formateren en laat de pc zelf opnieuw opstarten, dus niet op enter klikken, kan je weer opnieuw beginnen.(weet ik uit eigen ervaring)

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Misschien moet je nog wel je bootvolgorde in je bios aanpassen, zodat ie opstart met de windows disc

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
hij start op via cd. in elk geval moet ik dan enter drukken en lukt het. maar ik heb het net geprobeerd en er worden 3 mogelijkheden gegeven tijdens de set up: 1 windows installeren, 2 windows reparieren, 3 set up verlaten.
ik heb voor windows installeren gekozen. en dan wordt ik gevraagd of ik windows op de bestaande partitie wil installeren of ik deze partitie wil verwijderen.
die moet ik dan verwijderen of niet?
en een optie: formateren heb ik trouwens niet gezien...

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderen en dan nieuwe partities aanmaken doe ik altijd. Daarna wordt gevraagd of je een format of een snel format wilt doen (waar ik zelf altijd kies voor de snelformat).

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
nieuwe windows erop zetten is gelukt, naar het maken van partities heb ik maar heel even gekeken. nu heb ik echter het probleem, dat mijn internet merkwaardig doet. als ik naar beneden scroll loopt het beeld heel schokkerig na. weet iemand iets?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:41:
hallo,
nieuwe windows erop zetten is gelukt, naar het maken van partities heb ik maar heel even gekeken. nu heb ik echter het probleem, dat mijn internet merkwaardig doet. als ik naar beneden scroll loopt het beeld heel schokkerig na. weet iemand iets?
Je videokaartdrivers zijn nog niet geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
oh, ok. mijn geluidskaart volgens mij ook niet. hoe werkt dat? sorry, dit is een van mijn eerste pogingen mijn computer zelfs te maken...

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Opzoeken welk merk de videokaart/geluidskaart is en dan op de website zoeken naar drivers. Het is ook mogelijk dat het onboard is en dan zit de videokaart en/of geluidskaart geintegreerd op het moederboard en dan moet je het merk van het moederbord even opzoeken en daar op de website kijken.

Als je de computer gewoon als systeem hebt gekocht zitten er waarschijnlijk ook installatiecd's bij. Dit is wat makkelijker als je geen ervaring hebt met installatie van pc's.

[ Voor 24% gewijzigd door Kixtart op 16-06-2008 19:51 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb de cd gevonden. dus ik denk, dat dat gaat lukken. maar nog een domme vraag: ik heb ook nog een moederboard cd gevonden. moet ik die ook op nieuw installeren?

• racoon

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:56:
hoi, ik heb de cd gevonden. dus ik denk, dat dat gaat lukken. maar nog een domme vraag: ik heb ook nog een moederboard cd gevonden. moet ik die ook op nieuw installeren?
Als je gebruik maakt van de onboard apparatuur zoals geluidskaart, videokaart en netwerkkaart wel.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Gewoonlijk staan daar allerlei drivers op voor USB en chipsets op het moederboard. Als je verder iets onboard hebt zoals video/geluids/netwerkkaart dan staat dit er ook op. Na een nieuwe installatie van Windows moet je alle drivers opnieuw installeren, omdat er dus niet meer bij staan.

☻/
/▌
/ \

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

racoon schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:57:
[...]

Als je gebruik maakt van de onboard apparatuur zoals geluidskaart, videokaart en netwerkkaart wel.
Zelfs al gebruik je die niet. PCs zonder chipsetdrivers zijn vaak baggertraag. Installeer die dus sowieso ook.

Verwijderd

Topicstarter
hallo, dat met de drivers is allemaal gelukt. ik heb een normaal beeld en weer geluid. ik heb nu echter een ander probleem (ja, jullie komen niet van me af..sorry..).
als ik mijn msn wil starten of een nieuwe versie wil downloaden krijg ik de melding: kan niet geinstalleerd worden, omdat WIN HTTP.dll niet gevonden werd. en dat re installatie van de application dit probleem misschien kan oplossen. wat wordt daarmee bedoelt? ik kan messenger niet via de gewone weg : "software verwijderen/ toevoegen" vinden en dus ook niet verwijderen

• PromoX
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Zoeken op winhttp.dll levert deze site op.

Download dus dat bestandje, zet 'm in je windows\system32 map en probeer het dan nog 's :).

Voor een heel ander probleem is het overigens over het algemeen handiger om een apart topic te starten, hoewel de vraag zoals je 'm nu stelt niet echt thuishoort op GoT, aangezien het iets is dat je gemakkelijk zelf kunt uitzoeken.

[ Voor 26% gewijzigd door PromoX op 16-06-2008 20:48 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ga ik doen, maar nog een laatste vraag: waar is de windows/ systeem32map?

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Het kan zijn dat je mappen en bestanden verborgen zitten, dan moet je ze even zichtbaar maken in je mapopties. Maar normaal gesproken zit de folder op de C-schijf, dus in je windows explorer -> C:\WINDOWS\system32

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:04
Niet om het een of ander, maar wat is dit nou weer voor een hypocriet gedoe?
Als de topicstarter Henk135 had geheten, dan had hier al lang een slotje op gezeten.

Just my 2 cents...

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 14:44

Lordy79

Vastberaden

hehe, Marco read my thoughts :)

Welkom op tweakers.net / GoT. We stellen het op prijs bla bla, maar zelf moeite doen bla bla ;)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Marco schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:54:
Niet om het een of ander, maar wat is dit nou weer voor een hypocriet gedoe?
Als de topicstarter Henk135 had geheten, dan had hier al lang een slotje op gezeten.

Just my 2 cents...
Positieve discriminatie!!!

Help jij nooit een dame in nood :+

Tis dat dit niet in HK staat :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
ja veel mensen willen helpen, valt erg op. >:)
In het profiel staat trouwens dat ze een man is, maar misschien is ze blond...

Verwijderd

spellingsfouten waar men tenen sterk van krommen en vragen die je via google op 654324 andere sites terugvindt, waarom staat dit nog open?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Misschien omdat er nog geen WOS mod langs is geweest (we hebben ook een sociaal leven, you know) en misschien wel omdat dit topic toch kans van slagen heeft. Who knows. In elk geval ga je dan niet dit soort replies (en die replies boven je) neer zetten maar doe je gewoon een TR (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif); dan wordt er vanzelf wat mee gedaan. Zie daarvoor ook Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 17-06-2008 01:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

*knip*
je hebt gelijk, enkel een TR was voldoende

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 01:42 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Profiel -> geslacht man ( [Verwijderde gebruiker])
In 'slechte' topic wordt de topicstarter vaak genoeg geholpen voordat een slot komt en nu valt het pas op bij jullie omdat er een vrouwelijke naam als usernick staat.

system32 is te vinden via de verkenner in de Windows map :)

☻/
/▌
/ \

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En bedankt voor het om zeep helpen van een topic.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.