Applicatie voor telefoon ontwikkelen

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Het leek mij leuk (omdat ik zelf wel vna programmeren hou) een applicatie op mijn telefoon te maken om te comminuceren met mijn PC.
Ik zou het leuk vinden dat wanneer ik een BlueTooth USB stick in mijn PC stop dat ik mijn PC dan via mijn telefoon kan detecteren.
Dan zou ik het leuk vinden dat ik dan via 2 knoppen op mijn telefoon een soort event voor presentaties kan maken, bijvoorbeeld "Volgende dia" / "Vorige dia".

Nu zou ik zelf dus totaal niet weten hoe ik dit moet aanpakken, moet ik dan ook een applicatie op mijn PC draaien die als "server" draait? Want ik wil graag dat ik met meerdere telefoons tegelijk "Volgende"/"Vorige" kan doen.
Daarnaast vraag ik me af of je dan per type telefoon verschillende software moet draaien, of dat het allemaal één en de zelfde applicatie kan zijn :)

Graag zou ik hier wat meer over te horen krijgen, bijvoorbeeld hoe ik dit moet aanpakken/tutorials, of het moeilijk is om zoiets te ontwikkelen, dat soort dingen allemaal :)

Hopelijk kunnen jullie mij hier meer over vertellen! ;)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

De meeste Sony Ericsson telefoons hebben al zoiets. Je kunt gebruik maken van een soort afstandsbediening voor verschillende programma's op je PC. Door middel van HID kan je bijvoorbeeld powerpoint besturen.

Volgens mij kan je meerdere telefoons tegelijk pairen in bluetooth en die kunnen dit allemaal dan.

☻/
/▌
/ \

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

TeeDee

CQB 241

Kijk eens bijvoorbeeld naar hoe Bemused het heeft gedaan.

"dat soort dingen allemaal" is natuurlijk wel erg open. Probeer eerst eens wat concrete zaken te verzinnen voordat we hier van alles gaan roepen.
Denk onder andere aan;
• geschikt voor vele soorten (dus OS-en) telefoons (symbian, ce etc.)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Oftewel: lees Programming Beleid - De Quickstart nog eens door en ga zelf eerst eens wat proberen op te zoeken. Je vragen zijn nu veel te open en het lijkt erop als je zelf 0,0 vooronderzoek hebt gedaan. Dat je zaken niet weet is niet erg maar dat je je vragen maar direct hier dumpt zonder aan te geven wat je nu zelf toch al hebt gevonden e.d. is dat wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Creepy op 16-06-2008 17:05 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.