Ola Tweakers,
Ik heb hier op m'n werk nu sinds een week een Speedtouch 780 modem staan op een ADSL zakelijk verbinding van KPN.
Alles netjes geïnstalleerd door een KPN mannetje, prima.
Modeminfo:
Product Name: SpeedTouch 780
Software Release: 6.1.7.2
Op poort 1 van de modem heb ik een hub aangesloten met daarop een aantal pc's.
Op poort 4 van de modem heb ik een pc aangesloten.
Via Wireless zit m'n laptop aangesloten.
Alle pc's, zowel met draad als draadloos hebben internet.
Alle pc's kunnen op elkaars gedeelde harde schijven terecht.
De laptop kan wel op internet, maar NIET op de gedeelde schijven. Bij netwerkomgeving verschijnen wel de computernamen en daarin de gedeelde schijven, maar zodra ik een gedeelde schijf probeer te benaderen, krijg ik een zandlopertje en 5 minuten later een "pling-geluidje". Zonder resultaat.
Als ik de laptop met een kabeltje op de hub aansluit heb ik wel toegang tot de gedeelde schijven.
Alle pc's en laptop, zowel draad als draadloos hebben een juist ip-adres verkregen:
ip: 92.65.203.xxx
subnet: 255.255.255.248
Alle pc's hebben XP sp2.
De laptop heeft Vista Home Premium.
Ik heb al zitten zoeken in de instellingen van de modem, maar kan niet echt iets vinden.
Vreemd??? Is dit op te lossen, zo ja, hoe?
Ik heb hier op m'n werk nu sinds een week een Speedtouch 780 modem staan op een ADSL zakelijk verbinding van KPN.
Alles netjes geïnstalleerd door een KPN mannetje, prima.
Modeminfo:
Product Name: SpeedTouch 780
Software Release: 6.1.7.2
Op poort 1 van de modem heb ik een hub aangesloten met daarop een aantal pc's.
Op poort 4 van de modem heb ik een pc aangesloten.
Via Wireless zit m'n laptop aangesloten.
Alle pc's, zowel met draad als draadloos hebben internet.
Alle pc's kunnen op elkaars gedeelde harde schijven terecht.
De laptop kan wel op internet, maar NIET op de gedeelde schijven. Bij netwerkomgeving verschijnen wel de computernamen en daarin de gedeelde schijven, maar zodra ik een gedeelde schijf probeer te benaderen, krijg ik een zandlopertje en 5 minuten later een "pling-geluidje". Zonder resultaat.
Als ik de laptop met een kabeltje op de hub aansluit heb ik wel toegang tot de gedeelde schijven.
Alle pc's en laptop, zowel draad als draadloos hebben een juist ip-adres verkregen:
ip: 92.65.203.xxx
subnet: 255.255.255.248
Alle pc's hebben XP sp2.
De laptop heeft Vista Home Premium.
Ik heb al zitten zoeken in de instellingen van de modem, maar kan niet echt iets vinden.
Vreemd??? Is dit op te lossen, zo ja, hoe?
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...