[Front Row] Geen beeld bij gebruik ondertiteling

Pagina: 1
Acties:

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een aantal films (.avi's die ik met Quicktime in een .mov container heb gezet) in iTunes staan, inclusief ondertiteling. In Quicktime en iTunes werkt dit perfect, ik krijg beeld, geluid en ondertiteling. In Front Row zie ik de films staan, en heb ik beeld tot het moment dat de ondertiteling moet starten. Dan wordt het beeld zwart en is er alleen nog maar geluid.

Op Google kom ik dit probleem een aantal keer tegen, er wordt alleen nooit met een oplossing gekomen, en de laatste verwijzing is rond maart. Is er misschien al een oplossing die ik over het hoofd zie?

Ik gebruik iTunes, Front Row, Quicktime Pro, Perian en Flip4Mac.

Bedankt :)

• Muthas
  • Niet online
Heb inmiddels Front Row van Tiger geprobeerd, die crasht dus dat gaat niet lukken. Het schijnt dat bij Quicktime 7.3 en Perian 1.0 het wel in Front Row (Leopard) heeft gewerkt, dus dat wil ik wel proberen, maar hoe kan ik Quicktime downgraden?

Verwijderd

Probeer 'Movist' http://osx.iusethis.com/app/movist anders eens. Heeft ook een soort van front row interface maar gebruikt ffdshow. Een héél pak beter maw. Ik heb het probleem zelf ook maar ik werk er zo dus rond.

Het is wel nog redelijk onstabiel maar eenmaal je film aan het spelen is is er geen probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 19:46 ]

• Muthas
  • Niet online
Nee, vind ik niks, dan kan ik net zo goed Quicktime gebruiken. Dat Movist iets minder CPU of weet ik veel gebruikt scheelt me niet, met Perian en Flip4Mac speelt het alles af, en in Quicktime zie ik ook gewoon ondertiteling.

Front Row leek me juist zo vet wanneer ik m'n MacBook aan de TV hang, heb er ook speciaal een Apple Remote voor bij genomen, maar zonder ondertiteling is het maar niks :(

Verwijderd

met Movist kan je navigeren met de remote + instellen op welk scherm het fullscreen moet. Anyway, als je een fix vindt let me know maar ik heb er nog geen gevonden.

+ de weergave van de ondertitels is echt véél beter als met Perian.

En als je dan toch liever een volwaardig mediacenter neemt pak dan http://www.osxbmc.com/. Er is ook een Front Row skin voor en dan heb je praktisch hetzelfde. Enkel met volledige library support etc. Is ook wel nog in lichte beta fase op de mac. Maar het werkt wel goed en kan mediacenter volledig vervangen. Het enigste dat het niet kan is dingen uit iTunes lezen wat misschien vervelend is.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 20:12 ]

• Muthas
  • Niet online
Dank voor je inbreng :) Ik erger me niet aan de ondertiteling van Perian, da's geen reden voor mij om te wisselen.

En het liefst heb ik muziek en films/series in 1 programma (iTunes dus) omdat ik iTunes sowieso gebruik voor m'n iPod en de muziek dan ook nog keer zou moeten ordenen voor het tweede programma. Ik wil gewoon dat het werkt in Front Row dus :/ Ga maar even kijken hoe Quicktime te downgraden en of het dan wel werkt.

• Muthas
  • Niet online
Even een kickje: iemand misschien al een oplossing tegen gekomen? In 10.5.4 is het niet gefixt :(

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01 22:24
Ik schop hem ook nog even een keer, want ik heb last van precies hetzelfde probleem. De alternatieven zijn leuk, maar geen echte oplossing natuurlijk :)

Verwijderd

Muthas schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:26:
Even een kickje: iemand misschien al een oplossing tegen gekomen? In 10.5.4 is het niet gefixt :(
Volgens de Perian-devs zit er een fix in de eerstvolgende release. Wanneer die uitkomt, daar heeft iedereen het raden naar. Zoals zo vaak, krijg je ook daar te horen: "When it's done". Jammer, een nightly build zou iedereen zoet houden tot de officiële release.
Pagina: 1