[Safari] time-out langer maken

Pagina: 1
Acties:

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik heb een probleem met Safari 3.0.4 onder OSX 10.5.2. De time-out staat veel te kort ingesteld. Hierdoor worden plaatjes heel vaak niet geladen (vooral plaatjes die wat langer duren, zoals van Imageshack).

Ik gebruik graag Safari omdat die snel is en omdat die alles biedt wat ik nodig heb. Ik heb OS X nog niet ge-upgrade naar 10.5.3 omdat hier veel problemen over gerapporteerd worden (zie het OS X 10.5.3 upgrade topic). Voor zover ik weet wordt het time-out probleem niet opgelost met een upgrade naar 10.5.3.

Ik heb google er al op nageslagen, maar ik heb geen oplossing kunnen vinden. Wel ben ik erachter dat de time-out van Safari op 60 seconden staat, wat natuurlijk veel te kort is. De GoT-search heb ik ook al gebruikt, maar ik kon geen één topic hierover vinden.

Ervaren jullie dit probleem ook en hoe lossen jullie dit op?

NOSIG

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-02 09:19

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

misschien kan dit je helpen:
http://www.macupdate.com/info.php/id/11457
maar het is wel een oud product...

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Tnx, maar helaas werkt dit programmaatje niet.

Is dit niet gewoon via de terminal te regelen?
edit: Het probleem doet zich vooral voor als ik bijvoorbeeld in Het grote grappige plaatjes topic deel 17 zit te kijken. Sommige plaatjes doen er extreem lang over, terwijl als ik reload, sommige plaatjes het in één keer doen. Hebben jullie dit ook?

[ Voor 58% gewijzigd door _Christiaan_ op 16-06-2008 18:03 ]

NOSIG

Verwijderd

Dit kan o.a. met de Saft plugin.
Deze geeft je veel opties waaronder het instellen van de HTTP timeout.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hmm ik zal er eens naar kijken. Het is iig instelbaar met Saft zo te zien.

Maar ben ik echt de enige hier die problemen ondervindt? Heeft niemand dan weleens een vraagtekentje i.p.v. een plaatje, met name bij bijv. plaatjes van Imageshack?

Of ligt het aan de versie van mijn browser? Ik heb 3.0.4, terwijl de nieuwste 3.1.1 is geloof ik.

NOSIG

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb er in ieder geval nog nooit last van gehad.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik heb net een afzonderlijke update van Safari gedaan naar 3.1.1, en de time-out is nu langer :) Dus probleem opgelost. Toch mooi om te zien dat Apple wel luistert naar feedback, aangezien Google nogal wat hits gaf met de zoektermen Safari en time-out. :)

NOSIG

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik heb gemerkt dat de timeout van de nieuwste Safari niet langer is, i.t.t. tot wat ik dacht. Het ligt blijkbaar aan m'n draadloze netwerk, want op een ander draadloos netwerk laadt Safari de plaatjes wel goed.

Het is heel gek, want dan zie ik een pagina met veel vraagtekentjes. Als ik zo'n vraagtekentje open, dan doet dat plaatje het in één keer. Blijkbaar heeft de laptop een probleem met connecten ofzo, ik snap er niks van. Het probleem zit em iig tussen m'n draadloze router (FON dingetje) en de laptop, daar ben ik wel achter. Maar wat het probleem nu is :?

NOSIG

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:54
_Christiaan_ schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:40:
Het probleem zit em iig tussen m'n draadloze router (FON dingetje) en de laptop, daar ben ik wel achter. Maar wat het probleem nu is :?
Ik gok iets in de richting van het grote aantal connecties dat je opengooit naar buiten. Zelfde probleem krijg je als je een torrent met 500 of meer connecties laat draaien. Het bijhouden van alle connecties en states valt soms niet mee voor zo'n apparaatje en veel gaan al gauw over hun nek bij duizend ofzo.
Reboot van de router doet vaak ook wonderen.

[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 21-06-2008 02:01 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Het routertje wordt wel megawarm, maar dat schijnt normaal te zijn bij die dingen.

Misschien dan toch maar een fatsoenlijke router kopen, een Linksys ofzo... Voordat ik dat doe ga ik wel uitzoeken hoe Firefox het doet. En of het misschien aan de switch ligt waar de router aan hangt. Dat is ook niet echt een bijzonder dingetje.

NOSIG

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
_Christiaan_ schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:29:
Het routertje wordt wel megawarm, maar dat schijnt normaal te zijn bij die dingen.

Misschien dan toch maar een fatsoenlijke router kopen, een Linksys ofzo... Voordat ik dat doe ga ik wel uitzoeken hoe Firefox het doet. En of het misschien aan de switch ligt waar de router aan hangt. Dat is ook niet echt een bijzonder dingetje.
Met het risico offtopic te gaan, overweeg ook eens een Airport Extreme of Express.
Pagina: 1