Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS K8N moederbord met 64 amd processor.
Standaard zat hier 2x 512 ram bij...

Nu heb ik vorige week 2x de 1GB PC3200 DDR CL3 (Transcend, JM388D643A-5L) gekocht.
Ik heb deze op het eerste en tweede slot gezet, en 1 van de oude 512 in het derde slot. Echter is er geen merkbare snelheidsverbetering en Vista geeft mijn geheugen een 2.2 in de Windows Experience Index terwijl dit 3.4 was.

Op het web lees ik dat er veel configuratiemogelijkheden zijn en dat meer niet altijd beter is. Iemand enig idee wat de beste combi is en hoe ik eea instel in mijn bios indien dit nodig is? Of anders of er een tooltje is waarbij ik verschillende configuraties gemakkelijk kan testen/vergelijken!

Thx Sven

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Ik vermoed sterk dat je geheugen nu niet meer in dual channel loopt. Dit heeft namelijk veel invloed op de datatoevoer. Zet dus 1GB in de eerste en de derde bank en eventueel nog een 512MB in een lege bank. Verders kun je ook nog de handleiding (boekje of van Asus.com) kijken.

Kijk ook nog even hier: RAM FAQ

[ Voor 14% gewijzigd door Bitage op 16-06-2008 15:58 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52
Haal die 512MB er eens uit en test met alleen 2x1GB. De meeste (vooral oudere) Athlon 64 cpu's hebben al moeite met twee volledige modules op één geheugenkanaal, en bij jou S754 cpu hangen er dus nu al drie op. Hierdoor wordt waarschijnlijk het geheugen naar beneden geklokt. Zorg verder dat je bios up to date is.