[ASP.NET]Meest voorkomende value uit gridview halen

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben bezig een simpel overzicht te maken van welke werknemers de meeste incidenten op hun naam hebben staan. Hiervoor trek ik een incident overzicht uit een SQL database. Bijvoorbeeld

aanmelder | incident | behandelaar

Nu wil ik uit de kolom 'behandelaar' de value die het meest terugkomt in deze lijst. Het persoon met de meeste incidenten op zijn naam dus. Ik ben nu aan het bedenken hoe ik dit het best kan gaan doen, maar ben het spoor een beetje bijster. Daarom ook dat ik dit topic heb geopend. Hoe zou een mede Tweaker dit aanpakken? :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom zou je dat uit de gridview willen halen als je het met een simpele query kunt oplossen?
En als je dan toch uit je gridview wil halen: maak een hashtable, rag een keer door je cellen en hoog voor iedere key (die je dus aanmaakt wanneer een key nog niet bestaat) een counter met 1 op. Daarna pik je de hoogste uit je hashtable en klaar. Niet echt rocket science.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 16-06-2008 15:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat je met COUNT en/of MAX wel een heel eind komt. Juist, SQL dus en geen 'geneuzel' in je Gridview.

Succes

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 17:17
Mocht je nou data uit objecten krijgen of je de data accessed met LINQ to SQL, dan kun je het ook daarin oplossen....

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
RobIII schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:25:
Waarom zou je dat uit de gridview willen halen als je het met een simpele query kunt oplossen?
Mee eens.
En als je dan toch uit je gridview wil halen: maak een hashtable, rag een keer door je cellen en hoog voor iedere key (die je dus aanmaakt wanneer een key nog niet bestaat) een counter met 1 op. Daarna pik je de hoogste uit je hashtable en klaar. Niet echt rocket science.
Dit is een oplossing die ik hier regelmatig voor dit soort problemen zie voorkomen. Misschien een enorme n00b vraag, maar wat is het voordeel van een hashtable boven een normale array?

[edit]
Volgens mij zie ik het voordeel al, je heeft geen continue reeks te hebben...

[ Voor 5% gewijzigd door st0p op 16-06-2008 22:09 ]