domain naar registratie staat niet op onze naam

Pagina: 1
Acties:

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 17:48
Hi,

Ik heb een vraag.
Ik heb een domain naam .mobi laten registreren door het bedrijf Macoi b.v
Deze hebben de registrant en admin gegevens op hun eigen naar gezet ipv
ons bedrijf.

Ik heb gelijk toen ik zag dat het op hun naam stond verzocht dit om te laten zetten naar ons bedrijf,
echter dit willen ze wel doen, aan het einde van de contract periode en het gaat extra geld kosten.

Mogen ze dit uberhaupt wel doen zo?

ik heb al aardig wat gegoogled, maar kan hier niet een duidelijke uitspraak over vinden.

ehhh.. noppes

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
registrant en admin staat bijna altijd op naam van het hosting/domeinnaam-bedrijf. Zolang jij de eigenaar bent, is er ook niks aan de hand

[ Voor 26% gewijzigd door webinn op 16-06-2008 14:38 ]

• Thc_Nbl
wat nu als het bedrijf failliet gaat?
maar de registrant is toch de eigenaar?
ow en voor het gemak hebben ze er ook een lock op gezet.

[ Voor 62% gewijzigd door Thc_Nbl op 16-06-2008 14:40 ]

ehhh.. noppes

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

webinn schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:37:
registrant en admin staat bijna altijd op naam van het hosting/domeinnaam-bedrijf. Zolang jij de eigenaar bent, is er ook niks aan de hand
De "registrant" is de eigenaar van het domein. Normaal gesproken staat het domein-bedrijf als technical contact vermeld.

• webinn
Thc_Nbl schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:39:
wat nu als het bedrijf failliet gaat?
maar de registrant is toch de eigenaar?
jij blijft de eigenaar, jij doet met die domein wat je wil. Als je registrant failliet gaat, zal je je domein moeten overdragen aan een andere registrant. Ik weet niet wat de procedure is voor .mobi maar meestal is de kous af met een formulier dat je moet tekenen aan je _nieuwe_ registrar gegeven, je oude heeft daar niets meer mee te maken.

EDIT: ow, verkeerd gelezen. Ja als het hosting bedrijf "eigenaar" is, dan is er wel een zwaar probleem

[ Voor 9% gewijzigd door webinn op 16-06-2008 14:41 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
"aan het einde van de contract periode" klinkt alsof ze het domein eventueel willen kunnen gijzelen ofzo. Niet aan beginnen, en gewoon op eigen naam laten zetten. Bij faillissement of andere problemen kan het anders vervelend worden, hoewel je de naam waarschijnlijk wel terug kan krijgen dan (met veel vertraging).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Thc_Nbl
Wat nu als ik de rekening niet wil betalen.
Kunnen ze ons dan wat maken?
en kan ik ze op een of andere manier verplichten dit aan te passen naar ons.

[ Voor 34% gewijzigd door Thc_Nbl op 16-06-2008 14:46 ]

ehhh.. noppes

• webinn
dat lijkt me dus gaan samenzitten met die registrant of vredegerecht 8)7 (of lang in onzekerheid wachten..)

of hoe vredegerecht in nederland ook mag noemen ...

[ Voor 24% gewijzigd door webinn op 16-06-2008 14:47 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Principe wel ja, ontbinding van contract -> zij blijven eigenaar.

Reden waarom ik nooit 'via' een bedrijf domeinen koop, maar 99% zelf (via de grote registar bedrijven)

Edit: Je bedoelt macoi.nl? Man wat een foute website :X

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 16-06-2008 14:49 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Thc_Nbl
Wij normaal gesproken ook, alleen is dit helaas zonder overleg van de automatisering gegaan.

ehhh.. noppes

• Thc_Nbl
SinergyX schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:47:
Principe wel ja, ontbinding van contract -> zij blijven eigenaar.

Reden waarom ik nooit 'via' een bedrijf domeinen koop, maar 99% zelf (via de grote registar bedrijven)

Edit: Je bedoelt macoi.nl? Man wat een foute website :X
ja die bedoelde ik.

ehhh.. noppes

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wie staan er trouwens als registar op het domein? Zo ik het bedrijf zie lijkt het eerder een advies/beleggingsbedrijf te zijn dan een domein-boertje :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Thc_Nbl
zowel de registrant als de admin gegevens staan op het bedrijf/persoon die het geregistreerd hebben.

ehhh.. noppes

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je kijkt bij www.who.is, daar heb je ook een kopje Registered through:, dat is de registrar.

En verder denk ik dat je afhankelijk bent van de bestelling/offerte en AV.

Vergelijk het simpel: Jij vraagt mij om een domein te registeren, dat doe ik dan gewoon op mijn eigen naam (registrant/admin). Kan je mij, buiten merknaam bescherming, niets maken.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit is iets wat je heel veel bij de goedkope hosters tegenkomt, ze voorkomen hiermee dat je naar een ander gaat. Erg vervelend daarom betaal ik liever ietsje meer.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1