Overstapper Windows-->Mac en mijn eerste bevindingen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.786 views

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10-2025
Na mijn draadje wat de wow factor was bij een mac heb ik een MBP aangeschaft om dit zelf eens te ervaren en ook omdat ik ook wel toe was aan een nieuw notebook, dus waarom geen mac dan :)

Heb mijn MBP bijna een week nu, het is allemaal wel even wennen als je altijd windows gewend bent, leek me wel leuk om mijn bevindingen met jullie te delen, misschien ook handig voor andere overstappers

Vervangen van een file
Mis file grootte + datum van beide files bij de melding bestand bestaat al, overschrijven ja/nee, is hier geen script voor?

Overschrijven van bestaande folder
Ik was gewend dat de inhoud wordt gemerged, maar met osx is dat dus NIET zo, even iets om rekening mee te houden. Weet niet wat er beter is, voor beide valt wel iets te zeggen. Ik ben erg gewend geraakt aan het mergen, jammer dit dit geen osx optie is.

cut & paste van bestanden
Dit gaat niet in de finder, alleen dmv drag&drop, maar niet met cmd+x&cmd+v, erg vreemd... of zit hier een logische keuze achter?

ftp client
Ik was erg gewend geraakt aan flashfxp, gelukkig is er FileZilla, die vrij dezelfde features heeft.

USB apparaten
Deze zijn tot mijn verbazing razend snel beschikbaar, geen ding-ding geluidje meer, maar meteen gebruiken.

Settings
Setting aanpassingen zijn direct zichtbaar in bv onderliggende applicaties. bv tijd notatie aanpassen en direct zie je dingen veranderen in je mail scherm, zonder een apply knop oid.

Windows
Merk dat osx meer window based is, heb meer windowtjes dan bij windows, ook het fijt dat alle schemen van een applicatie gesloten kunnen zijn terwijl de app nog wel openstaat, handig, maar is even wennen. Ook erg blij met expose.

Menu
Handig dat de menubalk altijd bovenaan staat voor elke applicatie, goed consistent.

Applicaties
Alles staat in 1 file, erg handig, snel installeren en deinstalleren van applicaties

cmd+.. ipv ctrl+... is nog even wennen, maar consistent doorgevoerd, daarnaast heb je ook nog shift, fn, ctrl combinaties, een knop kan 5 functies hebben, nu nog even alle combinaties onthouden :)

En heeft iemand een advies voor winrar vervanger? Ik vond het altijd handig dat extract een nieuwe folder opleverde met uitgepakte inhoud. Met osx unpack apps moet je nog zelf een foldernaam intikken.

Heb ook wel het gevoel wat meer de controle te moeten loslaten en dingen gewoon te laten gebeuren.

dat was het voor nu

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 08:43
nosmo king schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:27:

cut & paste van bestanden
Dit gaat niet in de finder, alleen dmv drag&drop, maar niet met cmd+x&cmd+v, erg vreemd... of zit hier een logische keuze achter?

ftp client
Ik was erg gewend geraakt aan flashfxp, gelukkig is er FileZilla, die vrij dezelfde features heeft.

En heeft iemand een advies voor winrar vervanger? Ik vond het altijd handig dat extract een nieuwe folder opleverde met uitgepakte inhoud. Met osx unpack apps moet je nog zelf een foldernaam intikken.
Je moet het appeltje nemen als je de "ctrl + C,V,B,U, etc.." wilt gebruiken. Werkt perfect :)

Ftp client gebruik ik cyberduck. Winrar heeft een vervanger voor mac maar, kan alleen even niet op de naam komen. Zal dit vanavond hier posten, tenzij iemand me voor is natuurlijk.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik zelf gebruik transmit voor FTP.. Wordt door bijna iedereen gezien als de beste FTP-client voor de Mac.. niet gratis helaas..

Daarnaast gebruik ik Stuffit voor zip en .rar files.. Deze gooit, net zoals jij wil, de bestanden van een .rar in een folder.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
Dat overschrijven van files kan ik me goed in herkennen. Er zijn wel third party finder achtigen maar die zijn vaak weer bloated etc (pathfinder bv)

Betterzip ziet eruit als winrar/winzip. The unarchiver kan je ook nog proberen.

Er zijn massas ftp clients voor osx.

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:42

RKD

Waar ik laatst achter kwam (ben zelf ook net overgestapt) was het openen van applicaties en mappen, dmv cmd + o ipv enter..... Was ik erg lang naar op zoek ;)

iRacing Profiel

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ook ik raadt je aan oms eens naar BetterZip te kijken. Qua (S)FTP-client kom ik altijd weer uit bij Cyberduck.

0.0

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 20:26
Voor uitpakken werkt UnRarX heel goed :)

http://www.unrarx.com/

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:34
Ftp client gebruik ik http://cyberduck.ch/. Deze is freeware en voldoet aan mijn eisen. (ssl + ftp bijvoorbeeld en gewoon drag&drop). Het uitpakken van rar files altijd http://www.unrarx.com/

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Als je de Option toets inhoudt tijdens het slepen kopieer je het bestand, zonder versleept hij hem. Tenzij het naar een externe schijf gaat, dan kopieert hij hem sowieso, weet niet hoe je dan kan knippen. Ik denk eerst verslepen en later de oude verwijderen.

Het enige waar ik nog niet echt achter ben is het sleur-en-de-pleur gedoe. Hoe kan je nou als je aan het slepen bent naar een map erboven gaan? Moet je dan eerst via de zijbalk naar bijv. documents gaan en dan weer opbouwend naar de map gaan?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
RKD schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:47:
Waar ik laatst achter kwam (ben zelf ook net overgestapt) was het openen van applicaties en mappen, dmv cmd + o ipv enter..... Was ik erg lang naar op zoek ;)
of cmd + pijltje naar beneden

iets handiger imo omdat je ook cmd + pijl omhoog kan gebruiken ;)

Verwijderd

Ben ook sinds oktober vorig jaar overgestapt op een macBook. Ik gebruik mijn windows PC eigenlijk nauwelijks meer. De grootste opluchting is wel het afwezig zijn van de noodzaak een firewall en virusscanner te hebben die bij elke keer opstarten gaan updaten. Ik heb wel een gratis virusscanner, maar het gebruik ervan is niet perse nodig:

http://www.clamxav.com/

De grote hoeveelheid opensource of gratis software voor de mac is een leuke bijkomstigheid. Veel van deze software is simpel maar effectief. De Apple website heeft een zeer groot aanbod:

http://www.apple.com/nl/downloads/

Ik doe veel met grafische vormgeving en tot mijn verbazing was er een gratis Corel Draw look alike genaamd Inkscape:

http://inkscape.org/

Geweldig voor vectortekeningen en bijna dezelfde functionaliteit als Corel Draw. Voor windows is er uiteraard ook veel gratis software, maar de meerderheid van de nuttige producten is shareware of werkt omslachtig. Er zijn uitzonderingen, maar over het algemeen vond ik het een opluchting om zo makkelijk voor de meest essentiele taken een geschikt gratis softwareprogramma te kunnen vinden (zoals idd ook UnRarX).

Beetje tricky is idd het overschrijven van bestanden en mappen ipv het aanvullen van de ontbrekende.

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-02 12:59
wat inderdaad waar is, naar mijn bevindingen, kun je geen bestanden cut pasten. alleen tekst. vrij naar indeed

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Guids schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:01:
wat inderdaad waar is, naar mijn bevindingen, kun je geen bestanden cut pasten. alleen tekst. vrij naar indeed
Hiervoor is een programma "filecutter" beschikbaar (freeware $ 5) , waarmee een menu aan je contextmenu (rechtermuisknop) wordt toegevoegd. "Cut en paste" en "move to" zijn daarmee wel mogelijk. Voor de Mac versie van Winrar kun je op deze site terecht: http://www.winrar.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door PeterVL57 op 16-06-2008 16:20 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

OS X is ook niet voor niks een sleep-OS. Waarom denk je dat er eigenlijk geen fullscreen is (naast QuickTime en andere media-apps)?

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Waar ik het allermeest aan moest wennen bij het overstappen, zijn de programma's als iTunes, welke de muziek graag zelf beheren, en niet zoals ik gewend was, alles in een mapje, en dan importeren in iTunes, want ik had met een halve dag ineens 18 GB muziek :P.

Verder heb ik alleen maar lof over de MBPro, en mijn vrouw ook, want mail checken kost nu niet een aantal uren omdat er weer eens iets vast loopt... (maar dat zal ongetwijfeld meer met mijn Vista-kennis te maken hebben gehad. voordat ik heel de windows gebruikers vereniging over me heen krijg

Ik heb niets te melden.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Slepen met de cmd toets ingedrukt is cut.

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10-2025
Bedankt voor al jullie reacties, erg nuttig allemaal !

Heb weer iets gevonden waar ik aan moet wennen, het selecteren van files in finder mbv de shift + pijltje toets naar beneden. Dit gaat zoals verwacht, echter pijltje naar boven wordt niet het laatst geselecteerde bestand gedeselecteerd maar het bestand voor het eerste wordt dan geselecteerd??

zal wel horen in osx, maar wel even wennen

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 12:23
Zit nu een half jaartje met een macbook, en er moet wel iets heel raars gebeuren wil ik terug gaan naar windows. Het enige wat ik eerst iritant vond was het wisselen tussen ctrl en cmd, maar over het algemeen is het idd gewoon ctrl door cmd vervangen en het werkt. En dat je met enter niet meer bestanden kunt openen was wennen.

En het allerfijnste was nog gewoon een unix shell tot je beschikking te hebben...

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

nosmo king schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:10:
Heb weer iets gevonden waar ik aan moet wennen, het selecteren van files in finder mbv de shift + pijltje toets naar beneden. Dit gaat zoals verwacht, echter pijltje naar boven wordt niet het laatst geselecteerde bestand gedeselecteerd maar het bestand voor het eerste wordt dan geselecteerd??
Dit is iets waar veel mensen zich aan ergeren vooral omdat het inconsequent gebruikt wordt (zie bv. Mail voor de andere, handigere modus). Zal hopelijk ooit wel verdwijnen, het (selectie naar beide kanten uitbreiden) is duidelijk veel minder functioneel dan de andere (selectie uitbreiden & inkrimpen) modus.

Oh, het was even zoeken maar Gruber weet het altijd goed te vertellen: Klik.

Verder:
Cut / Paste van bestanden is een vreemd iets. Wat/ waar zijn je bestanden in de tussentijd? Als het analoog is aan tekst Cut/P dan moeten ze verdwijnen uit de Finder en voor eeuwig weg zijn bij een nieuwe kopieer- of knipactie. En ook: kan ik nog iets veranderen aan de bestanden die nog in de Finder staan (aangezien ze daar nog gewoon te zien zijn) en welke versie moet dan straks verschijnen op de nieuwe plek? Etc. Vragen die in mindere mate ook opgaan voor copy/paste hoor maar bij cut zijn de antwoorden nog niet zo vanzelfsprekend. Cut/paste is onmogelijk consequent door te voeren voor bestanden zonder enorm risico op dataverlies.

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 16-06-2008 20:07 ]

Zoef

• NickvdB
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik denk dat cut niets anders is dan: Copy >> Paste >> automatisch deleten van origineel bestand hoor. :)

[ Voor 4% gewijzigd door NickvdB op 16-06-2008 19:43 ]

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

NickvdB schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:42:
Ik denk dat cut niets anders is dan: Copy >> Paste >> automatisch deleten van origineel bestand hoor. :)
...en dat is anders dan bij tekst, waar het zoiets is als Copy >> automatisch deleten van originele selectie >> Paste. Dus dat is inconsequent :)

Zoef

• NickvdB
  • Laatst online: 22-04-2023
Dat is eigenlijk toch ook logisch, een stuk tekst kan worden bewaard in het werkgeheugen, dat gaat met een bestand natuurlijk nooit. (Zonder enorm risico op dataverlies.)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zpottr schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:36:
[...]
Cut/paste is onmogelijk consequent door te voeren voor bestanden zonder enorm risico op dataverlies.
Moet zeggen dat Windows en Linux dat anders prima afgaat. Ikzelf zie cut meer als markeren voor verplaatsing, en wanneer er voor paste gekozen wordt, dan wordt het ook daadwerkelijk verplaatst. Lijkt me niet zoveel moeilijks aan :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

NickvdB schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:10:
Dat is eigenlijk toch ook logisch, een stuk tekst kan worden bewaard in het werkgeheugen, dat gaat met een bestand natuurlijk nooit. (Zonder enorm risico op dataverlies.)
spone schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:10:
[...]

Moet zeggen dat Windows en Linux dat anders prima afgaat. Ikzelf zie cut meer als markeren voor verplaatsing, en wanneer er voor paste gekozen wordt, dan wordt het ook daadwerkelijk verplaatst. Lijkt me niet zoveel moeilijks aan :)
Klopt allemaal, maar de fysieke knip/ plak analogie past dan uiteraard niet meer en het gedrag is inconsistent geworden met de knip-functionaliteit bij het bewerken van data.
Weliswaar zijn mensen vanuit de Windows-wereld gewend aan dit gedrag (en vinden het daarom ook in de Linux-filemanagers normaal) maar intuïtief is het zeker niet - juist bij iets belangrijks als bestandsbeheer. "Geleerd in Windows" != "Intuïtief". En nu houd ik op het prik geluk van nosmo te verpesten met discussies over de Finder ;)

Zoef

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 10:39
Het meest irritante aan OSX vond ik het inconsistente gedrag binnen applicaties die door Apple zelf ontwikkeld worden.

Bijv. appeltje + c en in een andere applicatie fn +c. Gelukkig is dit sinds ik OSX Leopard gebruik een stuk minder dan in Tiger, dus dat is iets dat ze bij Apple zelf gelukkig ook opgemerkt hebben.
USB apparaten
Deze zijn tot mijn verbazing razend snel beschikbaar, geen ding-ding geluidje meer, maar meteen gebruiken.
Dit vat voor mij een groot deel van de 'beleving' van een Mac samen, Windows geeft soms te veel informatie, "New hardware found", "New hardware recognised", "Logitech MX518 found", "Your Logitech MX518 is ready for use".

In OSX plug je dat ding in, en zodra je met je muis beweegt gaat het pijltje dat op het scherm staat mee, dan weet ik genoeg want het ding werkt gewoon. Pas zodra het niet werkt wil ik informatie zien, als het wel werkt merk ik het zelf wel.

Tel daar features als Expose, Spaces en Hot Corners nog bij op en een Apple is niet alleen voor thuis lekker om mee te werken maar ook op het werk ben kan ik er productiever mee zijn.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Ik erger me vooral aan het feit dat de rechter muisknop niet kan met het toetsenbord en de inconsequente toepassing in tekstverwerkers van de ctrl, cmd en alt-toets icm de pijltjes.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Welke inconsequente toepassing? Het is zo consequent als het maar kan zijn. Je gebruikt overigens alleen maar de cmd voor navigatie en de alt voor het maken van letters en speciale tekens. De ctrl toets wordt totaal niet gebruikt. Tenzij je het hebt over iets als Microsoft Office for Mac. Die hebben eerder de Windows versie bijna 1 op 1 geport incl. de shortcuts. Dat is dus Microsoft's schuld omdat die zich niet aan de gangbare shortcuts in OS X houdt. In Text Edit, Smultron, Textmate, NeoOffice, OpenOffice.org Aqua, Conceptdraw, Conceptdraw Mindmap, AdiumX, X-Chat Aqua, iChat, Mail, etc. etc. etc. heb ik echter niets kunnen opmerken wat inconsistent was.

Verwijderd

Nosmo, check die prachtige site van Macmiep waarin alles supergoed wordt uitgelegd. En op de site van Apple staan de toetscombinaties. 8)

Verwijderd

Wat ik het lastigst vind van heel OS X is Itunes, wat een dom programma zeg. Ik ben nog niet zo lang geleden overgestapt, en in windows had ik altijd gewoon de map "gedownlaode bestanden" en "Alle muziek" en dan nog een mapje die ik wil branden of op usb stick wil zetten ofzo. Als ik dat met Itunes probeer dan heb ik ineens dubbele ruimte voor al mijn muziek nodig, want hij kopieert alles en maakt een eigen "beheer map" aan.

• Eswip
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:17:
Wat ik het lastigst vind van heel OS X is Itunes, wat een dom programma zeg. Ik ben nog niet zo lang geleden overgestapt, en in windows had ik altijd gewoon de map "gedownlaode bestanden" en "Alle muziek" en dan nog een mapje die ik wil branden of op usb stick wil zetten ofzo. Als ik dat met Itunes probeer dan heb ik ineens dubbele ruimte voor al mijn muziek nodig, want hij kopieert alles en maakt een eigen "beheer map" aan.
Dus hoe los je dat op? Je maakt een playlist voor je gedownloade muziek, en een playlist voor de muziek die je wil branden.. Verder laat je iTunes maar je muziek beheren.. waarom wil je nog in hemelsnaam in folders lopen zoeken naar je mp3? Wanneer het 3x zo snel gaat in iTunes??

Ja, het is even wennen, maar je moet je gewoon "overgeven" aan iTunes.. dan zie je dat het gewoon een ideaal programma is!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-02 09:44
Wat onhandig aan dat systeem is, is dat ikk eigenlijk eerst zeker wil weten dat ik goede mp3's heb voordat ik ze toevoeg aan mijn database. Kan ik bijvoorbeeld eerst even de datakwaliteit verbeteren, of de muziek zelf wissen aangezien de kwaliteit te laag is, etc...

Ik mis een soort voorportaal waarvanuit je dan de muziek kan promoveren naar de echte library...

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In iTunes hoef je niet perse de muziek te laten kopiëren naar zijn eigen map hoor. Maar dit staat default aan.
Ga in iTunes naar Preferences > Advanced > "Copy files to iTunes music folder.". Even uitvinken en klaar is kees.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Associeer mp3-files met quicktime (in finder een mp3-bestand selecteren --> cmd-i --> open with --> open all with oid.. Dan importeer je nog niets.

• Eswip
familyman schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:33:
Wat onhandig aan dat systeem is, is dat ikk eigenlijk eerst zeker wil weten dat ik goede mp3's heb voordat ik ze toevoeg aan mijn database. Kan ik bijvoorbeeld eerst even de datakwaliteit verbeteren, of de muziek zelf wissen aangezien de kwaliteit te laag is, etc...

Ik mis een soort voorportaal waarvanuit je dan de muziek kan promoveren naar de echte library...
Maar wat maakt het nou uit of je het eerst checkt in je finder-scherm, of in iTunes? Als hij niet goed is, gooi je hem toch gewoon weer uit iTunes? Klaar is kees..

• spone
  • Niet online
Eswip schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:52:
[...]

Maar wat maakt het nou uit of je het eerst checkt in je finder-scherm, of in iTunes? Als hij niet goed is, gooi je hem toch gewoon weer uit iTunes? Klaar is kees..
Dan moet je hem eerst weer gaan opzoeken, verwijderen, bevestigen, dat kost allemaal tijd. Wanneer hij in eerste instantie niet geimporteerd zou zijn dan had dat allemaal ook niet gehoeven :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Opzoeken hoeft niet, staat gewoon in de afspeellijst Onlangs toegevoegd.

Verwijderd

rob1n schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:53:
In iTunes hoef je niet perse de muziek te laten kopiëren naar zijn eigen map hoor. Maar dit staat default aan.
Ga in iTunes naar Preferences > Advanced > "Copy files to iTunes music folder.". Even uitvinken en klaar is kees.
Kan dit dan ook voor iPhoto? Ik heb nu al mijn foto's blijkbaar dubbel. Als ik mijn foto's in iPhoto heb geïmporteerd, kan ik dan de originelen verwijderen? De dubbels van mijn foto's worden in de smart folder all images weergegeven als aanwezig in de folder iphoto library in de folder pictures maar in de folder pictures staat deze folder (iphoto library dan) niet. Beetje verwarrend tbh :s

Verwijderd

spone schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:11:
[...]

Dan moet je hem eerst weer gaan opzoeken, verwijderen, bevestigen, dat kost allemaal tijd. Wanneer hij in eerste instantie niet geimporteerd zou zijn dan had dat allemaal ook niet gehoeven :)
Omdat de kwaliteit van mp3 files te bepalen gebruik ik altijd Quick Look in Finder. Gewoon even op de spatiebalk rammen en bepalen of hij naar iTunes mag of niet.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-02 11:34
Kun je bijv. VLC als default player instellen.. Want ik word gek van quicktime..

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-02 17:05
Heb zelf nog wel geen Mac (duurt waarschijnlijk nog 1 a 2 maanden) maar ben al hevig aan het meelezen voor mn overstap.

Als ik het goed begrepen heb zou het mogelijk moeten zijn met dit programma?

http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat kan ook wel zonder third party applicaties, rechtermuisknop op het bestand > Toon info > Open met uitklappen > Kies je programma en druk op Wijzig alles... om elk bestand met die extensie voortaan te openen met het gekozen programma.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor overstappers is er heel veel informatie te vinden op websites als macmiep.nl, My First Mac, Apple Support, Mac 101, Switch 101, XvsXP en de FAQ's hier in Apple Talk. Aangezien dit topic richting de basic vragen gaat, gaat dit topic op slot.

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 18-06-2008 20:42 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.