W2K3 server en VMware server geen inbound connectie op eth0

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb een windows server 2003 geinstalleerd en geconfigureerd voor RDP dit werkte allemaal perfect. Ik heb tevens VMware server 1.5 geinstalleerd met daarop 1 VM van Windows 2000 server.

Mijn Server specs 3,2Ghz, 2GB ram, 2x Ethernet 1GB. (Supermicro 1U)

Alles werkt perfect naar buiten. Als ik alleen de UTP van ethernet 1 erin doet kan ik zowel op de VM als op de server zelf internetten, ftp etc. Allemaal via NAT. Als ik echter een RDP sessie of probeer te pingen naar de ethernet 1 adapter krijg ik alleen maar timeouts. Er is dus geen inkomende sessie mogelijk.

Als ik echter de UTP omwissel dus in Ethernet 2 stop kan ik ook internetten, ftp etc vanuit de VM en vanuit de server via NAT echter kan ik nu dan wel RDP gebruiken en dergelijke. Het lijkt wel als er een filter op Ethernet 1 staat ofzo of een firewall. Echter kan ik de firewall settings niet openen omdat ik dan de melding krijg dat er een andere applicatie is die NAT gebruikt ofzo.

Heeft iemand misschien enig idee waar ik naar zou moeten kijken? Ik heb zelf alle logische opties bekeken en de server kan zowel het rek in echter zit het mij toch niet echt lekker.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

verwijder voor de grap eens ethernet 1, om deze na een reboot opnieuw te installeren...

Heb hetzelfde probleem gehad en dit werkte bij mij (driver foutje)

Wabbawabbawabbawabba

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
KatirZan schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:03:
verwijder voor de grap eens ethernet 1, om deze na een reboot opnieuw te installeren...

Heb hetzelfde probleem gehad en dit werkte bij mij (driver foutje)
My Hero O+ _/-\o_ *; *O* :$ That did the trick :D

Dat ik dat nog niet zelf geprobeerd had zeg |:(

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend