[HDD] Snelste, grootste, beste HDD voor in MBP

Pagina: 1
Acties:

• CeYNoX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01-2025
Beste GoT'ers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervangende HDD voor mijn MBP.
Ik wil een zo groot mogelijke, dus liefst 320GB, zo snel mogelijke, dus 7200RPM en zoveel mogelijk cache, dus 16MB. Ook denk ik dat ik een SATA-300 schijf wil, maar ik weet niet of dit wel nut heeft in mijn MBP van oktober 2006 (2.16 C2D, X1600 128MB) ???

Ik dacht dus dat ik de ultieme schijf had gevonden, nieuws: WD introduceert nieuwe 7200rpm-notebookschijven

Echter, na wat zoeken op internet kwam ik erachter dat de sudden motion sensor van deze schijven een conflict veroorzaakt met de sudden motion sensor van de Mac zelf, wat resulteert in Kernel Panics. (http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?pid=273788)

Helaas.
Nu ben ik verder gaan zoeken, dan kom ik uit bij de Hitachi Travelstar 7K200, maar deze gaat maar tot 200GB.

Weten jullie nog goede schijven die aan mijn eisen voldoen en 320GB zijn?

http://www.last.fm/user/ceynox/

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 16:49

DefLite

Why so serious?

Pricewatch geeft 60 hits met jouw eisen en 12 die 320 GB zijn . Zijn macbook hdd's 2.5 of 3.5 inch :P ?

[ Voor 39% gewijzigd door DefLite op 16-06-2008 13:42 ]

Verwijderd

Uhmz, 2,5 " lijkt me beter passen in een MBP

• CeYNoX
Little_captain schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:39:
Pricewatch geeft 60 hits met jouw eisen en 12 die 320 GB zijn . Of zie ik iets over het hoofd?
Helaas wel, het is voor een MacBook Pro, dus moeten het notebook schijven zijn...

• DefLite
  • Laatst online: 07-02 16:49

DefLite

Why so serious?

CeYNoX schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:42:
[...]

Helaas wel, het is voor een MacBook Pro, dus moeten het notebook schijven zijn...
Ah sorry dus toch 2.5 : (

/edit
En deze dan? WD VelociRaptor wel vrij prijzig maar is de enige in de pricewatch iig

[ Voor 55% gewijzigd door DefLite op 16-06-2008 13:57 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Velociraptor gaat zeer waarschijnlijk niet werken in een notebook. Het is weliswaar een 2.5" loopwerk, maar de 3.5" "ophanging"/koeling ga je wel nodig hebben denk ik. Velociraptors vallen ook onder de Enterprise drives op de WD site, niet onder de Mobile drives.

[ Voor 22% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-06-2008 13:54 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• CeYNoX
Een Velocityraptor gaat het niet worden, garantie is weg als je die casing sloopt.

Nog andere suggesties?

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Het zal kiezen worden tussen snelheid of grootte. Zover ik weet is er nog geen 250GB 7200RPM 2,5" schijf in het wild gesignaleerd. Wanneer snelheid belangrijk is denk ik dat de 200GB Travelstar 7K200 je de beste performance gaat leveren.
Ik overweeg die schijf zelf ook omdat ik onderhand echt niet meer weg kom met m'n huidige 60GB 5400RPM schijfje.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 09:33

Blaasvis

Cidora \o/

De hd is user replacable.
Ik zou gewoon naar een apple service/reparatie center gaan en vragen wat ze voor je kunnen doen.
Dan weet je zeker dat je garantie behoud, wat mij een klein beetje extra geld wel waard is.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-02 12:59
2.16 c2d is volgens mij niet helemal outdated, dus volgens heeft het wel zin. (ruwe schatting)

Verwijderd

Blaasvis schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:09:
De hd is user replacable.
Ik zou gewoon naar een apple service/reparatie center gaan en vragen wat ze voor je kunnen doen.
Dan weet je zeker dat je garantie behoud, wat mij een klein beetje extra geld wel waard is.
nope, helaas u gaat niet door voor de koelkast :+
De ts heeft het over een MacBook Pro, en dan is het niet "user replacable" !

• CeYNoX
Ik wil de HDD zelf vervangen. heb op iFixit genoeg gezien en weet zeker dat het me wel lukt.

@Guids: Dus een SATA-300 schijf kan nog wat performance winst opleveren denk je ? volgensmij zit er een 945 chipset variant in de MBP okt. 2006 (?).

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Quote mezelf even:
baquelappe schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:22:
Gister een 500GB Hitachi in mijn 17" MBP gestopt. De installatie ging sneller dan verwacht.
Laptop open schroeven, oude HDD verwijderen, nieuwe er in, laptop weer dicht. Geen vreemde kapriolen die ik eerder heb gezien bij andere laptop's.

OS10 installen en werken. Verbazingwekkend stukken sneller dan de 7200RPM schijf die er in zat. En dat terwijl de 500GB een 5400RPM schijf is. :o

[ Voor 4% gewijzigd door baquelappe op 16-06-2008 18:46 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 11:32
Als de datadichtheid groter wordt, dan moet de schijf trager draaien om die datadichtheid aan te kunnen (vandaar dat de raptor/velociraptor van WD lage opslagcapaciteit hebben). Een 5,400 rpm schijf met grote datadichtheid of een 7,200 rpm met lagere datadichtheid gaat het verschil echt niet maken.

• CeYNoX
Tja, ik ben nog steeds een beetje van, hoe hoger toerental, hoe sneller. Ik weet dat omdat de "bytedichtheid" (als dat Nederlands is?) hoger is het op 5400 qua snelheid gelijk of sneller zijn. maar over welke schijf hebben we het nou?

Concreet: ik zoek de snelste schijf en wil hem zo groot mogelijk hebben.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Het ging mij niet om waarom m'n 5400rpm schijf sneller is dan een 7200rpm schijf, dat zal namelijk mijn anus oxideren. Ik postte dit enkel op wat toe te voegen aan het topic. Ben niet alleen qua opslag op vooruit gegaan maar ook op snelheid. Wat mij betreft is dit de ideale upgrade als je een nieuwe HDD zoekt. Hij is bijzonder stil, wordt niet (!?) warm, snel en groot. :)

• CeYNoX
baquelappe schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:50:
Het ging mij niet om waarom m'n 5400rpm schijf sneller is dan een 7200rpm schijf, dat zal namelijk mijn anus oxideren. Ik postte dit enkel op wat toe te voegen aan het topic. Ben niet alleen qua opslag op vooruit gegaan maar ook op snelheid. Wat mij betreft is dit de ideale upgrade als je een nieuwe HDD zoekt. Hij is bijzonder stil, wordt niet (!?) warm, snel en groot. :)
Oke, helaas dan, ik wil toch echt het liefst 7200RPM, zeker omdat ik de MBP als hoofdsysteem gebruik en ik merk dat de huidige HDD de bottleneck is. Maar niemand kent dus een (beter) alternatief voor de Hitachi Travelstar 7K200 200GB ??? m.a.w. is er een alternatief voor de Scorpio black 320 GB zonder Sudden Motion Sensor ?

[offtopic] LOL @ anus oxideren [/offtopic]

• CeYNoX
*bump* Echt niemand een alternatief voor die Hitachi ?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Mjah een wat oudere 7200rpm 200gb of een nieuwe generatie 320gb, veel testen wijzen uit dat de 320gb 5400rpm drive van WD echt super snel is. En eigenlijk bijna net zo snel of misschien ietsjes langzamer dan een 200gb 7200rpm schijf. Zoek maar is naar reviews, die 320gb WD's zijn ongelofelijk snel voor maar een 5400rpm drive.

Gevonden: http://www.storagereview.com/Hitachi250WD320.sr?page=0%2C1

[ Voor 9% gewijzigd door Dnc1n op 19-06-2008 00:10 ]

Verwijderd

Dnc1n schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:07:
Mjah een wat oudere 7200rpm 200gb of een nieuwe generatie 320gb, veel testen wijzen uit dat de 320gb 5400rpm drive van WD echt super snel is. En eigenlijk bijna net zo snel of misschien ietsjes langzamer dan een 200gb 7200rpm schijf. Zoek maar is naar reviews, die 320gb WD's zijn ongelofelijk snel voor maar een 5400rpm drive.

Gevonden: http://www.storagereview.com/Hitachi250WD320.sr?page=0%2C1
Zet dan ook effe dit erbij:
Conclusion
Perhaps unsurprisingly, neither the Travelstar 5K250 nor the Scorpio WD3200BEVT can touch the Travelstar 7K200 when it comes to sheer performance. As a result, those looking for true desktop-level performance in their mobile rig remain with Hitachi's beast as their only choice. That said, both units reviewed here bring improvements to the table.

Verwijderd

CeYNoX schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:35:
Ik wil de HDD zelf vervangen. heb op iFixit genoeg gezien en weet zeker dat het me wel lukt.

@Guids: Dus een SATA-300 schijf kan nog wat performance winst opleveren denk je ? volgensmij zit er een 945 chipset variant in de MBP okt. 2006 (?).
Een SATA300 schijf levert praktisch nooit performance winst op, zelfs bij SATA150 is de connectie sneller dan de meeste schijven aan data kunnen leveren, en de schijven die wel die throughput halen hebben bijna allemaal een SAS aansluiting. De voordelen van SATA300 zitten vooral in de extra features en protocollen die ondersteunt worden, NCQ, etc.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

CeYNoX schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:53:
Je kunt de SMS van je MB/ MBP gewoon uitzetten als het problemen oplevert; 1 regeltje in de terminal. Die SMS heb je toch niet meer nodig als er al een in de HDD zit. Even googlen maar dit probleem is niet nieuw en er is genoeg over geschreven.

Zoef

• CeYNoX
Zpottr schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:09:
[...]

Je kunt de SMS van je MB/ MBP gewoon uitzetten als het problemen oplevert; 1 regeltje in de terminal. Die SMS heb je toch niet meer nodig als er al een in de HDD zit. Even googlen maar dit probleem is niet nieuw en er is genoeg over geschreven.
Ik heb even gegoogled en zie dat hij idd uitkan, maar als ik dan dit commando uitvoer:
sudo pmset -a sms 0
Blijft hij dan ook uit? - ook als ik bijvoorbeeld OS X opnieuw zou installeren ?
Ik neem ook aan dat ik eerst de sensor moet disablen, een exacte kopie van mijn huidige hdd moet maken, de nieuwe moet plaatsen en dan die kopie terug moet plaatsen als ik mijn OS identiek wil houden?

Allen hartstikke bedankt zover!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:53

iMars

Full time prutser

CeYNoX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:33:
[...]

Ik heb even gegoogled en zie dat hij idd uitkan, maar als ik dan dit commando uitvoer:

[...]

Blijft hij dan ook uit? - ook als ik bijvoorbeeld OS X opnieuw zou installeren ?
Ik neem ook aan dat ik eerst de sensor moet disablen, een exacte kopie van mijn huidige hdd moet maken, de nieuwe moet plaatsen en dan die kopie terug moet plaatsen als ik mijn OS identiek wil houden?

Allen hartstikke bedankt zover!
Ik heb deze laatst in mijn MBP gezet, werkt prima, zonder aanpassingen.

Wilde eerst deze nemen, maar 12,5 mm hoog past helaas niet...

Koop hier mijn P1 reader :)

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

CeYNoX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:33:
Geen idee, maar je SMS komt pas in actie als je notebook versnellingen boven bepaalde grenswaarden ondergaat - en dat is ook het moment waarop je kernel panics krijgt. Dus installeren terwijl die rustig op tafel staat en dan de SMS uitschakelen mag niet zo'n probleem zijn denk ik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 19-06-2008 18:07 ]

Zoef

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
webmail schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:40:
[...]

In de 17" Macbook Pro past overigens wel een hdd met een hoogte van 12,5mm, in het 15" model inderdaad niet.

• CeYNoX
Allen wederom bedankt voor reply-en.
Ik heb inmiddels iets leuks uitgevonden! De scorpio black 320GB is er ook zonder SMS!
Dit las ik hier: http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=482

Het typenummer is anders dan degene met SMS (namelijk: WD3200BEKT). Hij staat helaas nog niet in de pricewatch, wel bij Kieskeurig.nl, maar hij is nergens op voorraad. Even afwachten dus!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08-2025
op WD site staat ook:
Expected shipment date 6/20/08
Als jij je nieuwe HD in je MBP hebt geplaatst, zou je dan je ervaringen met ons kunnen delen :) ? Ik ben nl ook van plan om mijn HD te vervangen voor een groter (qua capaciteit) model.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Raween schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:30:
op WD site staat ook:

[...]

Als jij je nieuwe HD in je MBP hebt geplaatst, zou je dan je ervaringen met ons kunnen delen :) ? Ik ben nl ook van plan om mijn HD te vervangen voor een groter (qua capaciteit) model.
Als het je voornamelijk om de grootte gaat kun je wellicht beter een snelle 5400rpm schijf nemen; ik heb sinds een week de 3200BEVT in mijn MB zitten en die werkt geweldig; snel, ruim, niet te warm. http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=377

Zoef

• CeYNoX
Raween schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:30:
op WD site staat ook:

[...]

Uiteraard! hoewel het nog even kan duren aangezien ik eerst ga verhuizen. Maar over uiterlijk een maand staat er hier een post van me.

Verwijderd

webmail schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:40:
[...]

Die ziet er verdomd goed uit, qua prijs/prestatie verhouding.

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
CeYNoX schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:53:
Is er een reden dat je deze Samsung Spinpoint hm320ji niet overwogen hebt? Ik wil deze namelijk aanschaffen voor mijn MacBook maar twijfel nu jij na al je onderzoek deze niet hebt meegenomen in je vergelijking.

• CeYNoX
cornelixnootje1 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:24:
[...]

Is er een reden dat je deze Samsung Spinpoint hm320ji niet overwogen hebt? Ik wil deze namelijk aanschaffen voor mijn MacBook maar twijfel nu jij na al je onderzoek deze niet hebt meegenomen in je vergelijking.
Ik heb deze niet meegenomen omdat deze A ) 8MB cache heeft en B ) 5400RPM is
Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik 16 MB en 7200 RPM wil.

• cornelixnootje1
CeYNoX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:34:
[...]

Ik heb deze niet meegenomen omdat deze A ) 8MB cache heeft en B ) 5400RPM is
Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik 16 MB en 7200 RPM wil.
Ik nomineer mezelf voor sufferd van de dag.

• iDEOwen
  • Laatst online: 16-01 13:34
cornelixnootje1 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:24:
[...]

Hey Niek, heb jij deze schijf al besteld? Ik heb hem iig vandaag besteld, lijkt me toch wel een leuk schijfje voor een mooi prijsje (79 euries incl. verzendkosten)

Apple Certified Worden

• cornelixnootje1
Ik heb hem besteld en krijg hem morgen (zegt track en trace) in de bus. Hopelijk past hij door de brievenbus en hoeven ze niet overmorgen weer te proberen. :)

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Door de brievenbus? 8)7 Dan hoop ik dat ze m goed hebben ingepakt :+ of zit jouw brievenbus zo laag? :X

Hier stond achterhaalde informatie…

• cornelixnootje1
Digistorm schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 01:49:
Door de brievenbus? 8)7 Dan hoop ik dat ze m goed hebben ingepakt :+ of zit jouw brievenbus zo laag? :X
wellicht zit hij in het piepschuim. :)

En die 1m val in piepschuim is vast niet veel meer dan wat hij in het normale gebruik te verduren krijgt. Bovendien, als een HDD uit staat is hij onbreekbaar volgens mij :)

• iDEOwen
cornelixnootje1 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 03:06:
[...]

wellicht zit hij in het piepschuim. :)

En die 1m val in piepschuim is vast niet veel meer dan wat hij in het normale gebruik te verduren krijgt. Bovendien, als een HDD uit staat is hij onbreekbaar volgens mij :)
Ooit gezien hoe winkel en logistiek personeel met elektronica omgaan? Hehehehe... die dingen kunnen inderdaad wel tegen een stootje...
Weet niet wanneer mijn schijfje binnenkomt, nog geen bericht gehad van redcoon.

Apple Certified Worden

• cornelixnootje1
heb hem binnen, leopard wordt nu geinstalleerd. Hij kwam wel in een doosje, moest ook tekenen. Voorlopig alles prima, behalve dan dat ik even vergeten was dat 320 gb maar 299 is. :+

Verwijderd

Ik heb net de Samsung M6 320gb besteld en 2 ramreepjes 2gbx2 van Kingston
Ik laat iets weten als ze binnen zijn (in de loop van volgende week ofzow i guess)

• cornelixnootje1
De Samsung werkt voorlopig uitstekend, ik hoor hem niet. Merk echter geen verschil in snelheid met originele 160gb hitachi.
Mocht je geen torx/ph-1 schroevendraaier hebben: schilmesje werkt ook prima. :)

• iDEOwen
cornelixnootje1 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:26:
De Samsung werkt voorlopig uitstekend, ik hoor hem niet. Merk echter geen verschil in snelheid met originele 160gb hitachi.
Mocht je geen torx/ph-1 schroevendraaier hebben: schilmesje werkt ook prima. :)
Had je al een testje gedaan met HDTune? Kan je het verschil zien in snelheid.

Apple Certified Worden

• cornelixnootje1
eh nee, maar volgens mij kun je dat hier vinden: http://www.tomshardware.c...1905%2C1875%2C1917%2C1891

• iDEOwen
Ziet er netjes uit trouwens! Geen verkeerde score, zeker niet voor een 5400rpm schijfje. Als het goed is moet mijn schijfje morgen binnenkomen. Hij was gisteren verstuurd. Heb gelijk via e-bay een 2.5" sata harddisk enclosure met mediaspeler gekocht voor nog geen 30 euries... lekker handig meteen.

Apple Certified Worden

Verwijderd

Ik zou toch erg uitkijken met 7200 RPM, dan wordt je MBP wel een stuk warmer. Ga liever voor veilig en neem een 5400 RPM...

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 12:13
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:00:
Ik zou toch erg uitkijken met 7200 RPM, dan wordt je MBP wel een stuk warmer. Ga liever voor veilig en neem een 5400 RPM...
Waarom zou een 7200 RPM schijf warmer worden dan een 5400, ik heb er eerlijk gezegd geen ervaringen mee maar het lijkt mij dat de schijven wrijving vrij draaien. Dan zal er toch geen extra warnte ontwikkeld worden. Als je een bron hebt zou ik dit graag willen zien 8)

Verwijderd

XO101 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:44:
[...]

Waarom zou een 7200 RPM schijf warmer worden dan een 5400, ik heb er eerlijk gezegd geen ervaringen mee maar het lijkt mij dat de schijven wrijving vrij draaien. Dan zal er toch geen extra warnte ontwikkeld worden. Als je een bron hebt zou ik dit graag willen zien 8)
Ik kan zo 123 geen bron noemen. Ik heb dit ooit ergens gelezen. Maar het lijkt mij in ieder geval logisch, want er moet toch meer inspanning voor geleverd worden als hij harder draait. Dus dan zal er ook wel meer warmte vrijkomen, aangezien er geen extra koeling is...

EDIT: het is wel een vrij groot verschil qua snelheid uiteraard. Dus dat kan wel weer een vrij groot voordeel opleveren :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 13:52 ]

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het lijkt me dat het motortje bij 7200 rpm ten opzichte van 5400 rpm meer warmte genereert.

Verwijderd

7200 of 5400rpm maakt niet meer veel uit meer qua warmteontwikkeling als ik de specs op http://www.wdc.com/ bekijk.

Zie het verschil in opgenomen vermogen, wat vrijwel overeenkomt met het vermogen dat omgezet wordt in warmte:

WD3200BEKT (320 GB, 3 Gb/s, 16 MB Cache, 7200 RPM)

Power Dissipation
Read/Write 2.50 Watts
Idle 0.85 Watts
Standby 0.25 Watts
Sleep 0.15 Watts

WD3200BEVT (320 GB, 3 Gb/s, 8 MB Cache, 5400 RPM)

Power Dissipation
Read/Write 2.50 Watts
Idle 0.85 Watts
Standby 0.25 Watts
Sleep 0.10 Watts

=> verwaarloosbaar verschillentje in sleep stand

Merk ook op dat de hd van een macbook pro niet zo snel overhit of gewoon heet zal komen te staan, gezien deze netjes omringd is door de aluminium behuizing.

Het verschil is enkel de prijs ($230 vs $170) en obviously de snelheid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:11:
7200 of 5400rpm maakt niet meer veel uit meer qua warmteontwikkeling als ik de specs op http://www.wdc.com/ bekijk.

Zie het verschil in opgenomen vermogen, wat vrijwel overeenkomt met het vermogen dat omgezet wordt in warmte:

WD3200BEKT (320 GB, 3 Gb/s, 16 MB Cache, 7200 RPM)

Power Dissipation
Read/Write 2.50 Watts
Idle 0.85 Watts
Standby 0.25 Watts
Sleep 0.15 Watts

WD3200BEVT (320 GB, 3 Gb/s, 8 MB Cache, 5400 RPM)

Power Dissipation
Read/Write 2.50 Watts
Idle 0.85 Watts
Standby 0.25 Watts
Sleep 0.10 Watts

=> verwaarloosbaar verschillentje in sleep stand

Merk ook op dat de hd van een macbook pro niet zo snel overhit of gewoon heet zal komen te staan, gezien deze netjes omringd is door de aluminium behuizing.

Het verschil is enkel de prijs ($230 vs $170) en obviously de snelheid.
Dan neem ik mijn opmerkingen volledig terug... :X

• Schotborgh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-12-2020
Iemand die externe behuizing kent voor een 12,5mm hoge 2.5 SATA schijf? Ik heb namelijk deze vervangen voor een Western Digital Scorpio Black WD3200BEKT die jullie ook naar voren halen. Dat is overigens mijn eigen review ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56
http://www.barefeats.com/note03.html

Aantal grote en snelle HDD's getest in MPB.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• CeYNoX
Ik heb eergisteren dan mijn nieuwe HDD'tje ingebouwd (WD3200BEKT) en na wat moeilijkheden met het terugplaatsen van timemachine moet ik zeggen dat het perfect draait! Ook is er zeker een snelheidswinst, de iTunes database (18GB) is sneller ingeladen (incl. covers) en bovendien start hij weer lekker snel op. Verder is hij af en toe wat responsiever als ik grote programma's grote taken laat uitvoeren (Photoshop e.d.). Voor de uitgebreide review kan ik die van Schotborgh aanraden ;-)

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Toshiba kondigt net ook een nette HD aan. 400GB en 7200rpm. Komt uit in September.

Verwijderd

Ik heb de Seagate Momentus 7200.3 320GB besteld.

SST9320421ASG
Cache: 16MB
Avg Latency: 4.17ms
Disks: 2
Heads: 4
G-Force shock protection

Stroomverbruik
Seek: 2.3W
Read/Write: 2.1W
Idle: 0.75W
Standby: 0.21W

Komt met vijf jaar fabrieksgarantie. Na afweging tussen diverse 320GB 7200RPM is dit hem dan toch eindelijk geworden :)

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
F r a n k D schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:17:
Toshiba kondigt net ook een nette HD aan. 400GB en 7200rpm. Komt uit in September.
Dacht dat ik ook ergens had gelezen dat seagate met schijven zou komen van 500 GB op 7200 rpm. Weet alleen zo niet meer waar. Maar tegen die tijd zullen wel meer fabrikanten met nieuwe producten komen, waarschijnlijk ook wel weer grotere harde schijven op 5400 rpm. 750 Gb ofzo.

Er zullen altijd wel nieuwe betere, snellere, grotere producten op de markt komen, dus je kunt beter kijken naar wat er nu te koop is, of op het moment dat je het nodig bent.

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:19
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:33:
Ik heb de Seagate Momentus 7200.3 320GB besteld.

SST9320421ASG
Cache: 16MB
Avg Latency: 4.17ms
Disks: 2
Heads: 4
G-Force shock protection

Stroomverbruik
Seek: 2.3W
Read/Write: 2.1W
Idle: 0.75W
Standby: 0.21W

Komt met vijf jaar fabrieksgarantie. Na afweging tussen diverse 320GB 7200RPM is dit hem dan toch eindelijk geworden :)
Kan deze seagate schijf ook in een macbook?

Verwijderd

Qoriox schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:28:
[...]

Kan deze seagate schijf ook in een macbook?
Voor zover ik weet is een normale MacBook HDD 0.37" dik. Deze is 0.374" dus zou geen probleem moeten zijn. Hij heeft namelijk perpendicular opslag en daardoor maar 2 schijven nodig, dus hij wordt niet dikker dan een normale HDD.
Pagina: 1