Toon posts:

FTP werkt, behalve bestands-overdracht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Freecom 450 Mediaplayer WLAN geïnstalleerd. Deze is via een draadloze verbinding verbonden met mijn pc-netwerk. Bestandsoverdracht moet plaatsvinden m.b.v. de ftp-server in de mediaplayer. Alles werkt in principe goed: de draadloze verbinding is in orde en ik kan bestanden vanaf mijn pc naar de mediaplayer streamen. Met de ftp-client op mijn pc (Filezilla) kan ik de harde schijf van de mediaplayer bekijken, ik kan bestanden hernoemen en verplaatsen (binnen de schijf van de mediaplayer), nieuwe mappen aanmaken, enz. :)
Maar: als ik een bestand wil uploaden naar de server of downloaden van de server, krijg ik de mededeling "server too busy" en vindt er geen overdracht plaats. :?
De helpdesk van Freecom heeft niet eerder van dit probleem gehoord, maar zoekt verder.

Iemand op het forum een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn (en natuurlijk de oplossing) ?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Heb je al andere (publieke) ftp-servers geprobeerd? Wellicht ligt het net aan DIE bepaalde configuratie van die FTP server.

Vicariously I live while the whole world dies

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Filezilla heeft standaard in de configuratie zitten dat hij 2 of meer FTP up/download sessies tegelijk start. Wellicht vind jouw FTP servertje dat niet fijn en gaat hij daarvan over z'n nek.
Dat kan je aanpassen in de config van Filezilla.

Probeer het eens gewoon met de FTP methode in de windows verkenner, door in de adres balk het FTP adres van je mediaplayer te typen? ( ftp://<IP_OF_NAAM/ )

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 16-06-2008 13:45 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Het probleem bleek inderdaad te zitten in de standaard instelling van FileZilla. Ik gebruik nu trouwens de ftp-client van TotalCommander, en ook die werkt perfect. :)

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 11:26
Wellicht een korte topickaap, maar ik zit eigenlijk ongeveer met hetzelfde probleem. Het probleem is bij mij de mappenlijst niet ontvangen kan worden. Kan dit ook een instelling zijn?

SmartFTP vertoonde overigens hetzelfde gedrag als bij TS...

[ Voor 14% gewijzigd door Paultje3181 op 03-07-2008 21:55 ]

• Paultje3181
De mappenlijst komt nu binnen... Verkeerde port geforward. Maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem als TS. Ik heb in filezilla bij Instellingen -> Overdrachten -> Maximum aantal gelijktijdige overdrachten op 1 staan, maar dit heeft geen effect. Het lijkt erop alsof hij te lang wacht op het welkomstbericht, waardoor hij daarna bezig is.

Kan dit?

• Paultje3181
Een kick, smartftp werkt wel als je worker op 1 zet, maar nadat je een queue gemaakt hebt, moet je eerst het programma afsluiten en weer opstarten. Enig idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

...ik zit eigenlijk ongeveer met hetzelfde probleem.
Je hebt ook ongeveer dezelfde apparatuur en ongeveer dezelfde instellingen? Waarschijnlijk is dat de reden dat je ongeveer 0 reacties krijgt. Probeer het eens met een eigen topic start met een heleboel meer informatie.
Pagina: 1