Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus A7N8X + Antec True Power 480 = No POST

Pagina: 1
Acties:

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Ik heb hier de volgende setup:
Asus A7N8X
AMD Athlon XP 2400+
2x512MB PC3200
Ati PCI videokaartje

en dus een Antec True Power 480 die ik van een vriend heb gekregen omdat ik een 2600XT in dit systeem wil zetten om het als HTPC te gebruiken.

Met de oude 235W voeding werkt alles prima maar met deze voeding wil het met geen mogelijkheid POST-en, geeft zelfs nog geen piepje.

Het groene ledje op het mobo brandt en als ik 'm aanzet gaan de fans van de PSU en CPU koeler draaien en de HDD ook maar geen beeld en dus niet eens piepjes (ja, de speaker is aangesloten en er zit er ook 1 op 't mobo).

Ik kwam dit verhaal tegen over slechte condensators in Antec voedingen die er voor zorgen dat na een tijd flink gebruik de 5V onder 4.5V komt en daar haalt dit systeem nou net de stroom voor de CPU vanaf.
Dus heb ik de voltages tijdens het aanzetten nagemeten en die zijn prima, 12.25V voor +12V en 5.15V voor +5V.
Daar lijkt het dus niet aan te liggen maar wat is het dan wel?

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:18

Investig8or

What goes up, could come down

Heb je het systeem ook geprobeerd met Antec voeding maar zonder die 2600XT ? Of begrijp ik het verkeerd en zit de 2600XT er nog niet in?

[ Voor 28% gewijzigd door Investig8or op 16-06-2008 12:55 ]

Idiocracy: it is real!

• timin8r
Nee de 2600XT heeft er nog niet in gezeten, die komt vanmiddag pas binnen :P

Ik heb het trouwens ook met en zonder HDD etc geprobeerd.

Startpost aangepast, hoop dat het zo duidelijker is.

[ Voor 16% gewijzigd door timin8r op 16-06-2008 13:07 ]

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:18

Investig8or

What goes up, could come down

Ah ok ;)

Misschien is het moederbord niet compatible met de voeding. Ik heb op GoT wel ergens gelezen dat het "ga-es-aan" signaal niet helemaal klopt, maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Oja, natuurlijk de standaard adviezen ook even geven:
-Neem de hang/opstart faq even door
-gebruik de search

Het is altijd een kwestie van elimineren. Ik had laatst ook een onverklaarbare niet-aangaan geheel met piepjes. Dat duidde op een videokaart probleem, maar uiteindelijk was het geheugen ecc/reg en dat kon het moederbord niet aan. Het voordeel dat jij hebt is dat het wel werkte en je alleen de voeding hebt veranderd. Heb je de oude voeding ook alweer geprobeerd? Om even zeker te zijn dat het nog werkt.

Idiocracy: it is real!

Verwijderd

Ik kan me van best lang geleden een verhaal herinneren over antec voedingen welke niet overweg konden met bepaalde moederborden (ik dacht van asus). Volgens antec hebben asus en antec allebei veranderingen doorgevoerd aan hun eigen producten om ze compatible te maken, maar volgens asus hadden ze helemaal niets aan hun mobo's gedaan wat zou betekenen dat de antect voedingen gewoon zelf het probleem waren. Ik weet dat het raar klinkt, dat een mobo niet met een voeding om kan gaan maar blijkbaar was dat echt zo.

Hoe dan ook, ik heb zelf slechte ervaringen gehad met antec dingen (en vooral ook die true power modellen) en ik heb zelfs eens een site gezien waar een hardware zaak enorm dikke problemen had met antec, en flink aantal stukke voedingen op de plank had liggen terwijl andere merken veel beter presteerden.

Als ik jouw was zou ik gewoon een voeding regelen van een ander merk. Mocht de voeding die je nu hebt toch "goed" werken dan blijft het een risico gezien de slechte kwaliteit. Dus dat ding vervangen kan het alleen maar beter van worden. Ik weet wel dat antec op tweakers een goede naam heeft, maar ik heb zelf allerlei merken voedingen gehad... van hakki takki merken en budget merken als qtec tot fortron en coolermaster en antec is de enige waarvan ik meerdere types heb gehad die gewoon onbetrouwbaar waren. Dit is ook te vinden op internet als je een beetje goed zoekt en mensen uit mijn omgeving hadden precies dezelfde ervaring.

EDIT:
heb zelf ook nog antect voedingen liggen in me kast... als ze stuk gaan krijg je wel netjes een nieuwe mee, maar wil troep eigenlijk niet meer in me computers hebben.
ik heb ook nog inruil voedingen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 13:19 ]

• timin8r
Hangen en opstarten ken ik wel ja.
Maar het is dus duidelijk de voeding, met de oude voeding er weer aan geen probleem.

Dat verhaal van het power-on signaal van de antec voedingen zat ik ook aan te denken ja.
Het power-on signaal duurt te kort voor bepaalde moederborden om volledig in te schakelen.
Weet nog dat mijn Abit bord (AV8, socket 939) indertijd ook dit soort problemen had met Antec-voedingen. Dat wist ik gelukkig van tevoren en mede daarom een Silverstone gekocht.

Zoe echt jammer zijn als het niet met dit gratis voedinkje wil.
M'n HTPC'tje moest eigenlijk low-budget worden en heb nu al een "dure" videokaart gekocht om soepel h264 af te spelen, als ik nu ook nog een dikke voeding erbij moet aanschaffen wordt de portemonnee niet blij :(

Pagina: 1