Toon posts:

[UPC] dynamisch IP adres erg onhandig, oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb internet van UPC met een dynamisch IP adres. Dit is erg onhandig voor me, omdat ik zelf veel met websites en online (MYSQL) databases werk. Om via een programma als webyog in de online databases te kunnen moet ik voor elke database instellen welke IP adressen er toegang tot mogen hebben. Dit werkt op zich goed, maar als mijn IP adres regelmatig veranderd (wat dus het geval is) dan moet ik elke keer opnieuw mijn IP toevoegen als allowed host.

Ik heb al met UPC gebeld, maar er was volgens mij geen enkele mogelijkheid om een statisch IP adres te krijgen, het zal dus altijd geregeld blijven wijzigen volgens hen.

Mijn vraag is nu of iemand een oplossing weet voor deze vervelende problematiek?

thanks!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 16:01

Koppensneller

winterrrrrr

www.dyndns.org
www.no-ip.com

Daar kun je een statische hostname aanvragen voor je PC. Met een klein tooltje wat lokaal op de PC draait wordt het IP telkens bijgewerkt in de DNS-tables.

Beide zijn overigens gratis.

[ Voor 7% gewijzigd door Koppensneller op 16-06-2008 10:31 ]

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 20:20
dynamicDNS? www.dyndns.org (gratis) , tenminste als je hostnamen in kunt vullen i.p.v. ipadressen

aah, net te laat

[ Voor 9% gewijzigd door Mad_Cow op 16-06-2008 10:32 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je zou een SSH tunneltje kunnen maken naar een machine met een vast ip :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties. Ik heb www.dyndns.org geprobeerd, heb er een account en hostnaam aangemaakt en deze ook gekoppeld aan mijn dynamische ip adres middels het programmaatje dat je lokaal moet laten draaien.

Ik kan als allowed host ook een hostnaam opgeven en heb nu dus geprobeerd om de bij dyndns aangemaakte hostnaam op te geven, helaas geeft dit niet het gewenste resultaat want ik krijg dan nog geen toegang tot de database waarvoor ik de acces host heb ingevuld (als ik hier direct mijn huidige ip adres invul gaat dit wel goed). Wat kan er nog verkeerd gaan?

Mijn pc bevindt zich wel achter een router en ik heb doorgaan een firewall draaien, maar dit zou toch niet uit hoeven maken of zie ik dit verkeerd?

of kan er nog iets anders mis zijn?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:00:

Mijn pc bevindt zich wel achter een router en ik heb doorgaan een firewall draaien, maar dit zou toch niet uit hoeven maken of zie ik dit verkeerd?
Als het op IP werkt moet het op hostnaam ook werken (hostnaam = mooie schrijfwijze voor een IP). Maar een firewall en router maken dus wel degelijk uit; ik ga er echter vanuit dat het goed geregeld is omdat het (wat ik uit je topic haal) wel op IP werkt.

Weet je zeker dat je dyndns hostnaam goed geresolved wordt? Wat gebeurt er als je die hostnaam pingt?

En probeer je dat van 'binnenuit' je netwerk, of van buitenaf? Want 'van binnenuit' gaat niet werken tenzij je router nat-loopback ondersteunt. In dat geval kun je misschien wel makkelijker gewoon intern een DNS draaien die je dyndns schaduwt en die je host gewoon resolved naar een intern IP.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

toen ik vroeger upc had kreeg ik eigenlijk nooit een ander ip adres. gewoon zorgen dat je modem niet reboot (achter ups zetten bijvoorbeeld) en nergens last van. (zat toen veel op ip restricted ftp's dus ken het probleem)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ray schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:14:
toen ik vroeger upc had kreeg ik eigenlijk nooit een ander ip adres. gewoon zorgen dat je modem niet reboot (achter ups zetten bijvoorbeeld) en nergens last van. (zat toen veel op ip restricted ftp's dus ken het probleem)
Nah, een paar maanden tot een jaar ofzo een IP vast houden bij UPC is wel te doen, maar zo nu en dan wordt gewoon een ander IP geforceerd is mijn ervaring. Echt 'dynamisch' kun je het niet noemen, maar 'statisch' is het ook weer niet :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Wederom bedankt, ik heb geprobeerd mijn hostname te pingen. Als ik dit doe vanaf mijn eigen PC dan werkt dit gewoon, ik krijg antwoord.

Ik heb echter ook geprobeerd om het vanaf extern te doen via http://www.kloth.net/services/ping.php

maar dan krijg ik:
4 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 3011ms

Ik heb het daarna nog eens geprobeerd met mijn firewall uit maar met hetzelfde resultaat (ook als firewall uit). Als ik ping vanaf deze tool met mijn ip adres werkt het echter ook niet.

Nu vraag ik me dus af of die tool wel goed werkt of dat er iets anders mis gaat.

Wellicht kan iemand het checken:
de hostname is: dwenter81.dyndns.org
mijn ip is: 62.195.170.78

wellicht niet handig om dit hier zo neer te zetten, maar dat haal ik dan later maar weer weg:P

Overigens verandert mijn IP best regelmatig bij UPC, ook als ik mijn modem niet reset verandert het soms. Daarbij ontkom ik er niet aan om af en toe dat ding te resetten als ik een probleem heb met mijn internet dan is het de nr 1 oplossing:)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik kan je zowel op ip als op hostname niet pingen, wellicht dat het antwoorden op ping aanvragen uitgeschakeld is in je router?

Je hostname resolved namelijk wel goed naar je ip adres.

[ Voor 19% gewijzigd door ik222 op 17-06-2008 10:22 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ik222 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:21:
Ik kan je zowel op ip als op hostname niet pingen, wellicht dat het antwoorden op ping aanvragen uitgeschakeld is in je router?

Je hostname resolved namelijk wel goed naar je ip adres.
En dan staat het waarschijnlijk (maar niet altijd) rondom ICMP-verkeer/rules.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Overigens, heb je het niet gewoon te snel geprobeerd na het aanmaken van de dyndns naam. Het kan namelijk enige uren duren voordat de hostname in allen DNS server geresolved wordt naar jou ip.

Dus wellicht kun je nu nog eens proberen via de hostname toegang te krijgen bij je databases... Pingen is namelijk alleen iets om te troubleshooten, je hoeft je ip niet te kunnen pingen om te verbinden met de databases...

[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 17-06-2008 10:29 ]

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Maar pingen lijkt me niet echt belangrijk in dit geval, dus dat kan je achterwege laten imo ;)
code:
1
Tracing route to dwenter81.dyndns.org [62.195.170.78]

Als je dyndns hostname goed resolved naar je ip (wat hij dus doet) dan zou de interface hem als allowed host moeten kunnen gebruiken. En als het op IP wel goed gaat is er dus inderdaad iets anders aan de hand, maar dan ligt het probleem niet aan jouw kant gok ik.

edit: te laat! en indd, het kan 24 uur duren voordat een DNS-change overal is doorgevoerd. Misschien werkt het hier wel al, maar op een andere DNS nog niet, waardoor de databaseserver je hostnaam nog niet kent. even afwachten nog in eerste instantie dus :)

[ Voor 23% gewijzigd door Wokkels op 17-06-2008 10:31 ]

Permanent wintericon!

Pagina: 1