Probleem draadloos netwerk / Firewallsettings

Pagina: 1
Acties:

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb een probleem waar ik de oplossing niet voor schijn te kunnen vinden.
Heb alle faqs en zoekmachines er al op nageslagen, dus dit is mijn laatste redmiddel.

Ik heb een laptop en een desktop. Draadloos netwerkje. Desktop ziet laptop en kan de files ook benaderen.
Andersom wil het maar niet vlotten. Pingen lukt wel overigens, maar zodra ik //desktop draai (ja dat is de naam van de desktop) krijg ik de melding dat deze niet bestaat.
Volgens mij komt dit omdat op de desktop de windows firewall aanstaat.
Nu krijg ik dit ding met geen mogelijkheid uit. Heb echt alles al geprobeerd.
Ik ben beheerder van de computer. Heb al een nwe acct aangemaakt en ouder verwijdert. Ingelogged met alle mogelijke accounts die ik inmiddels had aangemaakt (uiteraard allemaal met beheerdertoegang).
Heb verschillende Antivira geïnstalleerd. Heb zonder antivirus geprobeerd. Geen resultaat.
Als ik dubbelklik op mijn draadloze verbinding en ik kies eigenschappen dan is het tabblad van de firewall greyed out.
Met andere woorden ik kan er werkelijk niets op selecteren.
Heb ook al via de command prompt bij MSCONFIG "services" geprobeerd de firewall uit te zetten, maar dan krijg ik weer de melding dat ik geen beheerder zou zijn.
Kan ik op de een of andere manier bij het booten forceren dat ik inlog met de beheerdersaccount?! Klinkt raar omdat ik weet dat ik de beheerder ben als ik normaal inlog. Kan namelijk accounts maken en ook verwijderen.

Zit echt met de handen in het toch al niet ruim aanwezige haar. Zelfs zo erg dat ik neig naar een clean install (als laatste redmiddel).

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Een clean install is misschien nog niet eens zo'n slecht idee als je useraccounts blijkbaar corrupt zijn.

Vicariously I live while the whole world dies

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Via configuratie scherm je firewall uitzetten en bestanden delen aanzetten ?

• RaDKiLL
Als het zo makkelijk zou zijn zou ik geen topic hoeven aan te maken he? :)
Uiteraard staat filesharing aan. Echter kan ik mijn firewall niet uitzetten omdat dat tabblad greyed-out is.
Is er wellicht een registersetting te wijzigen of iets dergelijks om de firewall op die manier te disablen ofzow? Vind een clean install namelijk nogal rigoreus. Staan best wat programma's op en om dat nou weer allemaal te moeten installen en configureren zie ik echt niet zo zitten. Dat is dan ook echt mijn laatste optie.

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is de laptop misschien ook onderdeel (geweest) van een ander netwerk (domein)? In GPO's kan een beheerder bepaalde taken ontoegankelijk maken, zelfs voor lokale administrators.

• RaDKiLL
GPO's :?
Probleem zit niet op de laptop, want die kan ik gewoon benaderen op mijn desktop. (heb ze in het netwerk "desktop" en "laptop" genoemd).

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Desktop oude zakelijke computer ?

• RaDKiLL
Sorry voor de wat late bump.
Uiteindelijk na veel gezeur toch maar besloten een clean install te doen. Werd er echt gek van!
Nu maar hopen dat het gaat werken. Ill keep u posted. :|

/edit : Tsjah, celan install heeft dus wel degelijk geholpen. Zonder moeite files kunnen sharen en printen over netwerk. Problem "solved". :)

[ Voor 28% gewijzigd door RaDKiLL op 23-06-2008 15:47 ]

Pagina: 1