[XP] Installatie loopt vast*

Pagina: 1
Acties:

• mikepot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-11-2023
ik heb geprobeert om windows xp pro opniew te instaleeren maar hij loopt net voor dat je de partieties kan kiezen vast heb geprobeert andere harde schrijven te gebruiken maar dat helpt niks
en moederbord resetten helpt ook niet

ik heb een asus p4v800d-x met 2 gb geheugen
3 harde schrijven 1x320 sata 1x200 sata en 1 keer 250 ide
en een asus videokaart

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:03
Waarschijnlijk heb je sata (II) drivers nodig bij het installeren van je xp
Tijdens de installatie moet je geloof ik op F2 of F6 drukken zodat je je sata driver kan laden.

Edit:
even voor je gezocht en lees hier maar eens verder:
Windows XP op SATA schijf

[ Voor 25% gewijzigd door omitz op 16-06-2008 10:26 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• mikepot
maar ik heb hem ook alleen met de ide geprobeerd en dan doet ie het ook niet dus dat moet niet uit maken

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Iets meer info is wel gewenst.

Hij loopt vast? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Krijg je foutmeldingen?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gebruik je een Legale CD / Recovery CD?

• mikepot
net voor dat je de partieties krijg,krijg je een blauw scherm met even geduld maar dan gaat ie niet meer verder

en ik gebruik een legale versie

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:22

Woohooo

Smilie, James Smilie

Waarschijnlijk is je geheugen kapoet.

Probeer ff memtest te draaien.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
of het cd'tje is brak....

• mikepot
ik denk het niet want ik kan de computer gewoon opstarten en draaien hij doet alleen gek als ik windows opnieuw wil installeeren
en ik heb er donderdag nieuw geheugen ingedaan

• mikepot
meerdere versie geprobeerd

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je de mogelijkheid ook om een andere OS te installeren? Wat gaat er dan gebeuren? Crasht je systeem dan ook? Loopt je systeem vast bij het aanmaken van de partities of al bij het selecteren van de partities? Je zou natuurlijk met bepaalde software van te voren een partitie kunnen maken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

mikepot schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:18:
en ik heb er donderdag nieuw geheugen ingedaan
Nou, dan haal je het nieuwe reepje er ff uit en probeer hem dan te installeren.

• mikepot
Outerspace schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:20:
Heb je de mogelijkheid ook om een andere OS te installeren? Wat gaat er dan gebeuren? Crasht je systeem dan ook? Loopt je systeem vast bij het aanmaken van de partities of al bij het selecteren van de partities? Je zou natuurlijk met bepaalde software van te voren een partitie kunnen maken.
ik krijg juist de partieties niet te zien net daarvoor stopt ie

• mikepot
Woohooo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:20:
[...]

Nou, dan haal je het nieuwe reepje er ff uit en probeer hem dan te installeren.
het zijn er vier en ik neem aan dat je moederbord gaat piepen als ie kapot is en dat ie hem dan ook niet ziet

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
mikepot schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:29:
[...]

het zijn er vier en ik neem aan dat je moederbord gaat piepen als ie kapot is en dat ie hem dan ook niet ziet
Nee, dat hoeft helemaal niet. Ik denk dat het beter is als jij eerst wat FAQs gaat lezen hier hoe je een probleem kan zien te vinden (en oplossen).
Zoals gezegd: haal de nieuwe geheugens eruit en installeer Windows. Als het dan lukt dan weet je dat het ligt aan de geheugenstrips. En NEE dit hoeft niet te betekenen dat de geheugen modules kapot zijn. Het kan ook betekenen dat de nieuwe geheugenmodules niet goed werken met de oude modules (daarom is het altijd handig om precies dezelfde modules te gebruiken) of de nieuwe modules worden niet goed ondersteunt door het moederbord.

Maar zoals ik zei: EERST jezelf inlezen dmv FAQs hier op GoT.

• mikepot
silmaril8 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:34:
[...]

Nee, dat hoeft helemaal niet. Ik denk dat het beter is als jij eerst wat FAQs gaat lezen hier hoe je een probleem kan zien te vinden (en oplossen).
Zoals gezegd: haal de nieuwe geheugens eruit en installeer Windows. Als het dan lukt dan weet je dat het ligt aan de geheugenstrips. En NEE dit hoeft niet te betekenen dat de geheugen modules kapot zijn. Het kan ook betekenen dat de nieuwe geheugenmodules niet goed werken met de oude modules (daarom is het altijd handig om precies dezelfde modules te gebruiken) of de nieuwe modules worden niet goed ondersteunt door het moederbord.

Maar zoals ik zei: EERST jezelf inlezen dmv FAQs hier op GoT.
ik ik zal het proberen vanavond probeeren alvast bedankt
maar ik wou alleen zeggen dat ik juist vier dezelfde heb gekocht om te zorgen dat ze allemaal goed werken

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mikepot schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:40:
maar ik wou alleen zeggen dat ik juist vier dezelfde heb gekocht om te zorgen dat ze allemaal goed werken
offtopic:
Af en toe een hoofdletter aan het begin van een zin en gebruik van leestekens is wel zo handig denk ik :)

Helaas is dat geen garantie dat er niet toevallig één dodgy geheugenbankje tussen zit.
Maar daar heb je nu inmiddels ook een aantal tips voor gekregen hoe je dat kan uitzoeken, dus ik stel voor dat je daar eerst mee begint.
Gebruik de FAQs eerst op het forum, want die zijn niet voor niks prominent aan de bovenkant van elk forumonderdeel te vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

offtopic:
aangezien je het consistent fout schrijft en blijkbaar dus geen typo is:
het is "installeren" en "proberen"

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:14:
offtopic:
aangezien je het consistent fout schrijft en blijkbaar dus geen typo is:
het is "installeren" en "proberen"
en partitie..

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• mikepot
sorry mensen maar ik ben dislecties dus ik heb problemen met sommige woorden

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

En? Werkt het als je gewoon 1 module gebruikt i.p.v. 4?

• mikepot
ik ben bijna klaar met werken en dan ga ik het proberen

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mikepot schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:48:
sorry mensen maar ik ben dislecties dus ik heb problemen met sommige woorden
offtopic:
Dan kun je nog altijd een spellingchecker gebruiken in bijvoorbeeld Firefox of in Word.
En dyslectie heeft niet veel met gebruik van hoofdletters en punten te maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mikepot
Ik heb een memtest gedaan maar geheugen is goed.
Heb voor de zekerheid ander geheugen er in gedaan ook getest maar hij doet het nog steeds niet

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:16

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je weet ook dat je pas wat over de staat van je geheugenreepjes kunt zeggen wanneer je Memtest meerdere uren (~8) achter elkaar laat draaien? :)

Rail Away!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
weet je zeker dat de harde schijven goed zijn?

• mikepot
vandermeerc schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:46:
weet je zeker dat de harde schijven goed zijn?
ja ik weet zeker dat ze goed zijn

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 12:21
Onder legale cd, versta je misschien dat je licentie in orde is, maar KAN het zijn dat je een cd'tje gebruikt dat net ff te snel gebrand is ? Dus een kopie van je "legale cd". Ik kan me namelijk niet voorstellen, dat je met je "oude" geheugen dat ooit probleemloos heeft gewerkt in deze bak, je een Windows installatie niet op gang krijgt op juist DAT punt. Windows laadt wat shit in je werkgeheugen en gaat je HD's inspecteren, maar voor jij results te zien krijgt houdt het op. Dat is (vind ik) een raar punt om te stoppen, maar heb ik (in mijn hele hele naughty dagen toe ik wel es wat minder scherp op de licenties was) eerder gezien...

Voor de mod's : ik beticht em nergens van, een kopie van een legale kopie is volgens mij geen probleem (eigen gebruik)...

8)7

• silmaril8
  • Niet online
Probeer Windows te installeren met 1 (dus niet 4) geheugen module. En probeer het met meerdere 1 keer, en in verschillende geheugensockets. Lukt het dan wel?

• omitz
  • Laatst online: 30-11 22:03
nog steeds niet aan de praat?
En je hebt het ook alleen met een ide schijf geprobeerd? (dus de aansluitingen van de sata schijven uit het moederbord!)
Ik dacht het te herkennen doordat je niet de sata drivers had geinstalleerd. Dan krijg je die partitietabellen geloof ik niet te zien.

Als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik eerst met echt niets beginnen en zo verder gaan.
DVD/CDROM op de ene IDEpoort, de harde schijf op de andere. (beide als master instellen lijkt me)
Wil dat niet helpen dan met dezelfde DVD/CDROM en een sata schijf (denk aan de xp/vista drivers)
En als het dan nog niet wil lukken, dan gooi ik meestal de kast met inhoud van het balkon af 8)7

Nee, dan zou ik het even ook niet meer weten...

Succes

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• mikepot
het probleem is opgelost het was de Processor

• silmaril8
  • Niet online
Vertel? Hoe dat zo? Werd deze te warm?
Pagina: 1