Toon posts:

BNC connectoren op EIZO T965

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren heb ik een tweedehands EIZO T965 gekocht. Ik wilde een CRT omdat mijn T61p laptop alleen een vga uitgang heeft (geen dvi) en omdat er toch genoeg ruimte op mijn bureau is. Maar nu bleek het beeld heel wazig te zijn met mijn VGA kabel. Na wat getest bleek de VGA kabel de boosdoener te zijn. Nu dacht ik ga gewoon een nieuwe VGA kabel halen, maar het blijkt dat deze moniter ook 5 BNC connectoren heeft. Deze schijnen beter te zijn. Weet iemand of het verschil de moeite is? Ik ben van plan het beeld op 1600*1200@100hz te gebruiken.

iig bedankt!

P.S. Ik had BNC kabel van allekabels.nl op het oog, want daar moet ik nog iets anders kopen ook. http://www.allekabels.nl/...6/1352/Monitor-Kabel.html ,er zijn ook nog duurdere vergulde modellen

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:51
Dat wat je op de BNC connectoren hebt staan met zo'n kabel is gewoon het signaal dat over de normale VGA/D-Sub kabel gaat. Maar... je mist DDC informatie, dus je pc weet niet welke settings je monitor kan hebben en eventuele overige info is ook niet meer beschikbaar dan. Ik zou het je niet willen aanraden. En als je nou gewoon nadenkt... hoe kan het beeld nou beter worden van een andere aansluiting wanneer het signaal ongewijzigd is?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik denk dat je een heel goedkope VGA kabel gebruikt met slechte afscherming. De kabels voor BNC aansluiting zijn wat dat betreft wel wat beter maar voor 17,75 kan je niet zo heel veel verwachten op dat gebied dus ik denk ook dat je met die kabel niks op zal schieten.

Maar, 1600x1200@100Hz is wel heel erg veel voor VGA. De bandbreedte is dan enorm en dan moet je een goed afgeschermde kabel gebruiken en ook een goede video uitgang met een goed signaal. En daar schort het bij laptops vaak erg aan.

Probeer het eens op 1600x1200@60Hz, is het dan beter? Zoniet, probeer het dan ook eens op een andere PC en liefst ook nog met een andere kabel. Het kan ook nog zo zijn dat de focus van het scherm door de jaren heen is verslechterd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de vga kabel getest op een deel 2007wfp tft en op dat scherm kreeg ik toen ook wazig beeld met schaduwen op de native resolution. Maar het is de enige vga die ik op het moment heb. Dus de focus van de CRT zelf en de kwaliteit van de video uitgang kan ik niet echt testen op dit moment.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 16:18
Ik heb dezelfde monitor(s) en heb een perfect scherp beeld op 1600x1200 @ 100Hz. Ga eens shoppen op http://www.elektronica-online.nl/ , prima zaak die goedkoop kabels levert. Neem bijv deze kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/22482.jpg

Kost daar 15 euro voor 1,5 meter. Is een mooie dikke kabel, ik denk wel bijna 1cm dik. Van die kabel heb ik de DVI --> VGA variant (vanwege het ontbreken van een vga aansluiting op mijn videokaart).

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Misschien een beetje laat; maar je zou ook kunnen overwegen om een dock of een port replicator te kopen, dan beschik je wel over een dvi aansluiting. Werkt bij mijn t42 van 4 jaar oud in ieder geval prima.
Pagina: 1