Glimmende pixels bij bepaalde foto maar lijkt niet dood?

Pagina: 1
Acties:

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:30
Ok ik heb vrijdag een nieuwe monitor aangeschaft, om precies te zijn de Samsung 2253BW. Op het eerst gezicht doet hij het goed. Hij is aangesloten op mijn 8800GTS via de DVI aansluiting (met 175.xx drivers van vorige week).

Ik maak er net toevallig een foto van om het verschil met mijn vorige monitor te laten zien en nu merkte ik, na deze op mijn pc te hebben gezet, dat er onder mijn bureau ineens glimmende pixels zaten. Eerst een blauwe. Zoom ik in verdwijnt hij. Zoom ik uit komen er 2 oranje, zoom ik verder uit is het weer een blauwe. Zoom ik heel ver in is er niks te zien.

Ik had al een "pixeltest" gedaan, 1tje die je hele scherm rood,groen,blauw, wit en zwart maakt en daarbij zie ik niks geks bij die pixels.

Ik dacht ligt het misschien aan de foto? Maar ik maakte er 2 achter elkaar (1tje met standje auto en 1tje met standje lamp2) dus dat is een beetje vreemd. Beide vertonen hetzelfde probleem.

In ieder geval maakte ik een print screen van het plaatje in windows dinges viewer en ja hoor het oranje pixeltje stond erop en op dezelfde plek. Vervolgens knip ik dat stuk eruit (beetje rechts onderin). Open paint en plak het rechthoekje erin. Vervolgens sleep ik hem rond naar dezelfde locatie.
Wat ik dan zie:S het lijkt wel een lichtshow... (overdreven natuurlijk:P). Er lichten allemaal gekleurde pixels op wat eigenlijk zwart had moeten zijn. Kies ik een wat hogere plek en ik kijk goed dan zie ik sporen van blauwe pixels.

Wat is hier aan de hand:S?

Ik heb de driver van de cd geinstalleerd.
Vervolgens heb ik MagicTune er ook op gezet om met mijn muis het menu te kunnen bedienen. Dynamisch contrast staat uit.
MagicColor staat uit.
Calibratie is nog niet gedaan want ik snapte het doel niet (vaaaag uitgelegd).
Photoshop CS3 zegt profile samsung natural color pro 1.0 ICM corrupt

Gek genoeg had ik dat er nog niet opgezet (!). Heb het er nu dus wel opgezet want ik herkende die naam van een mapje op de bijgeleverde cd. Heb "basic" gedaan, wat stappen doorlopen en het profiel opgeslagen. Vervolgens naar eigenschappen van de monitor en dit profiel toegevoegd aan de lijst (2253BW was default). Deze op standaard gezet. Photoshop geeft echter dezelfde waarschuwing. Via zoeken op die file naam kwam ik ook niks tegen... wellicht is dat het probleem. In C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\color is het iig niet te vinden. Ik heb overigens op de error gegoogled maar kom steeds uit bij mensen die een gekke gloed zien (geen last van) en bij mensen die het profiel deleten als oplossing (wat dus niet gaat want het bestaat niet).

Vorige monitor stond nog op Plug and play monitor 60 hz omdat ik 2 maanden geleden nieuwe schijven kreeg en nog geen tijd/zin gehad heb in de driver cd.
OS=windows xp op dit moment.

De foto: http://rapidshare.com/files/122727656/P6151104.JPG.html
(als iemand een beter idee heeft dan rapidshare ik sta er open voor;) ).

Grote edit:
Ok ik ben er deels uit: ik zette toevallig VLC op play en die pixels veranderden van kleur. Met mass effect had ik ook al dat subs van VLC door mijn game heen kwamen. Ik heb VLC nu uitgezet en die kleuren verdwenen. Vervelend dat probleem ik had pas al een topic geopend over world of warcraft die geen zwarte balken liet zien maar transparant. Dat is 95% opgelost met de nieuwe monitor (ik zie alleen het start logo en het pijltje naar links van de startbalk er doorheen).
Fout van adobe nog niet opgelost. Gek dat zwart transparant is soms:S.

[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 16-06-2008 02:10 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

video overlay probleempje.. of je hebt je kleur zwart precies hetzelfde als de video overlay kleur gemaakt..

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 02:14

Nobby

Nuts!

Als je de fout kunt zien wanneer je een printscreen hebt gemaakt ligt het niet aan je monitor, denk eerder aan je videokaart oid.

Een printscreen maakt een kopie van wat er naar je monitor wordt gestuurd, niet wat je monitor laat zien. Dode (sub)pixels etc krijg je dus ook niet te zien met een printscreen.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:30
Nobby schreef op maandag 16 juni 2008 @ 04:48:
Als je de fout kunt zien wanneer je een printscreen hebt gemaakt ligt het niet aan je monitor, denk eerder aan je videokaart oid.

Een printscreen maakt een kopie van wat er naar je monitor wordt gestuurd, niet wat je monitor laat zien. Dode (sub)pixels etc krijg je dus ook niet te zien met een printscreen.
Het was alleen op diezelfde plek. Er zit zegmaar een bepaalde kleur in het plaatje die op een bepaalde plek als oplichtend puntje wordt weergegeven. Dus het is wel zo dat ik naar een bepaalde plek moet om het effect te zien.Dit bleek dus te ontstaan als op de achtergrond VLC aanstaat. Want als ik die liet spelen veranderde de kleurtjes. Ik had onlangs in MassEffect ook al in de space van de intro vaag zicht op de subtitles van een dvd (:S).

Ik heb via de tweakers site een uitgebreidere pixeltest gedaan, DPT, kon niks geks vinden. Zal dus inderdaad wel software iets zijn. Monitor lijkt het iig goed te doen.

Ik verdenk nog steeds de VMware movie decoder als oorzaak.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.