[Mysql] Raw files terug zetten vanuit backup

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:38
Ik heb al even op Google gezocht want het leek mij dat dit een redelijk vaak voorkomende situatie is, maar ik kon niks vinden.

Ik heb op mijn servertje met een bashscriptje perongeluk een rm -rf / gedaan en dit na 3 seconden weer gestopt omdat ik vond dat het zo lang duurde. Nu heb ik het meeste terug gevist uit lost+found na een reiserfsck, en omdat toch al niks meer werkte op mijn oude install heb ik van de llivecd een kopie gemaakt van /var/lib/mysql. De plek waar mysql dus zijn files opslaat op disk. Dit zit niet in een berkely db, maar gewoon op rechtstreeks per db een mappie aangemaakt enzovoor.

Ik kan nu nergens op internet vinden hoe ik in mijn nieuwe install de zaak weer netjes importeer, de map gewoon erheen moven werkt niet want dan start mysql niet meer op (:S) en alleen een submapje moven werkt opzich wel, maar dan krijg ik in phpmyadmin alleen een lege database te zien zonder tabellen.

Wie met dit bijltje al eens heeft getackeld zou mij erg blij maken door uit te leggen hoe ik mijn kostbare data weer terug krijg in mysql :)

Ik run Gentoo Linux met MySQL versie 5.0.54 op de AMD64 architectuur.

Als er meer specs of specifieke dingen bekend gemaakt moeten worden, dan geef ik wel weer een gilletje.

There is no replacement for displacement!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Hmmfg, ik heb wel eens hetzelfde gehad. Maar bij mij ging het eigenlijk perfect om gewoon de hele /var/lib/mysql map te vervangen met de oude. Dit was wel op debian met (hoogstwaarschijnlijk) dezelfde mysql versies van oud->nieuw...

Ik denk dat je even zou uit moeten zoeken waarom mysql niet start en wat de oude en nieuwe versies waren, denk dat je het daarin moet zoeken.

• _eXistenZ_
Hmm :) idd. Iig zijn de versies voor zover ik weet wel gelijk aan elkaar.

/edit

Ik kan iig niks vinden waarom het niet werkt, de logs geven hier ook geen duidelijkheid over...
Wie weet nog raad?

[ Voor 46% gewijzigd door _eXistenZ_ op 16-06-2008 15:32 ]

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-01 08:50
Een probleem met de rechten? Mysql is graag owner van die files...

• _eXistenZ_
AARGGHH!!

De rechten stonden inderdaad krom, mijn databases zijn nu in 1 klap weer terug :D
Thx dude!

[ Voor 21% gewijzigd door LuNaTiC op 03-06-2009 15:39 ]