Toon posts:

flatscreen bakbeest met VGA aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een hele mooie TV kast, en wens deze te houden.. ik heb veel ruimte om een TV in te zetten, en dus vind ik het zonde om een LCD of plasma scherm te kopen. Ik wil echter wel mee met de tijd, want ik heb nu een oude 55cm normale televisie staan. Ik ga dus achter een redelijk nieuwe flatscreen tv met een beeldbuisdiameter van zo'n 70cm en een hoge vernieuwingsfrequentie aan, maar nu heb ik een aantal vragen.

- Zijn deze 'grote' televisies (weliswaar vlak scherm, maar grote behuizing) verkrijgbaar met VGA ingang?

- Ik wil er een HTPC op aansluiten, die tevens de beamer gaat aansturen, is de beeldkwaliteit van gelijkwaardige kwaliteit als die van een LCD scherm?

Als ik mijn laptop namelijk nu via S-Video op mijn normale tv aansluit, zijn films en afbeeldingen goed te bekijken maar letters zoals op bijv. de desktop zijn nauwelijks leesbaar.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 19:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Een rear projection televisie heeft de eigenschappen die jij noemt, groot, hoge resolutie en vaak met digitale aansluitingen, ze worden hier in Europa alleen niet zoveel verkocht omdat ze vaak te groot zijn voor de meeste huishoudens.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dus een normale 70cm flatscreen van 100hz geeft normale letters dus ook niet goed weer? En zou de kwaliteit beter worden als het signaal via een VGA aansluiting gaat?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
edit: niet goed gelezen..

[ Voor 72% gewijzigd door Henk007 op 15-06-2008 23:40 ]

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je een beetje handig bent kan je een vga>rgb scart kabel in elkaar knutselen. Wanneer je hiermee een htpc met goede videokaart op een goede 100hz tv aansluit heb je behoorlijk strak beeld. MCE is dan ongeveer zoals de menu's van dvd's(als je hem via een goede dvdspeler op RGB aangesloten hebt).

I, for one, like Roman numerals