Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Ik heb een probleempje met Windows Media Player op Vista x64. Heel simpel gezegd: de kleur van de zwarte balken tijdens het afspelen van een film.

In normale stand, dus geen fullscreen, is er niks mis. De zwarte balk is dan zwart, zoals het hoort. Als ik het echter vergroot naar fullscreen (zodat ik alleen de film zie), dan zijn de balken plots niet meer zwart maar eerder grijs.

Ik hoop dat de plaatjes verduidelijking kunnen bieden. Via de opties kan ik wel de kleur van deze randen veranderen, maar dat geld dan alleen voor die in normal screen, die dus al pikzwart zijn.

Mijn vraag: hoe kan ik de balken bij fullscreen zwart krijgen?

Normal screen, balk = zwart
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/20rn600.jpg

Fullscreen, balk = grijzig
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/984i6o.jpg

Ik heb ook Windows Media Player classic, en dan zijn de balken wel pikzwart, maar heeft de film weer een lichtere, neppere tint. Is er een mogelijkheid om gewoon de kleur van die balken aan te passen?

Verwijderd

Zoek even via de search, dit is al heel vaak langsgekomen.

En dat het in MPC niet is is logisch, dat is een compleet ander programma.

• Googolplex
Wel draait bij allebei "ffdshow" als codec...

Hmm ik had al een tijdje gezocht, maar zal dat dan zeker nog even wat secuurder doen :P. Dankje.

Ik zie de post van kid1988, waar je ook op hebt gereageerd, maar zo te zien komt daar niet echt een oplossing uit. Jij hebt het erover dat het opzettelijk is gedaan enzo, da's dan duidelijk, maar is er uberhaubt een oplossing voor? Zo nee dan hoef ik ook niet verder te zoeken ;).

[ Voor 49% gewijzigd door Googolplex op 15-06-2008 22:57 ]

Verwijderd

Hmmm ik kan het ook niet meer vinden, maar ik heb hier al meerdere topics over gezien.

Het is een onderdeel van de skin in ieder geval.

• Googolplex
Wat mij net overigens opvalt, is dat dit probleem zich niet voor doet bij mijn desktop pc. Eveneens Vista Home Premium x64 (Nederlands, laptop is Engels). Voor zover ik weet heb ik geen extra dingen geinstalleerd mbt. WMP op deze pc...

• Googolplex
Even een schopje. Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik dit probleem kan fixen. Iemand?

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik ben ook op zoek naar een oplossing voor dit 'probleem'. Ben je er inmiddels uit?

Metal up your ass

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Bij sommige films zijn de zwarte balken meegecodeerd. Dit komt vooral voor bij mpg's omdat die aan bepaalde aspectratio's moeten voldoen om dvd/svcd-resolutie-compatible te blijven. Dat is denk ik het grijze balkje dat je ziet. Bij avi's komt dit bijna nooit voor. Kan je even melden of het hier inderdaad om mpg/mpeg/svcd/dvd/vob gaat?

Ze zijn overigens grijs omdat er niet veel bits naar toe gaan, waardoor het heel flets zwart wordt.

laat maar, ik heb je hele post verkeerd begrepen. Een goeie oplossing vind je hier of hier

[ Voor 32% gewijzigd door Mar2zz op 21-07-2008 19:42 ]

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
welke codec pack heb je gebruiks k-lite codec pack bijv. is eigenlijk gemaakt voor wmp classic.
Pagina: 1