wireless internet VIA ps3 naar pc

Pagina: 1
Acties:

• Zorkman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08-2024
Hallo,

Mijn computer heeft geen mogelijkheid om wifi te ontvangen. Ik heb echter wel een ps3 die dit wel kan. Ik weet dat het mogelijk is om via ethernet de ps3 met de computer te verbinden zodat de ps3 op het internet kan, maar ik zou het graag omgekeerd willen: dat mijn pc via ethernet met de ps3 verbonden is, die op zijn beurt met een draadloos netwerk verbonden is.

Kan dit?
(indien dit niet het juiste forum is, gelieve mij door te verwijzen naar waar ik het moet posten)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nee.

Waarom geen Wifi kaartje kopen dan, voor 30 Euro?

[ Voor 86% gewijzigd door Exorcist op 15-06-2008 22:46 ]

Verwijderd

Ja dit kan in principe, maar waarom zou je dit doen?

Je PS3 stookt in een paar dagen zoveel stroom weg dat je allang en breed een USB wifi stickje of PCI kaartje had kunnen kopen om hetzelfde te regelen.

USB stickje heb je al voor 5 euro: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 22:49 ]

• Zorkman
omdat ik nu juist een oplossing wil zonder iets extra te kopen
net zoals ik liever via een tv-kaart de ps3 aansluit op mijn computerscherm, dan een tv te kopen...
(ookal heb je gelijk dat zon usb stick of pci kaar niet veel kost)
volgens exorcist gaat echter niet. Ben jij zeker dat dit wel zal lukken?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zorkman schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:10:
omdat ik nu juist een oplossing wil zonder iets extra te kopen
net zoals ik liever via een tv-kaart de ps3 aansluit op mijn computerscherm, dan een tv te kopen...
(ookal heb je gelijk dat zon usb stick of pci kaar niet veel kost)
volgens exorcist gaat echter niet. Ben jij zeker dat dit wel zal lukken?
Ik heb geen PS3, dus misschien moet je meer waarde hechten aan TRRoads zijn opmerking. Technisch gezien leek mij eea zeer onwaarschijnlijk. Maar tevens meldt hij dat je PS3 aan laten staan op den duur veel meer kost dan zo'n draadloos kaartje of USB stick.

Je wilt toch ook wel een praktische oplossing neem ik aan (geldt ook voor jouw voorbeeld van een TV kaart/PS3). Soms mogen zaken toch wel wat kosten?

Verwijderd

Ik heb wel een PS3 maar weet ook niet 100% zeker dat het gaat lukken, maar in theorie kun je dit doen:

Linux op je PS3 installeren (is eenvoudig), daaronder zijn als het goed is zowel de WiFi en de LAN poort beschikbaar. Via wat getweak kun je IPTables aan de praat krijgen (als dat niet er standaard al op staat) om je wifi verbinding door te geven naar de lan poort.

Maar het is echt zwaar onpraktisch, het kost je meer geld wegens het stroomverbruik en eenvoudig is het niet. Het kost je alleen al zoveel meer tijd.

Ook lijkt het me niet echt verstandig om via je TV kaart je PS3 te gebruiken, niet alleen heb je last van een vervelende vertraging, ook is de kwaliteit dusdanig slecht dat je beter een PSone kunt gebruiken.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:18:
Ik heb wel een PS3 maar weet ook niet 100% zeker dat het gaat lukken, maar in theorie kun je dit doen:

Linux op je PS3 installeren (is eenvoudig), daaronder zijn als het goed is zowel de WiFi en de LAN poort beschikbaar. Via wat getweak kun je IPTables aan de praat krijgen (als dat niet er standaard al op staat) om je wifi verbinding door te geven naar de lan poort.

Maar het is echt zwaar onpraktisch, het kost je meer geld wegens het stroomverbruik en eenvoudig is het niet. Het kost je alleen al zoveel meer tijd.

Ook lijkt het me niet echt verstandig om via je TV kaart je PS3 te gebruiken, niet alleen heb je last van een vervelende vertraging, ook is de kwaliteit dusdanig slecht dat je beter een PSone kunt gebruiken.
Ik denk niet dat de TS daar enig verstand van heeft (met alle respect).

@ TS, koop een Wifi kaartje van wat Euro's...desnoods tweedehands voor 10/15 Euro :)

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:19:
[...]

@ TS, koop een Wifi kaartje van wat Euro's...desnoods tweedehands voor 10/15 Euro :)
True, 2e hands hoeft niet, een nieuwe kost maar 5 euro.

• Zorkman
Exorcist schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:19:
[...]

bedankt voor al het respect, maar hoewel ik geen linux-expert ben heb ik er al meer dan genoeg ervaring mee om hiermee geen problemen te hebben :)
Het gaat hem ook niet om de kosten, ik zou het gewoon "tof" vinden indien het lukte. (Linux zal er sowieso op komen te staan, maar zou het graag ook onder het normale os van de ps3 willen kunnen)

Een ander geval waarin dit handig zou zijn is wanneer ik waar mijn pc staat geen wireless ontvangst heb (omdat ik bijvoorbeeld zou lenen van de buren O-)), maar waar mijn ps3 staat wel. Dan zou het handig zijn mijn pc met de ps3 te verbinden.

Verwijderd

Zorkman schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:54:
[...]

bedankt voor al het respect, maar hoewel ik geen linux-expert ben heb ik er al meer dan genoeg ervaring mee om hiermee geen problemen te hebben :)
Het gaat hem ook niet om de kosten, ik zou het gewoon "tof" vinden indien het lukte. (Linux zal er sowieso op komen te staan, maar zou het graag ook onder het normale os van de ps3 willen kunnen)

Een ander geval waarin dit handig zou zijn is wanneer ik waar mijn pc staat geen wireless ontvangst heb (omdat ik bijvoorbeeld zou lenen van de buren O-)), maar waar mijn ps3 staat wel. Dan zou het handig zijn mijn pc met de ps3 te verbinden.
Onder het 'OS' van de PS3 zal het nooit kunnen, je kunt daar vrijwel niets mee.

Het 'delen' van wifi is niet legaal, maar dan kun je ook een USB verlengkabel van 1 euro gebruiken ipv een dure PS3 (die echt bakken met stroom vreet).

En nofi maar als je inderdaad geen moeite hebt met Linux en IPTables dan had je zelf wel verzonnen dat dit de enige mogelijkheid zou zijn.

Dit is hoe je nu op mij overkomt (dus trek het je niet persoonlijk aan als het niet zo is):

Je bent 12 jaar (of jonger) en behoorlijk verwend, je hebt daarom op je kamer een PC en een PS3. Om 0:00 ofzo als je moet gaan slapen trekken je ouders het internet eruit zodat je inderdaad gaat slapen.

Toen je alsnog 's nachts zat te gamen (misschien wel op de PS3 die je stiekum vanuit beneden hebt meegenomen, vandaar de rare manier van aansluiten op de PC) kwam je erachter dat je op de PS3 toch het internet van de buren kon oppikken.

Nu zoek je dus een manier om via de PS3 alsnog te internetten op het internet van de buren terwijl je dat niet mag van je ouders.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 00:02 ]

• Zorkman
Het kon zijn dat de ps3 dit automatisch reeds kon maar dat ik er geen informatie op het internet over kon vinden, of dat er aangepaste firmware van de ps3 bestaat waar ik niks van weet dit dit kon doen.
Kan toch geen kwaad eens te informeren?

• Zorkman
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:58:
[...]

Onder het 'OS' van de PS3 zal het nooit kunnen, je kunt daar vrijwel niets mee.

Het 'delen' van wifi is niet legaal, maar dan kun je ook een USB verlengkabel van 1 euro gebruiken ipv een dure PS3 (die echt bakken met stroom vreet).

En nofi maar als je inderdaad geen moeite hebt met Linux en IPTables dan had je zelf wel verzonnen dat dit de enige mogelijkheid zou zijn.

Dit is hoe je nu op mij overkomt (dus trek het je niet persoonlijk aan als het niet zo is):

Je bent 12 jaar (of jonger) en behoorlijk verwend, je hebt daarom op je kamer een PC en een PS3. Om 0:00 ofzo als je moet gaan slapen trekken je ouders het internet eruit zodat je inderdaad gaat slapen.

Toen je alsnog 's nachts zat te gamen (misschien wel op de PS3 die je stiekum vanuit beneden hebt meegenomen, vandaar de rare manier van aansluiten op de PC) kwam je erachter dat je op de PS3 toch het internet van de buren kon oppikken.

Nu zoek je dus een manier om via de PS3 alsnog te internetten op het internet van de buren terwijl je dat niet mag van je ouders.
Geachte heer Nofi,

Gelieve enkel "nofi" te plaatsen voor of na berichten die inderdaad niet als een belediging bedoeld zijn. Ik ben laatstejaarsstudent burgerlijk ingenieur werktuigkunde-elektrotechniek optie bedrijfskunde. Ik heb geen idee hoe oud jij bent of wat je gestudeerd hebt, dus ik maak daar ook geen denigrerende opmerkingen over.
Die ps3 heb ik gewonnen, ik zou er zelf nooit mijn geld aan geven en mijn ouders al zeker niet, maar dat zijn uw zaken niet. En de pc staat trouwens boven op de gezamelijke zolderkamer; je zat er dus op alle vlakken naast.

Volgende keer misschien wat minder snel oordelen, het zal je een hoop gezichtsverlies besparen in de toekomst.
(Of je glazen bol eens laten nakijken.)

edit:
ohja, op die ps3 is nog geen enkel game gespeeld, enkel de firmware geupdate, dat deel van je visioen was ik nog vergeten te weerleggen

[ Voor 3% gewijzigd door Zorkman op 16-06-2008 00:16 ]

Verwijderd

Tjah ik zeg toch: "Dit is hoe je nu op mij overkomt (dus trek het je niet persoonlijk aan als het niet zo is)"

Doe je dit dan alsnog kan ik daar weinig aan doen.

Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe iemand ouder dan 12 zonder hersenafwijking kan verzinnen een machine die 5 euro per uur aan stroom zuipt te gebruiken in de plaats van iets wat 5 euro kost om aan te schaffen.

Maar dat is dan een beperking aan mijn kant dus heeft niets met jou te maken.

• Zorkman
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:16:
Tjah ik zeg toch: "Dit is hoe je nu op mij overkomt (dus trek het je niet persoonlijk aan als het niet zo is)"

Doe je dit dan alsnog kan ik daar weinig aan doen.

Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe iemand ouder dan 12 zonder hersenafwijking kan verzinnen een machine die 5 euro per uur aan stroom zuipt te gebruiken in de plaats van iets wat 5 euro kost om aan te schaffen.

Maar dat is dan een beperking aan mijn kant dus heeft niets met jou te maken.
bijvoorbeeld omdat ik ook op kot zit en de elektriciteit daar inbegrepen zit in de prijs
of omdat ik het nu eenmaal graag zou hebben dat het zo gaat
of omdat ik geen bereik heb waar mijn pc aangesloten is en ik geen wifi router heb (en geen zin er een aan te schaffen, of om het even welke andere uitbreiding)
of omdat mijn toekomstige telefoon ook wifi gaat hebben (en linux draaien), misschien ga ik daarmee iets willen doen waarvoor dit handig zou kunnen zijn
of misschien ben ik gewoon nieuwsgierig naar de mogelijkheden en wil ik mij graag eerst informeren?

Ik weet dat uw opgegeven stroomverbruik waarschijnlijk zuiver illustratief is, maar ik kan het toch niet laten aan te tonen dat dit schromelijk overdreven is. De ps3 verbruikt in idle toestand 1655 kWh per jaar (als hij non stop in idle toestand verkeert), nemen we de duurste tarieven van nuon voor waar ik woon (9,25 cent/kWh) komen we uit op een jaarlijks verbruik van 153euro. Met die 5 euro kan hij dus ongeveer 12 dagen non-stop voort.

edit:
kleine fout bij de prijs/kWh

Verwijderd

Stroom kost gemiddeld 21 cent per kWh, je vergeet waarschijnlijk wat belastingen ed ;)

En dat het overdreven is maakt niet uit, het gaat om het principe.

En goede cijfers van het stroomverbruik onder Linux op de PS3 heb ik nog niet gezien.

Maar met wat snel rekenen kom ik uit op 12 euro per dag, dus binnen een dag had je al 2 wifi stickies kunnen kopen. Of een wifi sticky en een USB verlengkabeltje zodat je de stick naast de PS3 kunt leggen.

Als je op kot zit kun je beter ook niet je PS3 24/7 laten draaien, het is alsof je de kachel vol aan hebt staan en dat wil je niet in de zomer ;)

Wat heeft je 'toekomstige' telefoon er eigenlijk mee te maken? Dat ie ook misschien Linux draait? Heel leuk, maar wat kun je ermee?

(En dat je nog niet gegamed had op je PS3 via de PC aangesloten was me wel duidelijk, de vertraging maakt zoiets onspeelbaar).

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 01:05 ]

• Zorkman
http://www.evilgamerz.com...s&showcomments=1&id=15567 (meer bepaald http://www.evilgamerz.com/nieuws/images/EG/f132983.jpg)

http://www.zdnet.be/news.cfm?id=86405
hier blijkt het totaal 135 euro te zijn volgens hun berekeningen voor 1 jaar. Dus 13.5 dagen voor 5 euro. Met andere woorden: je was er een factor 324 naast met je 5 euro/uur....

edit:
als de ps3 1 uur per dag draait kan ik dus bijna een geheel jaar voort met 5 euro

[ Voor 11% gewijzigd door Zorkman op 16-06-2008 09:19 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar als je gewoon een wifi-kaartje koopt van alla max 20 euro, dan heb je die er binnen een jaar wel weer uit.

Maar goed we gaan offtopic.. het antwoord op je vraag is nee :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Zorkman
Het topic mag voor mijn part nu wel gesloten worden, veel nuttigs zal er niet meer gezegd worden. Iedereen die een nuttige bijdrage heeft geleverd: bedankt

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een PS3 gebruikt gemiddeld 200W. Uitgaan van een energieprijs van 0,17ct gemiddeld (tussen laag en hoog in) kom je op 311 Euro uit op jaarbasis. Staat het app. een uur aan per dag, ben je 13 Euro kwijt op jaarbasis.

Eneregiekosten zijn huidige Eneco tarieven, inc. belasting/transport.
Pagina: 1