Toon posts:

Netwerk infrastructuur uittekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een student Toegepaste Informatica aan de Karel De Grote hogeschool (Antwerpen).
Een van onze opdrachten bestaat eruit een professioneel netwerkvoorstel te doen op basis van een aantal doelstellingen, taken en richtlijnen.

Het probleem hierbij is dat we geen enkele voorkennis hebben van deze materie. Toch wil ik deze opdracht zo goed mogelijk proberen aan te pakken.

Weet er iemand dus een tutorial, checklist of informatieve website om concreet een netwerk op te zetten dat moet voldoen aan onze opdracht (deze vindt u in bijlage)?
Het installeren van een servertasks zelf kan ik doen aan de hand van de M$-sites, maar wat ik nodig heb is een guideline voor WELKE services ik samen op 1 bak mag gooien en dergelijke... Soort van planning dus, want ik zie de bomen door het bos niet meer.

Opm.: Ik vraag jullie NIET mijn huiswerk te maken, maar me op weg te helpen.

(Link naar mijn opdracht)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 22:04 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je moet denk ik denken aan minimaal 6 servers als ze redundantie willen ...
En je moet denken aan services zoals :
AD (ou en Groups)
DNS
DHCP (ip ranges)
Exchange
Domain Controller
Web/Intranet

Per locatie kan je dus denken aan 2 Domain controllers.
een DHCP en DNS server.
Die samen weer via een VPN of wifi straal verbinding weer in contact staan met elkaar.
Tevens voor netwerk architectuur kan je kijken naar VLAN's .

Dit is voornamelijk windows wat je met de unix machines kan doen weet ik niet zo zeer.

Ik denk dat het beste is dat je een Test omgeving opbouwt in Server 2003 virtueel.
Als je dan het meeste op 1 machine stopt heb je gelijk wat ervaring.
Het is eingelijk gewoon wat basic's en dan uitbreiden ...
Denk aan Termen zoals : DFS en Domain controller replicatie (ik ben het woord kwijt)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:57:
Ik ben een student Toegepaste Informatica aan de Karel De Grote hogeschool (Antwerpen).
Een van onze opdrachten bestaat eruit een professioneel netwerkvoorstel te doen op basis van een aantal doelstellingen, taken en richtlijnen.

Het probleem hierbij is dat we geen enkele voorkennis hebben van deze materie. Toch wil ik deze opdracht zo goed mogelijk proberen aan te pakken.

Weet er iemand dus een tutorial, checklist of informatieve website om concreet een netwerk op te zetten dat moet voldoen aan onze opdracht (deze vindt u in bijlage)?
Het installeren van een servertasks zelf kan ik doen aan de hand van de M$-sites, maar wat ik nodig heb is een guideline voor WELKE services ik samen op 1 bak mag gooien en dergelijke... Soort van planning dus, want ik zie de bomen door het bos niet meer.

Opm.: Ik vraag jullie NIET mijn huiswerk te maken, maar me op weg te helpen.
Ten eerste: Het bedrijf heet Microsoft, of kortweg MS. Domme, niet onderbouwde flames naar het beleid van dit bedrijf mag je op heel GoT, maar vooral in PNS achterwege laten.

Ten tweede: PNS is bedoeld voor de geavanceerdere problemen op Netwerk en Server gebied. Niet om input te krijgen voor schoolopdrachten.

Ten derde: Je huiswerk is er om iets van te leren. Als je daar fouten in maakt wordt je er echt niet op afgeschoten, maar is het de bedoeling om er beter uit te komen. Je antwoorden voor laten kauwen op een forum is niet de manier om er iets van te leren.

Dit topic is gesloten.