Toon posts:

netwerk van pc's aan draadloze router koppelen via 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een probleem

ik heb een aantal pc's waarvan ik wil dat ze allemaal internet hebben,
dit internet moet komen van 1 draadloos usb netwerk kaart

1 pc er mee verbinden lukt prima gewoon internet enzv. maar volgens mij kan je ook meerde pc's via 1 pc internet geven door middel van brigen

dat zou ideaal zijn want dan hoef ik geen 8 wireless netwerkkaarten te kopen
alleen de vraag is hoe?

dit is de situatie

netwerk en internet etc< -------->linksys router 10.0.0.144 < ----draadloos---> 10.0.0.1 pc1 10.0.0.146<-----switch en bekabeling----- > 10.0.0.145 een test pc en rest van de pc's

het gedeelte tussen de pc1 en het internet en de linksys router enzo dat werkt allemaal alleen nou is het probleem dus dat ik vanaf de andere pc's dus niet de verbinding krijg op het internet

nou heb ik het volgende al geprobeerd:

op de vaste kaarten van de pc's naar elkaar pingen (dit werkt, hier staat ook bij allebei de pc's een statisch ip adres) dit is van 10.0.0.145 naar 10.0.0.146
maar wat dus al niet werkt is van 10.0.0.145 pingen naar 10.0.0.1

weet iemand hier raad mee?

met vriendelijke groeten,
henk

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En moet nog een Route aangemaakt worden .
Pakketten zoals winroute kan je hiervoor gebruiken.
Maar bedenk wel die Pc met de wifi kaart moet altijd aanstaan anders is er geen verbinding.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dus de rest is al bekabeld aangesloten? Weleens van een switch gehoord?
Makkelijker, goedkoper en handiger dan jouw idee.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
netwerk en internet etc< -------->linksys router 10.0.0.144 < ----draadloos---> 10.0.0.1 pc1 10.0.0.146<-----switch en bekabeling----- > 10.0.0.145 een test pc en rest van de pc's
Maar een een kabel trekken van de switch naar de router is natuurlijk veel makkelijker en stabieler....