[ZyXEL P-2602R-D1A/Telfort] Doorschakelen / Call forwarding

Pagina: 1
Acties:

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Call forwarding werkend te krijgen op de ZyXEL P-2602R-D1A i.c.m. Telfort internetten plus bellen.
Ik heb via het menu in de ZyXEL "Unconditional Forward to Number" aangezet en mijn mobiele nummer ingevuld, maar de telefoon blijft gewoon overgaan wanneer ik met een ander nummer naar mijn vaste nummer bel.

Ik ben er nu al een aantal uurtjes mee bezig en een aantal dingetjes zijn mij al duidelijk:
- Telfort zelf biedt geen doorschakelen aan. Zij geven aan dat dit een specifieke dienst is die alleen KPN aanbied op een vaste lijn.
- De firmware van de ZyXEL P-2602R-D1A die Telfort standaard aanbied, V3.40(ASG.1), is niet te updaten. (zie volgende topic Nwe firmware ZyXEL)
Evengoed tevergeefs geprobeerd.

Een aantal puntjes die natuurlijk discutabel kunnen zijn:
- Mij lijkt dat call forwarding bewust geblokkeerd is in deze firmware van Telfort.
- Call forwarding in dit opzicht heeft volgens mij niets te maken met de services die de VOIP provider aanbiedt (anders dan callwaiting bijvoorbeeld).

Voor mij is het belangrijk dat ik i.c.m. met mijn Telfort internetten en bellen abbo wel kan doorschakelen. Eventueel een tip voor een soortgelijke router (retail versie) waarbij call forwarding wel goed werkt?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Telfort ondersteunt geen 'call forwarding' (doorschakelen). Je kan het in je modem wel instellen, maar dat gaat niet werken. Het is niet bewust geblokkeerd, Telfort accepteert die berichten gewoon niet omdat het niet ondersteund wordt in de dienst.

De VoIP provider (Telfort in dit geval) moet specifiek zo'n functie ondersteunen wil het gaan werken. En dan is in je modem instellen een optie. Kan ook bij aanbieders zo werken dat je een code moet intikken (net als bij KPN bijvoorbeeld) of het moet instellen op een 'mijnaanbieder' pagina online etc.

[ Voor 71% gewijzigd door bjck op 16-06-2008 00:54 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Ik heb opnieuw met Telfort gebeld en die vertellen mij dat hun SIP-server dit inderdaad niet ondersteund. Wel geven ze aan dat het wellicht toch momdems zijn die provider onafhankelijk kunnen doorschakelen.

Dit is misschien een optie. Nu nog uitzoeken welke apparatuur dit ondersteund.

Verwijderd

Hi,

Heb je toevallig al voor elkaar gekregen om telfort door te schakelen naar mobiel?

Groet,
Kars

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Wellicht dat er specifieke telefooncentrales bestaan met 2 telefoonpoorten.

1 voor het inkomende gesprek, en het gesprek dan zelf (fysiek) kan doorschakelen door uit te bellen op poort 2. Zou wel leuk zijn als je hierover iets kan vinden :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heeft het effect als je *21*06-mobielnummer belt vanaf je telfort voiplijn om doorschakelen in te schaken (#21# om uit te schakelen)?

Ik zelf had voorheen casema, en bij de voip van casema gaf ik op die manier aan de lijn doorgeschakeld te willen hebben naar het telfort-nummer. En daar was geen kpn of vaste telefoonlijn bij betrokken :)

[ Voor 9% gewijzigd door spone op 09-08-2008 14:25 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Iemand al een oplossing voor het call forwarden??

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

spone schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:25:
Heeft het effect als je *21*06-mobielnummer belt vanaf je telfort voiplijn om doorschakelen in te schaken (#21# om uit te schakelen)?
Nee. Deze functie is een kpn-only functie en wordt niet ondersteund.
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:56:
Iemand al een oplossing voor het call forwarden??
Zie de reactie van bjck. Dit is nog altijd van kracht.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1