Toon posts:

Geforce 9800GTX springt op zwart tijdens installatie drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.. ik heb het gehele internet afgestruimd naar oplossingen, maar kan niets vinden over iemand met exact hetzelfde probleem.

Ik heb vorige week een EVGA Geforce 9800 GTX gekocht ter vervanging van mijn EVGA 8800 GTS. Ik heb voor de installatie netjes alle oude drivers gedeinstalleerd en verwijderd. Toen ik de nieuwe drivers wilde installeren van de Nvidia website bleef tijdens de installatie (waar het beeld even op zwart springt en dan weer terugkeert naar windows) hangen in het zwarte scherm. Het enige dat ik zie is een knipperende underscore linksboven in beeld. Na een reset heb ik het nog enkele malen geprobeerd maar hij bleef steeds op hetzelfde punt hangen. Ik heb oude drivers geprobeerd en de drivers bijgeleverd op CD. Telkens hetzelfde vasthangen.

Vervolgens heb ik de videokaart geruild in de winkel voor een XFX 9800GTX in de veronderstelling dat hij kapot zou zijn. Echter kreeg ik bij deze kaart dezelfde problemen met installatie. Ik heb toen een nieuwe voeding gekocht, wederom in de veronderstelling dat dit het probleem zou zijn, aangezien ik maar een 300 watt voeding had. Nu, met een 700 watt voeding is het probleem nog niet opgelost. Ik heb geen idee wat er verder mis kan zijn.

Mijn PC:

MSI moederbord met een 16x pci-e aansluiting, dus het past allemaal perfect.
Dual Core 2,8 ghz processor.
3ghz geheugen.

Ik heb het zowel met windows vista 64 bit als windows xp 32bit geprobeerd. Met beide exact hetzelfde probleem.

Does anyone here have a clue?

Bij voorbaat dank!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-05 18:21
Ook al eens andere drivers geprobeerd? driver cleaner gebruikt?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
jep, heb drivers van zowel de CD die bij de videokaart zat als Omega drivers als nvidia's nieuwste tot oudere versies geprobeerd..

Verwijderd

En de driver cleaner van Guru3d?
Het kan nl. zijn dat er van je oude drivers nog bestanden zijn achtergebleven ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb zelfs mn pc geformatteerd en windows opnieuw erop gezet.. dus geen drivers achtergebleven.

Verwijderd

Mischien wilt het chipset op je moederbord niet zo goed meewerken, of mischien wil je hele moederbord dat wel niet. Kijk eens of je moederbord compatible is met de drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nergens en lijstje vinden met non-compatible moederborden helaas... maar het is een MSI moederbord van 1,5 jaar geleden ofzo.. en de 8800 GTS doet het prima.. zou raar zijn als het mobo te oud is toch? :S of is hier toch grote kans op dan?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Probeer eens om de drivers in veilige modus te installeren, wellicht dat het helpt.

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 17:03

Jabba

Firkan

Misschien dat de 9800 GTX meer vergt van het mainboard dan de 8800GtS, meer stroom trekken op de pcie poort bv?

• ik222
  • Niet online
Jabba schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:16:
Misschien dat de 9800 GTX meer vergt van het mainboard dan de 8800GtS, meer stroom trekken op de pcie poort bv?
Nee de stroomvoorziening van een 9800 GTX wordt net als bij een 8800GTS verzorgt via extra pci-e connectors vanuit de voeding ;)

Anders zou je ook meteen piepjes krijgen en niet een de driverinstallatie kunnen starten.

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 16-06-2008 11:54 ]

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 14:49
Niet toevallig ook je tv aangesloten via tv-out aansluiting? Ik heb ook een 9800gtx en bij mij geeft hij standaard de voorkeur aan de tv-out boven de dvi aansluiting, loskoppelen/via tv instellingen wijzigen was voor mij de oplossing (al kan ik me geen knipperende underscore herinneren).

Verwijderd

Topicstarter
Nope.. ben net ff in de winkel (paradigit) geweest.. daar hadden ze ook werkelijk geen idee... hij gaat nu op de testbanken.. ben benieuwd wat nu uiteindelijk het probleem is geweest.. ik laat het jullie weten :)

• CDAAbeltje
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik kan uit je start post niet opmaken welke versie van de drivers je hebt gebruikt ?!
Het kan zijn dat de drivers die nu op de nvidia site worden aangeboden de 9800xxx serie nog niet goed ondersteunen en dat je hiervoor een Beta driver moet pakken bijvoorbeeld van Guru3D ;)

• marsupilamioo7
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-03 21:53
hallo,

ikzelf had hetzelfde probleem maar dan met een msi 8800 gts 320 mb videokaart met dezelfde drivers.
moederbord is een s939 neo 4 bordje.
draaid hier op xp pro.

daarna de computer gereset en weer opnieuw geinstalleerd, werkte toen wel, alleen heb ik soms met opstarten van de pc dat deze de eerste keer blijft hangen in het oplaadscherm....

beetje wazig allemaal, ook een coolermaster m520 aangeschaft maar maakt niets uit...

marco

Verwijderd

Topicstarter
ja het is een heel vaag probleem.. heb nog geen reactie van de paradigit maar ben wel erg benieuwd wat er nou mis was.. @CDAAbeltje: ik heb drivers van de cd, de neiuwste van de website, oudere versies van de website, omega drivers etc geprobeerd.. probleem bleef aanhouden..

• CDAAbeltje
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Wat heb je precies voor een moederbord ?
Is er een bios update beschikbaar ?

Verwijderd

Topicstarter
het was dus toch mijn mobo.. heb nu een p5k gekocht met nieuwe processor.. na wat klungelen met IDE harde schijven (compatibiliteitsprobleem van p5k) en een verse format werkt nu eindelijk alles weer.. heb mn oude moederbord zonet nog in een nieuwe kast ingebouwd met hardware die ik over heb en nu geeft ie helemaal geen beeld meer, dus toch echt kapot helaas.. :(
Pagina: 1