Toon posts:

Problemen met Experia Box (ST780)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een Experia Box moeten installeren voor interactieve TV van KPN. Internet op de PC in de living werkt gewoon (via ethernetkabel naar exp. box). Mn laptop krijg k echt maar niet op internet. Die is 'verbonden' met een ST121g USB-dongle. De ST121 ziet het netwerk wel (al verschijnt mn laptop niet in het configscherm van die experia box) maar kan geen verbinding c.q. ip-adres verkrijgen.

Heeft iemand misschien een mogelijk oplossing? Heb al de ST121g opnieuw geinstalleerd en ook al het cd'tje van KPN proberen installeren zonder resultaat.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
Klinkt alsof je weinig tot geen ervaring hebt met het opzetten van een draadloze verbinding.

Hoop toch dat je wat aan mijn post hebt, je hebt een brief gekregen van KPN met een code genaamd WEP key, deze bestaat uit 24 karakters.

Op je laptop moet je nu een profiel aanmaken, deze instellen met WEP beveiliging, en de WEP key uit de brief exact overtypen.

Dat cd'tje doet in principe het zelfde, je zal de code echt zelf moeten overtypen.
Je kan ook even verder zoeken op de website etc naar hulp bij installatie.
Klinkt dit als abacadabra dan is het verstandig wellicht even te bellen met de helpdesk.

In ieder geval succes.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hirvoor een ST716V5 gehad en die liep prima, doe nu precies t zelfde maar t werkt nie.

Ik voor die SSID in en daarna de WPAnogwat sleutel van 10 chars in.

Ik pak die brief wel ff strax, thnx

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Die key staat gewoon achterop de St780, zoek niet naar de brief, want daar staat (stond) de key niet in vermeld.

Let erop dat de key op het modem alleen hoofdletters bevat, vaak als hij het netwerk wel ziet maar niet kan verbinden is er toch iets niet in orde met de invoer van de key.

Verwijderd

Topicstarter
en toch heb k die key correct ingevuld als k onderop mn experia kijk :|

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
heb het ook gehad bij mensen,
die WPA key stond in de experia box gewoon niet goed ingesteld..
Die in de experia box stond was anders dan die van op de brief..

Verwijderd

Topicstarter
J.Thermaltaker schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:10:
heb het ook gehad bij mensen,
die WPA key stond in de experia box gewoon niet goed ingesteld..
Die in de experia box stond was anders dan die van op de brief..
Ok en welke was correct? Ik heb die van mn box overgenomen!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij is het mogelijk om die key te resetten?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• J.Thermaltaker
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:12:
[...]

Ok en welke was correct? Ik heb die van mn box overgenomen!
geen 1tje was er goed, heb zelf in de experia box toen de code gewijzigd, naar de code die in de brief stond en toen werkte het :) ( heb toen ook een hele dag lopen klooien, want krijg ook geen signaal van ADSL echt een rot klusje, lukt het echter niet probeer dan is zonder beveiliging of je dan wel connectie krijgt )

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel zelf wel een code is, eens kijken of dat werkt

UPDATE: zelf een WPAsleutel verzonnen en nu werkt de boel :), thnx voor de tips!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 21:19 ]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb de ST122G gehad, wat een hel is dat met dat ding. Na 4 dagen teruggebracht, een Linksys gehaald, en vervolgens nooit meer problemen mee gehad.

Kreeg eerst ruzie met die lui van de KPN, dat ik het niet goed deed. De keer daarna gaven ze toe dat er een probleem was met de ST780 i.c.m de ST122G usb ontvangertje.

EDIT: Zo te zien werkt het bij jou wel. :) Ach ja.., dan is dit een nutteloze post. Sorry, en veel plezier! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door S_Chief op 15-06-2008 21:25 ]

• J.Thermaltaker
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:15:
Ik stel zelf wel een code is, eens kijken of dat werkt

UPDATE: zelf een WPAsleutel verzonnen en nu werkt de boel :), thnx voor de tips!
geen probleem:) en veel plezier met je internet _/-\o_
Pagina: 1