Toon posts:

[iMac 2G] Problemen met wifi en fans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik hen sinds een maand de 24" 3,06 Ghz met 8800 videokaart. Mooi ding, ik heb echter twee problemen en ik ben benieuwd of anderen de problemen kennen dan wel hebben opgelost.
- De ventilatoren loeien continue (de temp is trouwens maar 34,5 graden) - ik wilde een stille machine, dit is niet normaal.
- De wireless verbinding is een drama. Heb Airport Extreme, alles geprobeerd (DNS instellingen, alleen G netwerk, IP6 uit, reset van instellingen, hard rest router etc..etc...). Ik weet het niet meer en sta open voor alles.

Het fascinerende is dat het punt m.b..t de ventilatoren pas optrede na upgrade naar 10.5.3. De wireless ellende heb ik vanaf het begin (heb zelfs mijn Linksys Router voor een AE ingewissel - mocht niet baten!)....

Alle hulp welkom.

Verwijderd

Voor een desktop zou ik sowieso altijd een UTP-kabel trekken. Wireless is nou eenmaal niet de meest betrouwbare optie :)

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Wat is er aan de hand met je verbinding dan? En draaien de ventilaroren gewoon snel of komt dat door bijvoorbeeld stof? (even fan speed checken met iStat)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
Ik heb deze posts afgesplitst van het iMac topic. Om de doorzoekbaarheid te verbeteren mogen problemen en specifieke vragen in een apart topic. Zo zijn de 'grote' topics echt voor ervaringen en discussie. Zie voor meer informatie Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat betreft het fan probleem: Dat is zeker niet normaal bij 37 graden.

Ik zou eerst even proberen je SMC te resetten. Dat kan op de volgende manier:

Resetten SMC

Ik denk dat dit de oplossing wel is.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Sinds 10.5.3 heb ik ook problemen met Wifi die regelmatig wegvalt.
Pagina: 1