• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-05 10:31
Goede avond, ik hoop dat ik hier in het goeie topic zit.

Ik heb namelijk een vraag over de Asus P5K Pro. Mijn kamaraad wil deze aanschaffen in combinatie met 2x Maxtor STM3500320AS (500gig) schijven. Nou las is op alternate.nl dat er een gebruiker problemen ondervond met dit moederbord. Ik vroeg mij af of meer mensen dit onderstaand probleem hebben of hebben gehad.

[Probleem]
Na één maand testen heb ik hem te maar retour gestuurd. Het probleem is namelijk dat het moederbord regelmatig mijn harde schijf met daarop het besturing programma Windows XP niet herkent. Heb een week redelijk goed kunnen werken met relatief weinig problemen maar het probleem kwam steeds vaker terug. Heb het probleem opgezocht op internet en inderdaad dit is bekend bij Asus maar nog geen oplossing voor gevonden. Meerdere gebruikers van een Asus P5K moederbord onder vinden deze fout. Het kan zijn met Samsung harde schijven ook staat bekent dat de fout ook op doet met Western Digital schijven, en gebruikers die Maxtor schijven gebruiken ondervinden ook deze fout. Het schijnt in de SATA aan sluitingen te zitten. Ook heb ik bij de eerste installatie problemen gehad met het installeren van het onboard geluid. Deze kon ik pas goed geïnstalleerd krijgen wanneer ik een TV kaar in een PCI slot plaatste, zonder de drivers te hoeven installeren.

Vriendelijke groeten, Frank.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 11:12
Nog nooit problemen gehad met deze bord. Alleen heb ik Vista 32bits geinstalleerd, terwijl er 4 GB intern geheugen in zat. Was verder geen probleem. Moet alleen de laatste bios upgrade nog doen: 1001 naar 1002. De laatste bios wordt goed ontvangen/beoordeeld.

Gebruik het met een Samsung 500GB HD. De XFX 8800GT draait er ook prima in.

Typisch geval dat sommige mensen met een product problemen ondervinden en anderen niet. Niks noemenswaardig over dit bord dat echte twijfels zou moeten geven naar mijn mening.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:01
Neem eens een kijkje in het \[OC-775]P5K Serie topic hier op GoT