Toon posts:

Laptopt start maar 2 seconden op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Heb hier een oudere LAPTOP Toshiba SA60-122 met pentium IV.
Laatst heb ik mijn laptop laten vallen, maar hij zat gelukkig in een goede tas, althans dat dacht ik.
Toen ik hem wou opstarten gingen heel even het power-on lichtje branden, waarna de laptop weer afsloeg na 2 seconden.
Ik heb HD, DVD-lezer, RAM, draadloze module er al uitgehaald, maar dat heeft het niet opgelost.
Nu heb ik hem opengevezen en blijkt dat één van de 2 ventilators niet draait bij het opstarten. Beide ventilators koelen normaal de CPU.
Zou de pc ter protectie uit zijn eigen afslaan of is er iets anders typisch dat stukgaat als je laptop laat vallen waardoor hij niet meer opstart? Ik dacht mss ook aan een kapotte voeding die niet meer genoeg stroom levert, maar dan zou de laptop gewoon niet meer opstarten en het probleem is voorgekomen nadat ik hem heb laten vallen.
Voeding is geaard.
Bios beept niet, en het reset knopje vind ik niet (of is er niet?)
Laptop is buiten garantie.

Filmpje op Youtube van het moederbord met ventilators.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

en als je dat kleine ventilatortje even een hulpje geeft start hij dan op ?

edit: probeer mss ook een CMOS reset
ik krijg soms bij m'n Dell pc waarschuwing van "alert previous fan failure" maar meestal werkt ie da wel gewoon :)

[ Voor 54% gewijzigd door pm1 op 15-06-2008 19:47 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45
Toshiba het probleem eerst eens voorleggen. Kijken wat ze zeggen. Vaak wil de fabrikant ook nog wel laptops buiten garantie repareren om hun naam hoog te houden en toshiba is er een hele goeie in.

Ik heb zo ook een oude tecra 8100 gratis laten repareren (backlight probleem) terwijl die "pas" 6 jaar oud was.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

Topicstarter
pm1 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:46:
en als je dat kleine ventilatortje even een hulpje geeft start hij dan op ?

edit: probeer mss ook een CMOS reset
ik krijg soms bij m'n Dell pc waarschuwing van "alert previous fan failure" maar meestal werkt ie da wel gewoon :)
Nee na een zetje wil hij niet draaien gaan.
En ik weet niet hoe ik het cmos moet reseten, op mijn vaste pc heb ik dat al gedaan, maar op de laptop ...?

Verwijderd

Topicstarter
kfaessen schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:51:
Toshiba het probleem eerst eens voorleggen. Kijken wat ze zeggen. Vaak wil de fabrikant ook nog wel laptops buiten garantie repareren om hun naam hoog te houden en toshiba is er een hele goeie in.

Ik heb zo ook een oude tecra 8100 gratis laten repareren (backlight probleem) terwijl die "pas" 6 jaar oud was.
Mja, maar ik heb hem laten vallen, dus dat is geen faling van hun hardware door slijtage, maar eigen schuld.

Maar ik heb ondertussen alvast een vriendelijk mailtje gestuurd naar infobe@toshiba.be

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 20:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
- Ik heb het moederbord volledig uit de case gehaald, slaagt nog steeds af na 2sec
- heb cpu nagezien en die ziet er nog nagelnieuw uit, dus niet verbrand door oververhitting.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb hem terug in gang gekregen!
Een aluminium plaatje achter een koeler was door de val tegen het moederbord gekomen en had alzo kortsluiting gemaakt...
Nou bij het ineenvijzen weet ik niet meer welk draaidje ik moet verbinden op men draadloze atheros kaart :S
zwart en wit draadje, en heb "main" en "aux" op het printplaatje, welke moet ik met welke verbinden?

mvg

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zou je de volgende keer je post willen editten ipv een nieuw bericht achter te laten?

Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif hebben we namelijk niet voor niets...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, alles is gerepareerd, iedereen bedankt, hier mag slotje op.

De witte kabel = main, de zwarte=aux.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

GENETX schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:50:
Zou je de volgende keer je post willen editten ipv een nieuw bericht achter te laten?

[afbeelding] hebben we namelijk niet voor niets...
Dat is toch alleen voor als je binnen 24u post?
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:38:

Doen ze alleen als het uit de hand loopt...

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 17-06-2008 13:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Raven schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:48:
[...]

Dat is toch alleen voor als je binnen 24u post?

[...]

Doen ze alleen als het uit de hand loopt...
Dat heeft hij ook gedaan. Niet de laatste post, maar de 3 daarvoor wel.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hmm, keej

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-01 20:18
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:38:

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij staat dat op het kaartje zelf bijvoorbeeld in de vorm van een wit rondje en een zwart. Althans, daar ben ik ook eens na 10 minuten zoeken achter gekomen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Neen, helaas staat het echt niet op het moederbord.

Mss nog het vermelden waard: ik ben zeker een 20 a 30 min. bezig geweest de laptop terug ineen te vijzen. De kabeltjes die je tss boven en onderkant moet aansluiten zijn ZO kort en hebben zulke KUT aansluiting, dat ik hulp van mijn zusje moest inroepen met fijnere handen & vingers.
En nu werkt er een rij toetsen niet meer, net de Y H N (op azerty), dus ik zal ergens een kabeltje beter moeten aansluiten denk ik. *zucht*
Pagina: 1