Toon posts:

GGC-H20L - systeem hangt bij afspelen blu-ray

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HTPC met een Asus N4LVM-DH socket M moederbord met een Intel T2400 processor en een Asus HD2400pro videokaart (silent).
Vorige week heb ik een LG GGC-H20L combo drive (blu-ray, Hd-dvd) aangesloten en Powerdvd 7.3 geinstalleerd. Het afpelen van HD-DVD's gaat prima, bij het afspelen van een blu-ray film blijft het systeem echter op een random moment hangen. De ene keer is dit na 10 minuten, de andere keer pas naar ruim een uur.
Ik heb windows Vista (home premium 32 bit) opnieuw geinstalleerd en ook Windows XP professional geprobeerd. Zelfde probleem blijft zich voordoen. Ook als ik ipv powerdvd, windvd gebruik om een blu-ray af te spelen.

Temperaturen lijken oke, processor <40 en moederbord <32 graden. Videokaart heeft geen koeler, geen idee of die wellicht te warm kan worden?

Ik heb geprobeerd Anydvd te installeren. Dit lukt, maar bij gebruik hiervan geeft windows een foutmelden en ben ik niet in staat de blu-ray af te spelen.

Memtest86 gedraaid, deze toont geen fouten in het geheugen.
Verder is de drive van de laatste firmware voorzien en heb ik de laatste drivers geinstalleerd.

Ook een tweede identieke GGC-H20L drive van een vriend, geeft op mij pc dezelfde problemen.
Tenslotte heb ik de drive op mijn andere pc uitgeprobeerd. Dit is een AMD 4600+ee op een Asus M2N-e SLI moederbord. Op dit systeem geeft de drive geen problemen.

Wat is het probleem? Kan dit veroorzaakt worden door Moederbord of videokaart?

Verwijderd

Je moet 's proberen om powerdvd HD/BD-advisor te downloaden en te installeren en opstarten. Dat is een soort programaatje dat je pc test of hij in staat is en snel genoeg is om een blu ray film af te kunnen spelen. Als ik zo naar je HTPC specs kijk lijkt me jou T2400 processor niet snel genoeg en ook je videokaart maar zoals ik zeg kijk eerst wat de powerdvd HD/BD advidor zegt en kan het zijn dat ik me vergis...
Succes...

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Ik heb het vermoeden dat het aan je videokaart ligt, als het goed is doet die wat versnelling voor het afspelen van de BR/HD films waardoor deze waarschijnlijk wat warmer wordt.
Gezien het een passief gekoelde kaart is kan het zijn dat je airflow niet optimaal is.
Doe de kast is open en voel is aan de videokaart, als deze te warm wordt zal je PC vastlopen.
Zet er eventueel ff een losse tafel ventilator op zodat er wat meer airflow langs gaat en kijk of je systeem wat langer blijft draaien.