[Vista] Problemen met laden van websites*

Pagina: 1
Acties:

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb gistereren Windows Vista Ultimate opnieuw geinstalleerd. Gelijk alles geinstalleerd, en het werkte allemaal prima. Tot vanavond. Toen begon het internet vreemd te doen. Hij wil wel pagina's openen, maar sommige pagina's zoals o.a. "uitzendinggemist" wil hij nauwelijks of helemaal niet openen. Vaak wil hij uitzendinggemist zelf wel openen, maar als je dan naar een programma gaat zoeken, zegt hij dat de pagina niet kan worden weer gegeven.

Dit heb ik wel met meer pagina's. Waar plaatjes horen te staan, staat dan gewoon NIETS, of worden kruisjes weergegeven. Kortom het lijkt wel of sommige onderdelen op websites soms niet geladen worden. (ik heb wel de adobe flashplayer geinstalleerd)

Waar zou dit aan kunnen liggen>? Ik heb het met meerdere websites en meerdere browsers zoals Firefox geprobeerd, en heb ook de Firewall van Windows uitgezet, maar geen resultaat.

Oh ja ik werk met een laptop. Op de andere computer in dit huis werkt alles perfect.
Ik heb hier nog nooit eerder last van gehad.

Wat kan hier het probleem zijn?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je al met de MTU gespeeld?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb je een router?. Staat de firewall aan? Zo ja, zet die uit (en die van vista aan)

[ Voor 87% gewijzigd door Haaglander op 15-06-2008 19:33 ]

Verwijderd

IPV6 , gebruik je die at all of zegt ie dat ie limited support heeft? Dan kan je die gerust uitzetten als dat het geval is :z

IPV6 is de nieuwe toekomst voor het toezeggen van een IP adres bijv. Als jij een router hebt die non IPV6 compatible is kan je dat gerust uitzetten. Vaak werkt het instellen van een statisch IP-adres beter dan het laten toewijzen van een IP-adres. Als DNS vul je het adres van je router/gateway in, en als IP-adres maakt het niet zoveel uit zolang je maar in dezelfde range zit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:14:
Vaak werkt het instellen van een statisch IP-adres beter dan het laten toewijzen van een IP-adres.
En waarom is dat dan? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:15:
[...]

En waarom is dat dan? :)
Ten eerste de forwarding rules in je router. Zodra jij een andere pc hebt laten aanmelden kan je IP gegapt zijn tenzij je DMZ in zou stellen. Bij een thuisnetwerk met 1 centrale server die bijv backups maakt van elke workstation op het netwerk wil je natuurlijk niet dat een PC ontbreekt uit het netwerk (of pad) zodra je systeem backups gaat draaien.

Dus ik prefereer een statisch IP boven een dynamisch IP ja. :)

• stefan1187
wowwowwow :D begin nu niet met allemaal van die moeilijke termen.... want ik snap er nu al niets meer van...... :'). Nee ik ben ook geen leek.... maar misschien kun je het me iets makkelijker uitleggen :D. De firewall in vista heb ik uitgezet. Verder hebben we internet van KPN. dus beschik ik over een Experiabox. Maar waarom zou 't aan de router liggen dan? ik heb hier voorheen NOOIT problemen mee gehad.

• Haaglander
  • Niet online
stefan1187 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:27:
Maar waarom zou 't aan de router liggen dan? ik heb hier voorheen NOOIT problemen mee gehad.
Omdat ik ook een Experiabox heb. Vista en de experiabox werken gewoon niet lekker. Sinds ik de firewall van de EB heb uitgezet, heb ik geen last meer van trage verbindingen of pagina's die maar half geladen zijn (kruisjes ipv plaatjes).

• stefan1187
Haaglander schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:35:
[...]

Omdat ik ook een Experiabox heb. Vista en de experiabox werken gewoon niet lekker. Sinds ik de firewall van de EB heb uitgezet, heb ik geen last meer van trage verbindingen of pagina's die maar half geladen zijn (kruisjes ipv plaatjes).
Oh ok :) ..... maar euhm.... :$ Zou je me dan kunnen vertellen hoe ik die uit kan zetten? :$
en hoe ik in de experiabox kan komen? :$

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bVP9WqHB940vYfrC8DnXcvC9/full.jpg

Ga eens naar je netwerk settings zoals hierboven :) Kijk eens wat je IPV6 dingetje zegt. Als dat limited is, kan je 'm uitzetten. Uitzetten doe je door naar properties te gaan, en het onderstaande plaatje te bekijken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Pacg60mvHuzwsFTeuQGt2GwG/full.jpg

Je kan 'm dus gerust uitvinken als je dus een limited connection hebt ermee.

Wat je ook ermee doen kan zoals ik al uitlegde in m'n vorige post is het een statisch IP adres te geven:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xb1E1HLcKqK5L59lIEcdo5RK/full.jpg

Zorg dus dat je IP-adres in dezelfde range staat als dat van je router/gateway (op te vragen via start, uitvoeren, 'command' en vervolgens IPconfig, de gateway is je router + meteen je nieuwe range.) Als subnetmask, tja die kan je gewoon hetzelfde laten en als gateway pak je het adres van je router/modem. Bij DNS kan je ook tevens je router 1x invoeren, of een losse DNS van KPN zelf. 1 van deze zou prima voldoen. Als het goed is werkt je Internet erna wel gewoon zonder problemen. En het voordeel is hiermee is wanneer je een port forward op een bepaald IP-adres het ook zo blijft. Dus niet wanneer je je PC de volgende keer aanmeld op het netwerk, een andere PC dit adres gepakt heeft.

• stefan1187
Bij ipv 6 staat "Beperkt" achter. is dit goed of slecht?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je kan zelf toch hopelijk ook wel bedenken dat 'beperkt' hetzelfde betekent als 'limited'? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• stefan1187
oh oeps... ik was in de war met unlimited ... sorry

• stefan1187
Ik heb die ivp6 uitgevinkt (er staat nog wel steeds beperkt???) en ik heb de firewall in de experiabox uitgezet en die van windows aangezet. maar nog steeds niet alle websites willen geladen worden. om even een voorbeeld te geven...

http://www.acapela-group.com/Greetings/bunny.html

Deze website wil hij de ene keer wel laden en de andere keer weer niet (puur een voorbeeld)

Hij zou eigenlijke en flashmovie moeten laden, maar dat doet hij niet. terwijl ik wel Flash geinstalleerd heb. Dit probleem heeft hij wel op meer sites. Soms worden flash onderdelen wel geladen, maar dan half, of het duurt lang.

Verwijderd

Je hebt een DNS probleem als dat het geval is.

Stel die DNS dan eens handmatig in van KPN.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:18:
Ten eerste de forwarding rules in je router. Zodra jij een andere pc hebt laten aanmelden kan je IP gegapt zijn tenzij je DMZ in zou stellen. Bij een thuisnetwerk met 1 centrale server die bijv backups maakt van elke workstation op het netwerk wil je natuurlijk niet dat een PC ontbreekt uit het netwerk (of pad) zodra je systeem backups gaat draaien.

Dus ik prefereer een statisch IP boven een dynamisch IP ja. :)
offtopic:
Nergens voor nodig als je een beetje behoorlijke DHCP service hebt runnen ;)
Reserved leases en leasetimes kun je prima inzetten daarvoor.
Al denk ik dat juist die Experia box daar niks voor biedt dus in dat geval is het goed dat je in ieder geval de argumenten geeft :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Haaglander
  • Niet online
stefan1187 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:37:
[...]

Oh ok :) ..... maar euhm.... :$ Zou je me dan kunnen vertellen hoe ik die uit kan zetten? :$
en hoe ik in de experiabox kan komen? :$
Type in de browser:
192.168.2.1

Type je password in (ik vermoed dat je die nooit hebt gewijzigd .... default is "admin") :)

Klik op OK

Klik op advanced settings

Klik op internet

Klik op firewall

Klik op "off"

And Bob's your uncle .....

• stefan1187
ok gelukt :D Thnx allemaal. m'n internet doet het weer ^^

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007