• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Ik heb een serie foto's geschoten van iemand die een sprong maakt:

http://picasaweb.google.n...hoto#s5212151011724742290 (slideshow)

Deze wil ik combineren tot 1 panorama, waarin elk gedeelte van de sprong toch nog zo zichbaar mogelijk is.

Met de standaard panorama software valt niet echt goed in te delen welk gedeelte van de plaatje 100% zichtbaar wilt hebben. Is er iemand die de specifieke benaming weet voor dit soort "panorama's", of speciale software hiervoor weet ? Googelen levert niet echt iets op behalve de normale HDR tools of panorama stitchers.

Stop uploading passwords to Github!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:57

Zoefff

❤ 

Heb je Photoshop? Maak een nieuw document waar je alle foto's ruwweg op de juiste plek zet. Vervolgens kan je spelen met "Edit -> Auto-Align layers" en "Edit -> Auto->Blend layers" die resp. de layers op de juiste plaats zetten en in elkaar laten overvloeien. Als het goed is word het blenden keurig met een layermask gedaan, dus als er een deel van het onderwerp word weggehaald wat je wel wilt zien, dan kan je dit eenvoudig corrigeren door de layermask aan te passen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• SchizoDuckie
Zoefff schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:18:
Heb je Photoshop? Maak een nieuw document waar je alle foto's ruwweg op de juiste plek zet. Vervolgens kan je spelen met "Edit -> Auto-Align layers" en "Edit -> Auto->Blend layers" die resp. de layers op de juiste plaats zetten en in elkaar laten overvloeien. Als het goed is word het blenden keurig met een layermask gedaan, dus als er een deel van het onderwerp word weggehaald wat je wel wilt zien, dan kan je dit eenvoudig corrigeren door de layermask aan te passen :)
ooh vette shit :D ik wist niet dat dat al in PS zat ook (ben zelf PSP gebruiker) maar dat was wel 'the hard way' optie ja voor als er niet een simpelere methode is :P

Ik zal eens gaan graven in psp XI of die ook zo'n align optie heeft. thx for the tip! _O_

• SchizoDuckie
hmm die multishot site staat nog steeds te laden :Z

in de tussentijd heb ikd it met een beetje gummen en alignen voor elkaar gekregen in psp :)

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/schizoduckie/SFW1GOGLz1I/AAAAAAAAL6c/UMGayUJdbP8/s800/merged.jpg
eerste testje nog, maar dit kan wel zeer vet worden als ik zo'n set foto's van statief maak :9