• MacLinux
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024
De pc van mijn vrouw gaf bovenstaande beepcode. Het is een Asus moederbord met de Award BIOS. Na ff googlen bleek dit te wijzen op een Videoadapter probleem. Zoveel mogelijk hardware verwijderen bleef dezelfde fout geven. Vandaag dan maar een nieuwe videokaart gekocht. Maar helaas lang kort kort... !@#$%@#... Dit gebeurd gelijk bij het aanzetten, geen beeld , niets. Ook op een andere monitor mocht het niet baten. Soms gebeurt er nog een ander fenomeen, na het aanzetten gaat hij na een paar seconden vanzelf uit om vervolgens na een seconde weer aan te gaan. Dit wil zich soms een paar maal herhalen????
HELP!!! :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Bijvoorbeeld je moederbord kan ook nog stuk zijn. Door de troubleshooter te doorlopen kun je wel achterhalen waar het probleem precies zit.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:45
Beep Code Description
1 Long, 2 Short: A video error has occurred and the Bios cannot initialise the video screen to display any additional information.

heb het nog even voor je opgezocht :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

Het zou inderdaad je videokaart moeten zijn. Probleem is dat als je moederbord stuk is (agp/pci(-e) zit los/doorgebrand/stuk om maar wat te noemen) dan krijg je dezelfde melding.

Kijk toch of de videokaart goed recht in het slot zit. test het ding in een andere pc.
Bouw je moederbord eens uit om te testen.. mischien zit er wat in de weg en kan je de videokaart er niet goed inkrijgen (zie je vaak bij goedkope behuizingen).

[ Voor 4% gewijzigd door job op 15-06-2008 20:23 ]

• MacLinux
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024
Mijn zeer hartelijke dank voor de hulp.
heb mijn moederbord uitgebouwd eerst oude videokaart ingebouwd. Lang kort kort.
Nieuwe videokaart. Zelfde. Nog een keer kijken. Kon ik hem nog een heel klein stukje in het slot duwen. Een heerlijk klein piepje ten teken dat alles in orde was en weer beeld.
Thank you very much!!!