Ik heb in mijn kast onder de trap een mediaserver gebaseerd op Mythtv draaien met daarin een PVR350 TV-Kaart. Deze is momenteel via een s-video kabel en een standaard audio kabel verbonden met m'n TV. De PVR350 heeft een externe IR sensor achter een kabeltje, welke ik verlengd heb, zodat de sensor bij m'n TV staat. Werkt prima allemaal. Nu wil ik de mediaserver op meerdere kamers kunnen bedienen (3 op dit moment, maar mogelijk in de toekomst meer). Ik moet dus zowel video als audio als IR distribueren. Idealiter doe ik dit via coax, omdat dat al naar alle TV's gaat en zowel video als audio kan distribueren. Daarvoor kan ik een goeie (!) stereo RF Modulator gebruiken.
Het probleem welke ik heb is, hoe het IR signaal te distriburen. Bij IR gaat het signaal juist de andere kant op, van 3 kamers naar de PVR350. Ik heb een aantal opties:
1. Met spullenboel die te koop is ook Coax gebruiken voor de distributie. Voordeel: Coax ligt er al, nadeel: weer een ding ertussen, waardoor kwaliteit weer verder naar beneden gaat.
2. Draadloos, maar ik heb nog geen many-to-one product gevonden.
3. Zelf iets maken. Ik kan met enige moeite een 2 aderige signaalkabel bij de andere 2 TV's krijgen, die beide bij de mediaserver uitkomen. Dan moet ik wel precies weten welke IR sensor de PVR350 gebruikt. Bovendien heb ik geen idee hoe ik die 3 moet "samenvoegen". Kan ik ze gewoon ongestraft parallel schakelen?
Ideeen, tips, suggesties zijn van harte welkom!!
Het probleem welke ik heb is, hoe het IR signaal te distriburen. Bij IR gaat het signaal juist de andere kant op, van 3 kamers naar de PVR350. Ik heb een aantal opties:
1. Met spullenboel die te koop is ook Coax gebruiken voor de distributie. Voordeel: Coax ligt er al, nadeel: weer een ding ertussen, waardoor kwaliteit weer verder naar beneden gaat.
2. Draadloos, maar ik heb nog geen many-to-one product gevonden.
3. Zelf iets maken. Ik kan met enige moeite een 2 aderige signaalkabel bij de andere 2 TV's krijgen, die beide bij de mediaserver uitkomen. Dan moet ik wel precies weten welke IR sensor de PVR350 gebruikt. Bovendien heb ik geen idee hoe ik die 3 moet "samenvoegen". Kan ik ze gewoon ongestraft parallel schakelen?
Ideeen, tips, suggesties zijn van harte welkom!!