Ik krijg het probleem:
BOOT DISK FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.
Het is wel heel appart, geen idee waar het aan ligt.
Maar ik heb een heel lang verhaal hoe het is gebeurd en dat vertel ik nu.
Ik heb 2 PC's. Ik noem het PC1 en PC2.
Mijn PC1 deed raar nadat ik heb opnieuw opgestart.
Toen hij opstarte bleef hij namelijk zwart beeld.
Na 3x handmatig restarten, kwam er eindelijk pas weer beeld.
Ik hoopte natuurlijk dat het even een storinkje was en dat het verder niet uitmaakt.
De volgende dag had ik het zelfde probleem.
Maar; PC1 gaat WÉL aan, dat hoorde ik aan Windows Inlog geluiden. Maar er is geen signaal naar beeldscherm.
Na 5x handmatig aan/uit te doen, deed hij het weer.
Volgende dag deed ik het weer aan, toen starte hij zoals gewoonlijk wel op, maar WÉÉR zwart beeld. Dit keer bleef hij gewoon NIET doen.
Dit kan natuurlijk aan alles liggen. BIOS resetten door batterij eruit, en verwisselen met een anderen. Hielp niet. Ik heb andere Monitor getest. Het ligt niet ook aan de monitor.
Videokaart verwisseld en getest op PC2. Het ligt ook niet aan videokaart.
Ook voeding verwisseld. Ligt ook niet aan Voeding.
Dus het ligt denk ik aan mijn moederbord. Dus ik was van plan om dit te laten repareren bij een computerboer.
Natuurlijk staan er belangrijke dingen op mijn hardeschijf.
Ik wilde dit backuppen. Door mijn Harde schijf eruit te halen, en aan te sluiten op PC2.
Maar ik heb hem eruit gehaald. Blijkt het dat PC2 alleen voeding kabel heeft die witte met 4 rondjes als aansluiting. Maar mijn hardeschijf heeft een ander voeding aansluiting. Namelijk zo'n platte zwarte "FOXCON" staat erop. Dus ik wilde perse dit backuppen, dus ik heb mijn voeding van PC1 eruit gehaald. En de voeding van PC2 vervangen met de voeding van PC1. Want de voeding van PC1 heeft FOXCON aansluiting en ook die standaard witte.
Dus nu heeft PC2 voeding van PC1 + hardeschijf van PC1 en zijn eigen harde schijf. Beide hardeschijven aangesloten met SATA. Hardeschijf van PC1 aangesloten in PC2 in de plek: SATA-2. De andere gewoon standaard in SATA-1. Ik heb dus FOXCON aangesloten op de hardeschijf van PC1 en een andere witte in de hoofdhardeschijf van PC2. Ik had gewoon een witte aansluiting gepakt wat overbleef na alles aansluiten.
Dus ik deed PC2 aan. Met alles aangesloten.
Krijg ik te zien: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.
Dus ik dacht.. hmm. vreemd. Dus ik heb BIOS opgestart. en hij kon gewoon BEIDE hardeschijven vinden.
Uiteindelijk gaf ik het op, omdat ik bang was dat ik anders 2 PCs kapot maak.
Dus ik heb PC2 weer alles weer terug naar de oude gebracht, zijn eigen voeding etc.
Dus voor de test deed ik hem weer aan. Krijg ik weer dat bericht, DISK BOOT FAILURE...
Toen schrok ik wel. Ik heb gewoon 2 PCs niet werkend meer gemaakt.
Ik heb gekeken bij BIOS en hij kon gewoon mijn harde schijf vinden.
Boot volgoorde, primary enzo heb ik ook aangepast enzo, werkte ook niet.
Daarna heb ik ook mijn XP CD erin gedaan, en REPAIR gedrukt voor FIXMBR, BOOTFIX gedaan enzo. Werkte OOK niet.
Ik dacht dus, ik ga gewoon XP herinstalleren. Bij de installatie kon hij gewoon bestanden kopieren naar mijn C: schijf en verwijderen. Dus ik vind dat al vaag.
En bij de installatie, krijg je te zien: Na opnieuw opstarten gatie verder installeren. (Dat gebeurt namelijk via hardeschijf en niet meer via CD).
Dus hij start op.
Staat er weer: DISK BOOT FAILURE.
Ik doe dus opnieuw installeren met XP.
Na het laden van de CD krijg ik een BLAUW scherm.
Dus ik doe het nog eens. Krijg ik weer blauw scherm.
De volgende keer kon ik wel weer installeren.
En al weer ná het opnieuw starten, krijg ik weer Disk Boot Failure als hij daar juist door moet gaan met installeren.
Nu weet ik echt niet waar het aan ligt en wat het probleem is.
Ik raak hier beetje gefrustreerd van.
En dit kwam NADAT ik 2 Harde schijven heb aangesloten op 1 PC.
En nu heb ik 2 niet werkende computers.
Wie weet waar dit aan ligt en wat het probleem is enz.?
Alvast bedankt.
Grtz,
eXaLy
BOOT DISK FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.
Het is wel heel appart, geen idee waar het aan ligt.
Maar ik heb een heel lang verhaal hoe het is gebeurd en dat vertel ik nu.
Ik heb 2 PC's. Ik noem het PC1 en PC2.
Mijn PC1 deed raar nadat ik heb opnieuw opgestart.
Toen hij opstarte bleef hij namelijk zwart beeld.
Na 3x handmatig restarten, kwam er eindelijk pas weer beeld.
Ik hoopte natuurlijk dat het even een storinkje was en dat het verder niet uitmaakt.
De volgende dag had ik het zelfde probleem.
Maar; PC1 gaat WÉL aan, dat hoorde ik aan Windows Inlog geluiden. Maar er is geen signaal naar beeldscherm.
Na 5x handmatig aan/uit te doen, deed hij het weer.
Volgende dag deed ik het weer aan, toen starte hij zoals gewoonlijk wel op, maar WÉÉR zwart beeld. Dit keer bleef hij gewoon NIET doen.
Dit kan natuurlijk aan alles liggen. BIOS resetten door batterij eruit, en verwisselen met een anderen. Hielp niet. Ik heb andere Monitor getest. Het ligt niet ook aan de monitor.
Videokaart verwisseld en getest op PC2. Het ligt ook niet aan videokaart.
Ook voeding verwisseld. Ligt ook niet aan Voeding.
Dus het ligt denk ik aan mijn moederbord. Dus ik was van plan om dit te laten repareren bij een computerboer.
Natuurlijk staan er belangrijke dingen op mijn hardeschijf.
Ik wilde dit backuppen. Door mijn Harde schijf eruit te halen, en aan te sluiten op PC2.
Maar ik heb hem eruit gehaald. Blijkt het dat PC2 alleen voeding kabel heeft die witte met 4 rondjes als aansluiting. Maar mijn hardeschijf heeft een ander voeding aansluiting. Namelijk zo'n platte zwarte "FOXCON" staat erop. Dus ik wilde perse dit backuppen, dus ik heb mijn voeding van PC1 eruit gehaald. En de voeding van PC2 vervangen met de voeding van PC1. Want de voeding van PC1 heeft FOXCON aansluiting en ook die standaard witte.
Dus nu heeft PC2 voeding van PC1 + hardeschijf van PC1 en zijn eigen harde schijf. Beide hardeschijven aangesloten met SATA. Hardeschijf van PC1 aangesloten in PC2 in de plek: SATA-2. De andere gewoon standaard in SATA-1. Ik heb dus FOXCON aangesloten op de hardeschijf van PC1 en een andere witte in de hoofdhardeschijf van PC2. Ik had gewoon een witte aansluiting gepakt wat overbleef na alles aansluiten.
Dus ik deed PC2 aan. Met alles aangesloten.
Krijg ik te zien: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.
Dus ik dacht.. hmm. vreemd. Dus ik heb BIOS opgestart. en hij kon gewoon BEIDE hardeschijven vinden.
Uiteindelijk gaf ik het op, omdat ik bang was dat ik anders 2 PCs kapot maak.
Dus ik heb PC2 weer alles weer terug naar de oude gebracht, zijn eigen voeding etc.
Dus voor de test deed ik hem weer aan. Krijg ik weer dat bericht, DISK BOOT FAILURE...
Toen schrok ik wel. Ik heb gewoon 2 PCs niet werkend meer gemaakt.
Ik heb gekeken bij BIOS en hij kon gewoon mijn harde schijf vinden.
Boot volgoorde, primary enzo heb ik ook aangepast enzo, werkte ook niet.
Daarna heb ik ook mijn XP CD erin gedaan, en REPAIR gedrukt voor FIXMBR, BOOTFIX gedaan enzo. Werkte OOK niet.
Ik dacht dus, ik ga gewoon XP herinstalleren. Bij de installatie kon hij gewoon bestanden kopieren naar mijn C: schijf en verwijderen. Dus ik vind dat al vaag.
En bij de installatie, krijg je te zien: Na opnieuw opstarten gatie verder installeren. (Dat gebeurt namelijk via hardeschijf en niet meer via CD).
Dus hij start op.
Staat er weer: DISK BOOT FAILURE.
Ik doe dus opnieuw installeren met XP.
Na het laden van de CD krijg ik een BLAUW scherm.
Dus ik doe het nog eens. Krijg ik weer blauw scherm.
De volgende keer kon ik wel weer installeren.
En al weer ná het opnieuw starten, krijg ik weer Disk Boot Failure als hij daar juist door moet gaan met installeren.
Nu weet ik echt niet waar het aan ligt en wat het probleem is.
Ik raak hier beetje gefrustreerd van.
En dit kwam NADAT ik 2 Harde schijven heb aangesloten op 1 PC.
En nu heb ik 2 niet werkende computers.
Wie weet waar dit aan ligt en wat het probleem is enz.?
Alvast bedankt.
Grtz,
eXaLy
[ Voor 7% gewijzigd door eXaLy op 16-06-2008 07:02 ]