Toon posts:

[Vista] USB + opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Mijn Logitech keyboard doet het niet en een nieuwe USB stick ook niet. Dit is pas gekomen nadat ik de definitieve versie van SP1 heb geinstalleerd, met de beta versie van SP1 was er niets aan de hand. Krijg nu elke keer een vraag dat ik het programma moet installeren, ook als ik mijn ipod aansluit. Gelukkig dat die wel werkt, omdat die voorheen al geinstalleerd was. Apparaten die voorheen geinstalleerd zijn, werken prima.
Nieuwe producten werken niet.

Ik heb een XFL90 met T7500, 3gb ram en 160gb, indien ik meer info moet geven hoor ik dat graag. Beetje het standaard IFL90 systeem eigenlijk.

Tevens heb ik af en toe als ik mijn laptop aanzet dat ik voor het inlogscherm een zwart scherm krijg waarna de computer in slaapstand oid gaat lijkt het wel. De enige mogelijkheid die ik heb is om de computer uit en aan te zetten, waarna die gaat zeuren dat Vista niet juist is afgesloten maar daarna wel netjes opstart. Dit gebeurd soms, maar het is wel heel irritant.

Ik heb ook in mijn bios gekeken en daar staat dat de usb poorten enabled zijn, dat is dus allemaal goed lijkt me, kon er verder namelijk niet veel meer uit halen.

Welke drivers zou ik eventueel moeten updaten?

Met logisch redeneren kom ik tot de conclusie dat het aan Vista ligt omdat het daarvoor gewoon prima werkte en ook op andere computers.. Voorheen geinstalleerde apparaten functioneren ook nog gewoon goed, muis, oude USB stick en printer werken allemaal.

Bedankt voor je reactie.

Cheerios

ps ik heb nog iets anders raars, wat niets met Vista te maken zal hebben. Ik kan 1 bepaalde website niet laden op mijn laptop, gaat om de website van een Londense universiteit. Ik heb geen gekke dingen gedaan op die site oid, dus geblokkeerd zal ik ook niet zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 17:38 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:20:
mijn excuses, wilde niet zuur overkomen, maar ik geef de informatie die ik heb. Zo ontzettend negatief is het trouwens ook niet, maar oke ik had het vriendelijker kunnen formuleren.
Dat je de vraag krijgt hoezo je dat denkt is ook niet zo vreemd - ik zat zelf ook al even te denken wat je nu eigenlijk zeggen wilde met 'het usb probleem'.

Zo'n vraag om verduidelijking hoef je ook niet als een verwijt op te vatten ;) Het is een vraag die gesteld wordt om je behulpzaam te kunnen zijn.
Welke drivers zou ik eventueel moeten updaten? Met logisch redeneren kom ik tot de conclusie dat het aan Vista ligt omdat het daarvoor gewoon prima werkte en ook op andere computers..
Laten we even twee dingen scheiden van elkaar:
- USB devices die niet kunnen worden geinstalleerd
- Zwart scherm na Suspend2Ram (sleep/sluimer).

De eerste klacht hebben we wel eens eerder voorbij zien komen in het begin toen Vista net uit was, dus wellicht kun je met [search=vista usb stick niet herkend] bijvoorbeeld nog wat vinden wat je in de juiste richting helpt.

Je tweede probleem lijkt meer met APCI ondersteuning te maken hebben vanuit de BIOS, in combinatie met de videodriver.
Misschien is er een BIOS update beschikbaar voor je laptop die resume from sleep verbeteringen bevat?

Kun je bijvoorbeeld wel de laptop remote benaderen (ping/remote desktop)? Dan is het puur de display driver.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11
Wat heb je zelf al gedaan? Bijv. deze stappen al geprobeerd (en de rest in die thread over de missende usbstor.inf)?

Verwijderd

Topicstarter
sewer schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:52:
Wat heb je zelf al gedaan? Bijv. deze stappen al geprobeerd (en de rest in die thread over de missende usbstor.inf)?
Siii, heb ik allemaal al geprobeerd. Helaasch zonder resultaat, de enige verbetering die optrad is de usb stick en keyboard nu wel herkend worden. Voorheen was dat niet eens het geval, maar beiden werken niet omdat de drivers niet beschikbaar zijn.
alt-92 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:40:
[...]

Dat je de vraag krijgt hoezo je dat denkt is ook niet zo vreemd - ik zat zelf ook al even te denken wat je nu eigenlijk zeggen wilde met 'het usb probleem'.

Zo'n vraag om verduidelijking hoef je ook niet als een verwijt op te vatten ;) Het is een vraag die gesteld wordt om je behulpzaam te kunnen zijn.

[...]

Laten we even twee dingen scheiden van elkaar:
- USB devices die niet kunnen worden geinstalleerd
- Zwart scherm na Suspend2Ram (sleep/sluimer).

De eerste klacht hebben we wel eens eerder voorbij zien komen in het begin toen Vista net uit was, dus wellicht kun je met [search=vista usb stick niet herkend] bijvoorbeeld nog wat vinden wat je in de juiste richting helpt.

Je tweede probleem lijkt meer met APCI ondersteuning te maken hebben vanuit de BIOS, in combinatie met de videodriver.
Misschien is er een BIOS update beschikbaar voor je laptop die resume from sleep verbeteringen bevat?

Kun je bijvoorbeeld wel de laptop remote benaderen (ping/remote desktop)? Dan is het puur de display driver.
Bios update heb ik nog nooit geprobeerd en ik ben daar wel een beetje huiverig voor moet ik je eerlijk bekennen :P

Vista USB stick heb ik al uitgebreid gedaan, heb echt gezocht ook @ Windows forum maar er niets over gevonden.

Grazie heren.

Verwijderd

Topicstarter
Gents, als ik Vista er opnieuw opzet is dat ook mogelijk om verder alle programma's nog te behouden?

Dus dat program files en documenten etc niet verwijderd worden?

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Als die prog's en doc's op een andere partitie/schijf staan is het wel mogelijk dat ze nog werken (vermits er geen registry sleutels vereist zijn). Je kan ook die 2 mappen back-uppen en dan terug plaatsen en de prog's die niet meer werken opnieuw installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar 1 partitie, is het mogelijk om ook nog een D schijf aan te maken bijvoorbeeld?

Gaat er vooral om dat ik 15gb aan muziek niet kwijt wil..
En dan eigenlijk ook nog zonder dingen te hoeven branden..

Thanks voor je reactie.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
vandaag een externe harde schijf gekocht om al mijn gegevens op te zetten zodat ik Vista opnieuw kan installeren.

Je begrijpt het al... de harde schijf werkt ook niet :|
Pagina: 1