Ik heb twee dagen terug een nieuwe XP installatie gedaan op een 250 GB harde schijfje.
Dit harde schijfje zit niet in de RAID-0 config.
Vervolgens heb ik vrolijk dit schijfje als eerste in de boot sequence gezet en ik kon aan de slag met overclocken van een Celeron 430
Nu wou ik mijn oude CPU weer terugzetten en weer booten van mijn originele Vista x64 installatie.
In de Intel Raid manager staat er prima : RAIDCONFIG , status : Normal Bootable : Yes
Nu kan ik dus in de boot sequence instellen dat ik wil booten van ''RAIDCONFIG'' ( zo heet dus mijn setup).
Maar als Vista dan wil gaan booten staat er dit :
Windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in
de computer.
Kan geselecteerde opstartdiskette niet lezen. Controleer het pad
naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.
controleer de windows documentatie over schijfconfiguratie.
Wat kan ik het beste doen?
Ik ken het risico van RAID 0 en het is dus ook niet zo dat er zeer belangrijke data opstaat, maar ik haat het om alle games weer opnieuw te moeten installeren!
Gegevens:
Moederbord: DFI Lanparty LT x38 T2R met ICHR9, Intel Raid.
HDD's : -2x 320 GB Seagate Barracuda in RAID 0
-1x 250 GB Seagate Barracuda JBOD
- 1x 500 GB Seagate Barracuda JBOD ( dataschijf)
Ik heb al geprobeerd om alle HDD's los te koppelen en alleen te booten met de 2 RAID schijfjes maar dit wil ook niet werken.
Wie weet er een oplossing?
Dit harde schijfje zit niet in de RAID-0 config.
Vervolgens heb ik vrolijk dit schijfje als eerste in de boot sequence gezet en ik kon aan de slag met overclocken van een Celeron 430
Nu wou ik mijn oude CPU weer terugzetten en weer booten van mijn originele Vista x64 installatie.
In de Intel Raid manager staat er prima : RAIDCONFIG , status : Normal Bootable : Yes
Nu kan ik dus in de boot sequence instellen dat ik wil booten van ''RAIDCONFIG'' ( zo heet dus mijn setup).
Maar als Vista dan wil gaan booten staat er dit :
Windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in
de computer.
Kan geselecteerde opstartdiskette niet lezen. Controleer het pad
naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.
controleer de windows documentatie over schijfconfiguratie.
Wat kan ik het beste doen?
Ik ken het risico van RAID 0 en het is dus ook niet zo dat er zeer belangrijke data opstaat, maar ik haat het om alle games weer opnieuw te moeten installeren!
Gegevens:
Moederbord: DFI Lanparty LT x38 T2R met ICHR9, Intel Raid.
HDD's : -2x 320 GB Seagate Barracuda in RAID 0
-1x 250 GB Seagate Barracuda JBOD
- 1x 500 GB Seagate Barracuda JBOD ( dataschijf)
Ik heb al geprobeerd om alle HDD's los te koppelen en alleen te booten met de 2 RAID schijfjes maar dit wil ook niet werken.
Wie weet er een oplossing?
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ