Opstart problemen Vista x64 [RAID 0]

Pagina: 1
Acties:

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02 12:22

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Ik heb twee dagen terug een nieuwe XP installatie gedaan op een 250 GB harde schijfje.
Dit harde schijfje zit niet in de RAID-0 config.
Vervolgens heb ik vrolijk dit schijfje als eerste in de boot sequence gezet en ik kon aan de slag met overclocken van een Celeron 430 :>

Nu wou ik mijn oude CPU weer terugzetten en weer booten van mijn originele Vista x64 installatie.
In de Intel Raid manager staat er prima : RAIDCONFIG , status : Normal Bootable : Yes

Nu kan ik dus in de boot sequence instellen dat ik wil booten van ''RAIDCONFIG'' ( zo heet dus mijn setup).
Maar als Vista dan wil gaan booten staat er dit :

Windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in
de computer.
Kan geselecteerde opstartdiskette niet lezen. Controleer het pad
naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.
controleer de windows documentatie over schijfconfiguratie.

Wat kan ik het beste doen?
Ik ken het risico van RAID 0 en het is dus ook niet zo dat er zeer belangrijke data opstaat, maar ik haat het om alle games weer opnieuw te moeten installeren! :'(

Gegevens:
Moederbord: DFI Lanparty LT x38 T2R met ICHR9, Intel Raid.
HDD's : -2x 320 GB Seagate Barracuda in RAID 0
-1x 250 GB Seagate Barracuda JBOD
- 1x 500 GB Seagate Barracuda JBOD ( dataschijf)

Ik heb al geprobeerd om alle HDD's los te koppelen en alleen te booten met de 2 RAID schijfjes maar dit wil ook niet werken.

Wie weet er een oplossing?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, volgens mij kun je met de Recovery Environment van je Vista DVD toch al een heel eind komen door de drivers even via een USB stick mee te laden en dan WinRE het opstartprobleem laten oplossen (of je gaat 't zelf doen in de commandprompt) :)

Het is niet zo dat je RAIDset daardoor opeens stuk gaat - of je moet een ontzettende fakeRAID hebben, maar de ICH9R wordt volgens mij al standaard door Vista (h)erkend.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02 12:22

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Voor die Vista repair omgeving heb je zeker de originele cd nodig?
Ik heb alleen een code via MSDN en verder gebruik ik een Unattended |:(

Tevens is het een x64 versie , zou het mogelijk zijn om ''gewoon '' een originele 32 versie erin te doen?
Het is ook een Ultimate versie, zou het ook kunnen met een home premium versie die heeft een kameraad wel liggen.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dreameater schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:59:
Voor die Vista repair omgeving heb je zeker de originele cd nodig?
Ik heb alleen een code via MSDN en verder gebruik ik een Unattended |:(
Het is een DVD - en als je een code van je MSDN subscription hebt, hoor je ook met je passport account in te kunnen loggen en de ISO image te kunnen downloaden.
Unattended of niet heeft daar helemaal niks mee te maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device