[HDD] Samsung HD501LJ 'tikt'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Sinds vanochtend een probleempje;

Naast het gewone ratelen geeft m'n hd nu ook een soort 'tik' geluid bij hoge activiteit.

Samsung HD501LJ 500gb/7200rpm/16mb buffer

linkje naar samsung site

Gekocht in maart 2008.
Verder nog een zelfde harddisk, deze vertoont geen problemen.

Bij het opstarten van windows (xp) ratelt hij als een gek, wat normaal is, maar op een gegeven moment stopt het ratelen en hoor je een 'tik'. Op dat zelfde moment bevriest het scherm behalve de muis, na 1 sec gaat hij weer verder waar we gebleven waren. Dit is tijdens het opstarten maar ook tijdens hoge activiteit (bestand openenen/opslaan).

http://jorisvdberg.ghl.mine.nu/Opdrachten/DSCF6906.mp3 (even copy en paste)

Het lijkt mij iets mechanisch?
Iemand dit iets vergelijkbaars heeft gehad?

Natuurlijk ga ik om de garantie, want als het mechanisch is en ik laat hem draaien slijt het volgens mij....

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik krijg een 403 op je geluidje :P
Maar tikken is nooit goed, zelf zou ik die hdd direct vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Nu online
Terw_Dan schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:08:
Ik krijg een 403 op je geluidje :P.
Ook wanneer je de link in de adresbalk plakt?

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet bijna wel zeker dat dit niet goed is,je kan nog even met hdtune kijken wat je smart doet,maar ik zou de schijf nu al niet meer vertrouwen...dus data eraf halen...

ik hoop alleen maar dat hij gewoon helemaal kapot gaat na dat je je data eraf gehaald hebt,want een schijf die soms een tikje geeft maar prima werkt kan wel eens moeilijker te ruilen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:43:
ik weet bijna wel zeker dat dit niet goed is,je kan nog even met hdtune kijken wat je smart doet,maar ik zou de schijf nu al niet meer vertrouwen...dus data eraf halen...

ik hoop alleen maar dat hij gewoon helemaal kapot gaat na dat je je data eraf gehaald hebt,want een schijf die soms een tikje geeft maar prima werkt kan wel eens moeilijker te ruilen zijn.
Een schijf behoort niet te tikken, dus op basis daarvan kun je hem al prima terugsturen. Als een schijf van mij tikt dan gaat hij gewoon lekker terug. Veel fabrikanten geven zelf al aan dat als de schijf nu niet stuk is hij over een maand het waarschijnlijk begeven heeft, en sturen je gewoon een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 21:27
Dit heb ik ook gehad.

Probleem: schijf deed het opzich goed, alleen bepaalde sectors niet. Wanneer de schijf die sectors benaderde om te lezen/schrijven hoorde ik een tik, waarna m'n pc bevroor.

Diagnostische tooltjes gedownload en die detecteerde een probleem.
Schijf opgestuurd en nieuwe gekregen :)

oftewel: even testen met diagnotische tooljes van Samsung zelf (gratis te downloaden) en bij fouten opsturen (na het grondig wissen van je data, mochten er prive spullen opstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Nu online
Data van maximaal 1 week oud is al gebackupt, dat doe ik altijd om data verlies bij dit soort problemen te voorkomen.

Dat hij kapot is lijkt mij wel duidelijk, de pc bervriest er zelfs van. Zo behoort een harde schijf niet te 'werken'.

Wat Terw_Dan dus aan aangeeft, ik ga even telefoneren :)

Edit: RMA aanvraag gedaan :)

Edit2: De HUNTIL van samsung zelf geeft tientallen sector fouten, fysiek dus. Ook als ik tijdens de test de hd oppak of kantel loopt de test vast en is een reset noodzakelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Nolani op 17-06-2008 07:51 ]

Flickr!

Pagina: 1