Remote inloggen op een virtual machine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar mogelijkheden om mijn laptop als terminal te gebruiken.
Ik zou op mijn desktop het liefst een virtual machine opzetten, waarbij op mijn laptop kan inloggen.

Ik heb gekeken of een dergelijke optie in virtual pc van microsoft zit, maar die ontbreekt. Ook zoek ik geen overname software (zoals remote desktop of ultra vnc).

Ik heb nog vluchtig gekeken naar vmware server, maar dat leek me ook niet de juiste. Dat lijkt meer op dat je in een server-client omgeving gebruikt.

Iemand een idee of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik snap niet wat je bedoelt. Je lijkt VNC/rdesktop te beschrijven door te zeggen dat je vanaf laptop gebruik wilt maken van desktop, maar dat is het dus niet. Of dat je vanaf desktop een virtuele omgeving wilt aanbieden die laptop kan gebruiken. En dat is wat VMWare server (en MS Virtual server) doen, dat wil je zo te zien ook niet. Wat wil je nu precies?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:21
Wat is er mis met de overname software die je noemt? Dat is volgens mij namelijk exact wat je zoekt?
edit:
Net te laat

[ Voor 11% gewijzigd door joppybt op 15-06-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
je wilt vanaf je laptop inloggen op je desktop .... (op de VM die draait op je desktop)
Dat kan toch perfect met RDP/VNC zolang jij je Netwerkkaart maar goed instelt op die machine.

En anders moet je naar Virtual Server 2005 r2 gaan kijken daar zit speciale Console Client in voor het overnemen van een Virtual server...

[ Voor 28% gewijzigd door LuckY op 15-06-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:39
VirtualBox heeft VRDP, kun je via Remote Desktop protocol (mstsc/rdesktop) inloggen op je VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Wat wil je??

Wil je desktop overnemen??
Zo ja welke windows versie??
Windows XP Pro heeft RDP acces voor 1 client
Windows Home heb je een programma nodig zoals VNC of DAMEWARE.

Wil je virtueel gaan werken?? Kies dan voor VMWare server. Gratis. installeer op je clients de vmware consol en je kan overal ter werled je servertje benaderen

Ik snap echt niet wat je nou wilt gaan doen...

Er zijn maar 3 mogelijkheden.
Je wilt je machine shadowne. Dan gebruik je overname software zoals VNC hiermee kan je desktop live over nemen

Wil je gewoon remote werken?? Pak dan RDP Dit is een terminal service.. je neemt de voledige Machine over als een aparte sessie. XP kan maar 1 sessie aan 2003 kan 2 aan tenzij de terminal server heb draaien.

je wilt aparte omgeving creeren dan pak je VM aan. je kan op 1 computer meerdere server/clients laten draaien. handig als je wlt gaan testen met linux of met een studie. enz...

[ Voor 45% gewijzigd door To_Tall op 15-06-2008 17:18 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Hmmm, lot of options.

Misschien toch wel virtual server...

Wat ik wil is vanaf mijn laptop inloggen op de virtual machine die draait op mijn desktop pc. Dus niet mijn desktop zelf overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zorg dat de Netwerkkaart goed staat ingesteld in je virtuele applicatie.
Dan krijg die ook gewoon een IP uit je normale DHCP reeks
Dan kan je hem gewoon overnemen als een normale pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
LuckyY schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:49:
Zorg dat de Netwerkkaart goed staat ingesteld in je virtuele applicatie.
Dan krijg die ook gewoon een IP uit je normale DHCP reeks
Dan kan je hem gewoon overnemen als een normale pc.
Juist. Wel even je netwerkkaart binden aan de virtuele bak, als dat niet al automatisch gebeurt.

[ Voor 4% gewijzigd door smeerbartje op 15-06-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

oZner schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:01:
Hmmm, lot of options.

Misschien toch wel virtual server...

Wat ik wil is vanaf mijn laptop inloggen op de virtual machine die draait op mijn desktop pc. Dus niet mijn desktop zelf overnemen.
Inloggen om wat te doen? Bestanden te benaderen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

VirtualBox heeft VRDP, kun je via Remote Desktop protocol (mstsc/rdesktop) inloggen op je VM.
Lijkt mij de oplossing, of niet soms? Je verbind dan met je Desktop (handig voor wireless, want bridging werkt tenslotte niet zo lekker met wifi) op een aparte port (3390 ipv standaard 3389 bijvoorbeeld) en je hebt je VM. Het maakt dan niet uit welk OS er in je VM draait.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:08:
Inloggen om wat te doen? Bestanden te benaderen?
Om met twee personen tegelijkertijd te werken op één systeem (maar niet als in overnemen). De desktop pc is vrij krachtig, de laptop niet (oud beestje).

Als je net als met ms virtual pc folders kan sharen kun je dus eventueel ook bij de bestanden buiten de virtual pc komen...

Ik zal virtualbox of virtual server eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

oZner schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:00:
[...]
Om met twee personen tegelijkertijd te werken op één systeem (maar niet als in overnemen). De desktop pc is vrij krachtig, de laptop niet (oud beestje).
OK, dan zoek je dus een terminal server, zoals Citrix of Remote Desktop (RDP).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
SeatRider schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:00:
OK, dan zoek je dus een terminal server, zoals Citrix of Remote Desktop (RDP).
Eh ja... maar werkt dat niet volgens het zelfde principe? Je logt als client in op een server waarin een OS voor je draait en waarvanuit je bestanden kunt benaderen op een gedeelde fileserver?

Voor mij kan het namelijk simplistischer (denk ik). Het zal alleen bestaan uit een laptop die via (W)LAN zal inloggen.
Nu heb ik MS Virtual PC (om zooi te testen) lokaal draaien met sharing folders (zodat ik in de Virtual PC bij mijn bestanden op de desktop pc kan). Ik zou denken dat er logischerwijs 2 dingen zouden moeten veranderen
- de virtual pc zou bij het het starten van de desktop pc ook moeten starten (als service?).
- de virutal pc moet benaderbaar zijn via het netwerk.

Dat laatste punt is inderdaad erg Citrix-like, maar ik denk niet dat dat voor weinig geld implementeerbaar is... ;)
Pagina: 1