[garantie] Macbook Crack

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Mijn witte macbook 2.4GHz heb ik nieuw gekocht zaterdag 1 maart bij S&S in Hasselt.
Nu heb ik een mininiem probleempje, er zit een barstje in de de top cover van m'n macbook.Blijkbaar een probleempje dat wel veelvuldig voorkomt.

Nou, omdat mij macbook nog steeds binnen de 6 maanden valt, heb ik sowiso garantie, ongeacht de oorzaak of what-ever. Garantie - geen gezeik.
Omdat ik niet wist of apple je een refurbished in ruil geeft, of je eigen exemplaar repareerd en teruggeeft ben ik gaan zoeken. Hoewel ik een complete backup ga maken, heb ik toch liever niet iemand anders z'n apparaat.
Uit nieuwsgierigheid gegoogled op garantiegevallen van S&S Hasselt, en ik kwam uit op een recent verhaal in GOT. Helaas, blijkt dat niet al te positief te luiden.

Toch wil ik graag dat m'n macbook er als nieuw uitziet. Dus moet dat barstje gerepareerd worden.
Wat moet ik nu best doen?

Het is voor mij al vervelend om mijn macbook 5 dagen af te staan, met de schrik dat er niet zorgvuldig mee word omgegaan. (ik zal de doos erbij leveren voor zekerheid)
Zou ik dan niet beter de macbook ergens anders binnenbrengen?
In Belgie kan je alleen maar Premium Resellers vinden. Net als in Nederland, al is daar ook het hoofdkantoor van Apple voor de benelux

T'is zo'n klein barstje, ik zou het kunnen lijmen, het is het niet waard om daar een hele hoop gezeik mee te halen, bovendien, denk ik niet dat ik deze ooit zal verder verkopen als 2de hands. Persoonlijk durf ik zelfs stellen, dat met mijn huidige macbook ik zeker goed zit voor de volgende 10 jaar. (Zeker als Snow Leopard zwaar geoptimaliseerd gaat zijn)

Wat doen?

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Apple helpdesk bellen, krijg je een case-nummer, en daarmee kan je naar een willekeurige officiële Apple Reseller die zelf (ze sturen hem dus niet op) de case zullen vervangen. Dit is vaak binnen een dag gebeurd.

Overigens heb je 12 maanden garantie, en als jij je MacBook van 4 hoog laat vallen heb je geen garantie meer, dus de oorzaak doet er wel degelijk toe ;) Over barsten in de topcase doet Apple sowieso niet moeilijk, even vriendelijk bellen en je krijgt zelfs na 3 jaar nog een case-nummer. En als je die hebt, kan een Apple Reseller (dus niet een willekeurige winkel die Apple-zut verkoopt a la Dixons) je niet weigeren.

Ja, die Premium Resellers zijn dus toko's waar je heen kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Muthas op 15-06-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
Ok bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarnaast ik weet dat bijvoorbeeld iCentre het zo doet dat je hem eerst aanmeld als reparatie, en er dan een topcase besteld wordt, en je later langs komt als hij binnen is en hij gemonteert wordt als je langs komt !
Ik snap je hele verhaal over refurbished, en data backuppen trouwens helemaal niet hoor. er wordt gewoon een reparatie van je behuizing uitgevoerd ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:37:

Over barsten in de topcase doet Apple sowieso niet moeilijk, even vriendelijk bellen en je krijgt zelfs na 3 jaar nog een case-nummer. En als je die hebt, kan een Apple Reseller (dus niet een willekeurige winkel die Apple-zut verkoopt a la Dixons) je niet weigeren.

Ja, die Premium Resellers zijn dus toko's waar je heen kan.
Een casenummer is geen kaartje dat alles voor je regelt. Iedereen krijgt gewoon een casenummer van Applecare, zo kan de APR kijken wat de gemelde klacht is. De APR beslist daarna of deze correct is. Als je bijvoorbeeld een casenummer krijgt, maar als ze daar in één blik zien dat het user abuse is dan kan je fluiten naar je garantie. Het is dus onzin dat een casenummer iets zegt, het is gewoon een communicatiemiddel tussen Apple en de reparatiecentra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:36

Shrien

frequent snoozer

Ik ga morgen even bellen naar Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planned
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-05 19:21
Quote topicstarter:
"Nou, omdat mij macbook nog steeds binnen de 6 maanden valt, heb ik sowiso garantie, ongeacht de oorzaak of what-ever. Garantie - geen gezeik."

Dat dacht je maar!
Als je je Macbook in bad laat vallen (binnen de garantietermijn) dan ben jij de schuldige en dan doet Apple niets gratis!
Als je harde schijf crasht binnen de garantietermijn dan gaat Apple die wel gratis vervangen.

Kortom: Is het defect de schuld van Apple dan kan je beroep doen op garantie, is het defect jouw schuld dan moet je betalen voor een herstelling.

Nu weet ik uit ervaring (werk zelf bij een premium reseller) dat barstjes in de topcase veel voorkomen en dat Apple de topcase gratis vervangt mits je hem binnen de garantietermijn laat herstellen.
Je krijgt dus je eigen herstelde Macbook terug en geen refurbished exemplaar.

De hersteldienst van S&S Wommelgem (!) zal de topcase vervangen.
Hoe lang jij je Macbook kwijt zult zijn hangt af van:
- wanneer je Macbook in Wommelgem geraakt
- wanneer S&S de nieuwe topcase ontvangt van Apple
- wanneer je herstelde Macbook uiteindelijk terug in Hasselt geraakt

Dit alles kon je ook te weten komen door te communiceren met S&S en hen te vragen hoe een herstelling bij hen verloopt.

Ik begrijp dat je door een ander z'n negatieve ervaring(en) te lezen bang geworden bent dat het met jouw probleem ook slecht zal aflopen.
Nu is een topcase vervangen eigenlijk maar een klein klusje waar niet veel fout kan gaan en tel daarbij op dat ze bij S&S al veelvoudig topcases vervangen hebben.
Paniekeren is in deze situatie echt niet nodig.

Nog iets: breng je je Macbook naar een Premium Reseller dan is de kans groot dat zij die buiten jouw weten naar S&S brengen om te laten herstellen of bij S&S om een nieuwe topcase gaan.
Dit is omdat S&S een door Apple gecertificeerde hersteldienst heeft en er zo niet veel zijn in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
Ik blijf dit draadje volgen, ik vind het intressant om te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:36

Shrien

frequent snoozer

g4wx3 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:24:
Ik blijf dit draadje volgen, ik vind het intressant om te lezen
http://gathering.tweakers...message/30270065#30270065

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:27
Mmm, volgens mij is bij mij net het jaar verstreken en dat's dom van me... Ik heb al 'n crack in m'n Book zitten sinds December, maar ik ben steeds niet naar de winkel gegaan. Ik zal gauw eens bij A-Mac binnenlopen om te zien wat ze zeggen... Misschien a.s. maandag nog, want ik heb wel een paar uurtjes over tussen m'n tentamens...

Sowieso zal ik ze dan eerst een nieuwe topcase laten bestellen, zodat we de reparatie doen wanneer het onderdeel binnen is. Ik heb die laptop nodig voor m'n dagelijkse werk.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 10:59
Ik heb mijn topcase ook laten vervangen vanwege een scheurtje.
Wilde ook niet mijn Macbook kwijt zijn, heb bij Apple een referentie nummer laten maken (ging allemaal heel makkelijk). Daarna kon ik naar een reseller om te laten vervangen.

Gebeld naar Machouse in Rotterdam (waar die gekocht is), maar werd doorgeschakeld naar Machouse Woerden omdat er niemand op nam. Daar gevraagd of ze m'n m'n topcase konden vervangen als ik stond te wachten. Dat kon dus, gelijk topcase laten bestellen en paar dagen later een telefoontje dat de topcase binnen was. Afspraak gemaakt om te laten vervangen en kon er inderdaad op wachten. Met een klein half uurtje stond ik weer buiten met gerepareerde Macbook.

Ben erg tevreden over hoe dit afgehandeld is. Top service.
Pagina: 1