Toon posts:

wlan laptop werkt ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een (goede)middag,

ik zit sinds 4 dagen met het volgende probleem en weet ook niet precies waar ik het het best kan posten.
namelijk mijn laptop (hp pavilion 6000 serie) heeft een jaar vlekkeloos zn wlan gedraaid en ineens werkt het niet meer.
het lampje wat normaal blauw is van de schakelaar is nu oranje en blijft oranje.
ik heb daarom een aantal dagen geleden systeemherstel gedaan naar 2 weken terug en toen werkte het weer. echter kwamen er steeds windows (vista) updates waardoor het weer niet werkte, ik heb deze nu uitgeschakeld maar nu is het probleem dat ik geen systeemherstel meer kan doen naar 2 weken terug omdat ik inmiddels al 10x systeemherstel heb gedaan in 2 dagen tijd.
bij apparaatbeheer staat de draadloze netwerkadapter er ook niet meer tussen.
gewoon lan internet werkt perfect maar WLAN is gewoon met geen mogelijkheid aan de gang meer te krijgen wat erg vervelend is.
het ging alleen dus met systeemherstel, maar dat gaat inmiddels niet meer naar 2 weken terug (als iemand daar een oplossing voor heeft hoor ik het graag)
wie o wie kan me hierbij helpen wnat het lijkt me een software matig probleem?

mvg patrick.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 19:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoi, welkom op GoT! :)

Misschien kun je beginnen met het handmatig downloaden van de drivers voor je wi-fi kaart.
Is verder het knopje voor je wi-fi nog goed? Als een apparaat verdwijnt uit apparaatbeheer, wordt het niet gedetecteerd...niet aanwezig dus. Het is maar een gedachte.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al overnieuw de hp wireless assistant gedownload, maar dat mocht niet baten.
bovendien is het een ingebouwde wlan en werkte die wel toen ik systeemherstel deed naar 2 weken terug.
het is echt een heel vreemd probleem waarvan ik denk dat de schuld bij vista ligt.

Verwijderd

Het eerste waar ik aan dacht bij het lezen van de topictitel is toch echt dat simpelweg het schuifje niet meer in de goede stand stond.

Verwijderd

Topicstarter
was het maar zo ;)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het laatst ook gezien bij een klant. Gewoon kaartje defect. Dat doet die schakelaar ook dat geen blauw lichtje gaat branden maar een oranje. Ik moet zo'n kaart over een paar dagen even inbouwen en dan verwacht ik dat alles het weer doet. Wlan kaartje is ook uit je apparaatbeheer. Dus gewoon stuk denk ik. Ik verwacht dat ik gewoon een Intel kaart mini pcie erin kan zetten. Was toevallig ook een HP/Compaq laptop

[ Voor 13% gewijzigd door itsalex op 15-06-2008 16:34 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Yes, probleem schijnt vaker voor te komen bij de 6000 serie. Ga dus maar 'es loeren voor een vervangend wireless kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
is dat vervangen van zon kaartje zelf te doen?
of is het misschien verstandiger om een extern kaartje te kopen en die eentje erin te steken?

Verwijderd

Topicstarter
en toch blijft het vreemd dat die het wel deed bij een systeemherstel naar 31 mei ofzo.

Verwijderd

als ie met systeemherstel wel terug werkte is het een driver/vista update probleem en niet je hardware denk ik. probeer de laatste hotfixen/updates eens te deinstalleren als dat gaat?

verder, als je toch je kaartje wilt vervangen; Hier in mijn Zepto is het een apart kaartje, zoals je ram-module hebt; dus erg eenvoudig te vervangen/verwijderen denk ik... misschhien kan je een pcmia kaartje kopen mocht het niet lukken.

maar bij HP weet ik het niet helaas

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, misschien dat ik maar gewoon een extern kaartje koop maar dan wel het liefst een die zo min mogelijk uitsteekt, iemand tips?

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:58
Door die wireless assistant te updaten ga je niet veel verder komen. Je moet is proberen om echt de driver zelf opnieuw te installeren. Volgens mij is het inderdaad ook een conflict met een van de nieuwste patches voor vista.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

De volgende keer dat je systeemherstel doet moet je, als hij weer updates binnen gaat halen, steeds 1 update uitzetten, net zo lang tot je erachter komt welke update je wireless verneukt.

Eerst natuurlijk de nieuwste drivers proberen trouwens, de wireless assistant is slechts een grafische interface om je wireless in te stellen. Dat heeft niets met drivers te maken.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Misschien kan je het klepje eens losschroeven en kijken of het WiFi kaartje nog goed in het slot zit? Wellicht zit 'ie los? In ieder geval even een reseat doen.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:03:
Misschien kan je het klepje eens losschroeven en kijken of het WiFi kaartje nog goed in het slot zit? Wellicht zit 'ie los? In ieder geval even een reseat doen.
En dan gaat ie van systeemherstel ineens weer vastzitten? VET! :+

Vicariously I live while the whole world dies

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Like said, bekend probleem.

[ Voor 48% gewijzigd door BHQ op 17-06-2008 21:51 ]

Verwijderd

En dan gaat ie van systeemherstel ineens weer vastzitten? VET! :+
Tsja, kan toeval geweest zijn he? Als het echter het probleem betreft zoals Yapser aangeeft is de enige oplossing het logicboard omruilen. Systeemherstel of herinstallatie helpt dan ook niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik eerst maar eens ga zoeken naar nieuwe drivers en bios updates.
Pagina: 1