[wii] scart VS component

Pagina: 1
Acties:
  • 1.302 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96095

Topicstarter
Ik ben van plan een Wii aan te schaffen. Ik ben geen fan van bijgeleverde kabels en wil daarom een scart of een component kabel kopen. De Wii zal worden aangesloten op een 26" LCD TV van LG. Deze heeft slechts een enkele component uitgang waar momenteel mijn 360 aan hangt. Daarom heb ik de neiging om de scart kabel te nemen, want daar heb ik nog een open aansluiting voor over.

Voor welke kabel (scart VS component) zouden jullie gaan?

alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:26

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kijk eens in het Wii topic..

Afhankelijk van de input van je tv, kun je kiezen voor scart of component..
Veel goedkopere HD tv`s hebben een wat mindere scart input.. als je verder niets op component zet (door bv HDMI) kun je gewoon voor een component kabel gaan. Houd wel rekening met verschillende VC games die niet helemaal top werken :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:40
Even voor mijn begrip hoor... Scart is de stekker (dat rechthoekige ding met die pinnetjes) daarover heen stuur je of Composiet, of RGB of component toch?

Volgens mij is de standaard meegeleverde wii kabel een scart waarover composiet gestuurd wordt.

Misschien kan je dan een scart+component kabel gebruiken voor de wii icm met zo'n splitter boxje met een schakelaartje erop?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ramon schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:16:
Even voor mijn begrip hoor... Scart is de stekker (dat rechthoekige ding met die pinnetjes) daarover heen stuur je of Composiet, of RGB of component toch?

Volgens mij is de standaard meegeleverde wii kabel een scart waarover composiet gestuurd wordt.

Misschien kan je dan een scart+component kabel gebruiken voor de wii icm met zo'n splitter boxje met een schakelaartje erop?
Scart is inderdaad het medium :)

composiet/s-video/RGB zijn de signalen die erover gestuurd kunnen worden..

Bij de Wii zit standaard een composietkabel met scartblokje, zodat je console altijd aan te sluiten is.
De TS heeft echter een HD tv, dus zal hoogstwaarschijnlijk voor de beste beeldkwaliteit willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Maar scart kan dus in principe ook een HD component signaal doorgeven?
Ik weet wel dat als het niet mogeliijk is om hdmi te gebruiken component altijd wordt aanbevolen omdat dit ook hd kwaliteit kan doorgeven. Maar kan component via scart dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Mr_gadget schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:38:
Maar scart kan dus in principe ook een HD component signaal doorgeven?
Ik weet wel dat als het niet mogeliijk is om hdmi te gebruiken component altijd wordt aanbevolen omdat dit ook hd kwaliteit kan doorgeven. Maar kan component via scart dat ook?
Het is mogelijk (scartspecificaties zijn door de jaren heen namelijk uitgebreid; ik heb hier zelf een component->scart adapter liggen)), maar wordt door 99% van de tv`s niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96095

Topicstarter
Als ik de wii met een component kabel aan mijn tv aansluit, dan is het handig om mijn 360 op de HDMI poort te zetten. Maar aangezien mijn 360 al een tijdje mee gaat kan hij zover ik weet niet op de HDMI poort van mijn tv worden aangesloten. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Buiten het feit dat technische vragen in Spielerij - Problemen & Vragen horen, is er genoeg te vinden over SCART <> component, ook in het specifieke geval van de Wii. Dit topic gaat dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.